Kleine moestuin lui in de Ardennen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par Adrien (voormalig nico239) » 17/07/17, 15:28

Zolang er leven is, is er hoop....

Wilde kruiden, weet je misschien, ik raak eraan gewend....

Aan de andere kant, geen hooi op de horizon.... op deze foto's (of ik zie slecht): is het normaal?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par Christophe » 17/07/17, 18:32

Op de eerste foto's van dit onderwerp is het hooi duidelijk te zien, daar zit het net onder het maaien...

Did67 schreef:Voor de "gele" plant is de foto een beetje wazig en mist uiteindelijk definitie, maar a priori is het een onkruid...


Ah verdomme... dat zou nog een overlevende hebben gemaakt :D

Did67 schreef:Maïs, ik heb je al verteld dat ik denk, wat een idee: het is een semi-tropische! Zou je geen mimosa's in het huis van de eskimo's willen zetten???


Ja had ik gelezen... maar aangezien het al geplant was (zaden nog rondslingeren in een la...)
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par phil53 » 17/07/17, 19:19

In één oogopslag zou ik zeggen dat je niet genoeg hooi hebt gelegd. Het eerste jaar dat ik niet genoeg kon vinden, was het mijn geval.
Dit jaar heb ik er veel meer toegevoegd en voor sommige planten is het verschil enorm.
Cucurbitaceae maar ook tomaten (zelfs als ze op dit moment nog niet rijp zijn)
20 cm verpakt is de mini, als hij in bulk is, aarzel dan niet dat hij vanzelf zal verkruimelen. Eenmaal nat is de wind geen probleem meer. Onkruid kalmeert ze, ook al moet je toch waakzaam blijven

Inderdaad, als het hooi op zijn plaats staat, is er een enorme regen nodig voordat het oversteekt, maar ach, je moet tegen jezelf zeggen dat er ruimte is voordat het helemaal droog is en als de plant is geïnstalleerd, lukt het. In ieder geval in de zandgrond waar ik ben werkt het voorlopig niet slecht.
Aan de andere kant zijn mijn zaailingen een ramp voor kleine zaadjes.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par Christophe » 17/07/17, 20:10

phil53 schreef:In één oogopslag zou ik zeggen dat je niet genoeg hooi hebt gelegd. Het eerste jaar dat ik niet genoeg kon vinden, was het mijn geval.
Dit jaar heb ik er veel meer toegevoegd en voor sommige planten is het verschil enorm.


Ja het is mogelijk...Ik denk dat ik 10 cm had ingepakt, niet meer...

Ik schijn hier de instructies van de Meester te hebben gevolgd: Landbouw / how-start-a-tuin-of-lui-over-simple-as-the-permacultuur-the-stappen-en-tips-t14895.html Ik kan het mis hebben...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten