HVP-C: pure plantaardige oliën en brandstofwetgeving

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/06/06, 13:20

abyssin3 schreef:Ik zei altijd "democratie" ...: het zijn de burgers die stemmen, maar uiteindelijk zijn het altijd de politici die er hun hoofd van maken ...


En ik Fricocratie! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 16/06/06, 23:05

Ongelooflijk ! Maar waar ! :pijl: Volgorde om te behouden.
Op het journaal van 20 uur op France 2 hield Béatrice Schönberg een echt pleidooi over koolzaadolie en het huidige gebruik ervan in Frankrijk.

http://jt.france2.fr/20h/
klikken
Koolzaadolie in plaats van diesel... Supermarkten beroofd
-----
Verschillende producenten-distributeurs in de Lot et Garonne.
Supermarkten beroofd.
Jérome Cahuzac, burgemeester van Villeneuve sur Lot en zijn vrachtwagens.
Alain Juste, voorzitter van het Franse Instituut voor Pure Plantaardige Oliën
Werkzame braaklegging en het scheppen van banen.

-----
Het totaal ! Of de krant zat in de val, of er is een keerpunt in de opinie...
Presentatie van acties in Frankrijk, commentaar van mensen die net veroordeeld zijn… We knijpen onszelf. :schok:

bewerking: het is hetzelfde bericht als eerder bij de krant van 13 uur.
Dernière édition par gegyx de 17 / 06 / 06, 09: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/06/06, 00:54

Dag

Econology schreef:
abyssin3 schreef:Ik zei altijd "democratie" ...: het zijn de burgers die stemmen, maar uiteindelijk zijn het altijd de politici die er hun hoofd van maken ...


En ik Fricocratie! :D


Geloof niet dat de gekozen functionarissen die u aanstelt, beslissen; het zijn maar marionetten. Degenen die beslissen, zijn niet gekozen, ze staan ​​altijd achter de macht, de gekozenen zijn slechts een valse democratie, ze moeten in dezelfde richting opereren als degenen die leiding geven, anders worden ze gedwongen terug te keren naar de verkiezingen en worden ze weggespoeld, wordt een andere winnaar gekozen, en het begint opnieuw.
In Canada wordt de laatst gekozen chef gecontroleerd door de grote oliemaatschappijen, Kyoto kan hem niets schelen, en hij opereert volgens de richtlijnen van Uncle Sam, hetzelfde beleid, dezelfde manier van doen, een andere chef van de oliesector. .
Ik denk dat Napoleon, ondanks het feit dat hij niet werd gekozen, beter was voor het volk dan degenen die nu leiding geven (ik heb het niet over de gekozen functionarissen, die zijn er maar een paar jaar en sussen de goede burger in slaap en laat het gezegd worden voor zijn gezondheid en veiligheid, maar tegen welke prijs?
Het maakt ze niet uit of je zuinig rijdt met olie of verwarmt met hout, of dat de meeste mensen aan kanker sterven, het zou hen minder kosten als werknemers bij pensionering zouden overlijden. Hoe dan ook, onze kinderen zullen we als beroepsbevolking vervangen, zelfs als we kijken naar hoe multinationals opereren in Latijns-Amerika of India,

Ik denk dat je nauw met ministers en politici moet hebben samengewerkt om te begrijpen waar ze voor zijn.

Moraliteit, doe wat je moet doen. Als een grote meerderheid op olie begint te lopen, hebben ze geen andere keuze dan het legaal te maken (hoe dan ook, het zal daar eindigen, het is niet voor niets dat motorfabrikanten motoren zo geavanceerd maken dat ze werkt alleen op zeer specifieke brandstoffen)
Dus nog steeds betrapt op het gebruik van hun product,

Ik weet niet of het gebruik van olie in motoren hier verboden is, maar ik veronderstel van wel, onze politici zijn net zo dom als de jouwe (je moet echt tijd te verliezen hebben om zulke onbelangrijke wetten te bespreken en aan te nemen, ze zijn het idee kwijt van het essentiële, door rond te rijden in limousines met getinte ramen.) Omdat er maar heel weinig mensen zijn die de moeite nemen om op olie te rijden, kost het geen energie om op olie te jagen. Het moet gezegd worden dat diesel $1,05 per liter kost en dat er maar zelden mensen zijn die de moeite nemen om de olie op te halen en te filteren, op een paar jonge mensen na, in een stad met 36000 inwoners, ik ken er alleen van. doe dit, dus zeer verwaarloosbaar.
In het aantal kantines en restaurants hebben ze de keuze om niets anders mee te nemen dan het goede... Een klein restaurant levert 60 liter per week, wat moeilijk te consumeren is, gemengd in 50% = 120 liter

