Makhonine-proces

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
papalopoulos
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 21/02/05, 18:52

Makhonine-proces




par papalopoulos » 25/09/06, 12:06

Hallo, ik heb net je artikel over het proces van deze persoon gelezen, en omdat ik de pagina 'Hoe het is gemaakt' niet goed kon lezen, besloot ik op internet te zoeken naar andere informatie over dit proces, maar behalve dat ik Le Ribault's G5 had ontdekt (geen rapport maar toch interessant) Ik zag alleen artikelen over het feit dat hij geen specifieke instructies had achtergelaten over zijn productiemethode.


Ook wilde ik weten of meer technische mensen dan ik deze methode konden lezen en of ze een mening konden geven over deze beschrijving?


Maar door zijn bio te lezen en te kijken naar wat er met Le ribault gebeurt, kunnen we zeggen dat de periodes verstrijken, maar erg op elkaar lijken ...


Merci.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 25/09/06, 13:09

Heeft u dit artikel gelezen: https://www.econologie.com/makhonine-car ... es-66.html en de verschillende Makhonine-patenten?

Bij mijn weten is er niemand die de middelen heeft (behalve Edf, TOTAL en CEA) om deze ervaringen te reproduceren.
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/09/06, 15:35

Het Makhonine-proces is fascinerend. Jammer genoeg kan het alleen benzinemotoren aandrijven. Het proces lijkt niet zo ingewikkeld en kan waarschijnlijk worden geminiaturiseerd omdat het brandstof produceert terwijl het wordt verbruikt. Misschien kan een apparaat als André's kogelbrander worden gebruikt om de vereiste hoge temperatuur te verkrijgen?
Makhonine-brandstof heeft goed gewerkt met locomotief- en bootmotoren, maar is het geschikt voor frequent motortoerental? Dan is het leuk om bijvoorbeeld met zaagsel te rollen ... Maar dan heb je een grote kist nodig. Plantaardige olie in diesel met waterdoping is nog praktischer.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten