Onbekend insectenlied

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Onbekend insectenlied




par Adrien (voormalig nico239) » 02/07/17, 00:43

We zijn een beetje ver van tuinieren, maar vanavond hoorde ik voor het eerst het lied van een insect ... onmogelijk om het te identificeren :schok:

Ook onmogelijk om het op te nemen met de middelen bij de hand, dus ik zal proberen het te beschrijven

Om de waarheid te zeggen is het niet zozeer een lied, in elk geval helemaal geen continu lied in cricketstijl.

Het is eerder een soort enkele piep en behoorlijk scherp maar niet schril die zich elke X seconden herhaalt (gemiddeld ongeveer 5)

Vreemd genoeg doet het me eerder denken aan de Caribische nachten ...

Heb je een idee van het wezen dat dit geluid uitzendt?

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Lied van onbekend insect




par Did67 » 02/07/17, 10:03

Kan ik je winnen? een poutinesque spoetnik ???
0 x
Baron35
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/05/17, 16:03
Plaats: Ille-et-Vilaine
x 3

Re: Lied van onbekend insect




par Baron35 » 02/07/17, 10:28

Voer uw zoekopdracht uit met uw locatie (04) Eugryllodes pipiens, de geteste Cricket, dat kan het zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Lied van onbekend insect




par Flytox » 02/07/17, 11:33

nico239 schreef:We zijn een beetje ver van tuinieren, maar vanavond hoorde ik voor het eerst het lied van een insect ... onmogelijk om het te identificeren :schok:

Ook onmogelijk om het op te nemen met de middelen bij de hand, dus ik zal proberen het te beschrijven

Om de waarheid te zeggen is het niet zozeer een lied, in elk geval helemaal geen continu lied in cricketstijl.

Het is eerder een soort enkele piep en behoorlijk scherp maar niet schril die zich elke X seconden herhaalt (gemiddeld ongeveer 5)

Vreemd genoeg doet het me eerder denken aan de Caribische nachten ...

Heb je een idee van het wezen dat dit geluid uitzendt?

dank u


Insect of batrachian? Je had het over West-Indië, "niet zo ver daar vandaan", er is Guyana en er zijn kleine kikkers die dit soort "huilen / zingen" daar beneden doen. Ze zijn erg moeilijk te lokaliseren (hun verhouding (deciBel / grootte) is indrukwekkend). We moeten het equivalent in huis hebben!?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Lied van onbekend insect




par Adrien (voormalig nico239) » 02/07/17, 12:57

Did67 schreef:Kan ik je winnen? een poutinesque spoetnik ???


Geen zorgen ... :D : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Lied van onbekend insect




par Adrien (voormalig nico239) » 02/07/17, 12:58

Flytox schreef:
nico239 schreef:We zijn een beetje ver van tuinieren, maar vanavond hoorde ik voor het eerst het lied van een insect ... onmogelijk om het te identificeren :schok:

Ook onmogelijk om het op te nemen met de middelen bij de hand, dus ik zal proberen het te beschrijven

Om de waarheid te zeggen is het niet zozeer een lied, in elk geval helemaal geen continu lied in cricketstijl.

Het is eerder een soort enkele piep en behoorlijk scherp maar niet schril die zich elke X seconden herhaalt (gemiddeld ongeveer 5)

Vreemd genoeg doet het me eerder denken aan de Caribische nachten ...

Heb je een idee van het wezen dat dit geluid uitzendt?

dank u


Insect of batrachian? Je had het over West-Indië, "niet zo ver daar vandaan", er is Guyana en er zijn kleine kikkers die dit soort "huilen / zingen" daar beneden doen. Ze zijn erg moeilijk te lokaliseren (hun verhouding (deciBel / grootte) is indrukwekkend). We moeten het equivalent in huis hebben!?


Ik wil je a priori nee zeggen, want de kikkers horen we ze heel goed tot aan de rivier en we zijn vrij hoog, maar hey ... ik sluit de optie niet uit ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Lied van onbekend insect




par Adrien (voormalig nico239) » 02/07/17, 15:13

Baron35 schreef:Voer uw zoekopdracht uit met uw locatie (04) Eugryllodes pipiens, de geteste Cricket, dat kan het zijn.


Bedankt, ik zal proberen een geluid te vinden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Lied van onbekend insect




par Adrien (voormalig nico239) » 02/07/17, 15:52

Baron35 schreef:Voer uw zoekopdracht uit met uw locatie (04) Eugryllodes pipiens, de geteste Cricket, dat kan het zijn.


Bingo is de geteste cricket .... dank je

Niet gemakkelijk om solo te vinden ... het enige uittreksel dat ik vond, is daar

http://www.promeneursecoutant.fr/article.php?id=96

Zoals aangegeven in de beschrijving, valt het enigszins onder de Ephippigères des vignes,


Als iemand een opname vindt waar je hem alleen hoort, ben ik geïnteresseerd

Er zou er een zijn, maar ik kan het geluid niet lezen (of anders is het weg)

http://association.sonatura.com/index.p ... &Itemid=32

Een korte beschrijving van het wezen

http://www.tempier-nature.com/2009/09/l ... nte-baume/
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 270-gasten