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 25/09/06, 13:19

hello,
je hebt gezien (of liever gelezen) dat geen enkele andere minister van Economie bio-ethanol gaat promoten, “veel goedkoper”
Hieronder vindt u de link naar Yahoo News
yahoo nieuws
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/09/06, 13:32

Een ding : : Lol: : Lol: : Lol: Of hoe kunnen we de olie gebruiken voor de winsten uit ethanol die gecontroleerd wordt door de oliemaatschappijen?

Ethanol (ETBE) zit sowieso al in sommige benzine (5%)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 25/09/06, 14:26

1 ha suikerbieten levert 6000 tot 7000 l ethanol op, terwijl 1000 ha koolzaad XNUMX l olie oplevert. Max. biobrandstofverkopers zijn niet gek... : Cheesy:

met alcohol verbruikt een auto 1.5 keer meer dan met benzine (alcohol heeft een lagere pci dan benzine) en een benzineauto verbruikt iets meer dan een diesel

zelfs als ze willekeurig zeggen dat een auto met 50 liter olie twee keer zoveel km zal afleggen als een auto met 50 liter alcohol

met 1 ha beterrave leggen we drie keer meer km af dan met XNUMX ha koolzaad...
Dernière édition par pluesy de 25 / 09 / 06, 21: 08, 1 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/09/06, 15:14

pluesy schreef:1 ha suikerbieten levert 6000 tot 7000 l ethanol op, terwijl 1000 ha koolzaad XNUMX l olie oplevert. Max. biobrandstofverkopers zijn niet gek... : Cheesy:

met alcohol verbruikt een auto 1.5 keer meer dan met benzine (alcohol heeft een lagere pci dan benzine) en een benzineauto verbruikt iets meer dan een diesel

zelfs als ze willekeurig zeggen dat een auto met 50 liter olie twee keer zoveel km zal afleggen als een auto met 50 liter alcohol

met 1 ha beterrave leggen we drie keer meer km af dan met XNUMX ha koolzaad...

Je moet de energie zien die nodig is om de ethanol te destilleren, vergeleken met de machine die de oliezaden perst en filtert.
Daarnaast worden oliezaadkoekjes gebruikt om vee te voeren. Wat doen we met de destillatieresiduen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/09/06, 15:42

Alle "onderzoeken" zijn formeel: ethanol heeft een veel slechtere algehele prestatie dan oliën...zie negatief...

Het ‘afval’ van Cuicui gaat ook naar veevoer.

Hier staat veel informatie:
https://www.econologie.com/file/biocarbu ... lerini.pdf

Kijk vooral op pagina's: 14, 29, 23, 24, 29,


We zien dat vooral de transformatie naar ETBE energie-intensief is (en dus CO2) en volgens deze cijfers zit ETBE "heel dicht" bij de eenheid (er is bijna evenveel fossiele energie voor nodig als wat de ETBE levert, dus de interesse is zeer discutabel... behalve voor oliemaatschappijen natuurlijk)...

Zuivere ethanol is in Frankrijk niet toegestaan ​​als brandstof (terwijl dat bijvoorbeeld in Brazilië wel het geval is). We kunnen dezelfde controverse verwachten tussen ethanol-ETBE als die over pure olie-Diester...

Aan het einde van dit document wordt gesproken over liquefactie met Makhonine
: Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Polo's
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 17/08/06, 19:33
Plaats: Nancy en Metz




par Polo's » 25/09/06, 16:18

Heel interessant. Maar als ik je wil volgen, moet je me het een en ander uitleggen: wat is GO? Het "rode" is bietenolie?
Dankjewel...
En maar één ding: wat moet ik als olie in mijn fiets stoppen? : Cheesy:
0 x
"Ik vrees niets, ik hoop voor niets, ik ben vrij" Nikos kazansakis
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/09/06, 16:21

GO = witte of groene wegdiesel
Rood = huisbrandstof die om fiscale redenen vrijwillig rood is gekleurd

Energetisch en chemisch is het verschil tussen de 2 producten vrij klein.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten