Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 22/09/06, 22:44

Christophe schreef:We hebben een heel bataljon elite-ingenieurs die hun leven aan deze problemen wijden. Als het zo simpel was, hadden ze de oplossing al gevonden.

altijd dezelfde argumenten... :frons:
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 22/09/06, 22:50

Als het waar zou zijn, zou het bekend zijn! :P
voor mij nog steeds niets goeds aan dit systeem :x
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/09/06, 05:47

Dag

Philippe Schutt schreef:
Christophe schreef:We hebben een heel bataljon elite-ingenieurs die hun leven aan deze problemen wijden. Als het zo simpel was, hadden ze de oplossing al gevonden.

altijd dezelfde argumenten... :frons:


het is net als het bataljon van de grootste wetenschappers ter wereld dat jarenlang aan de vervaardiging van de H-bom in Los Alamos heeft gewerkt, een complete stad zonder in het grootste geheim de wortels in Canada te vergelijken en toch niet in staat zijn geweest om (de oplossing te vinden )
tot de dag waarop een onderzeeër uit Allemant de missie had om de geheime plannen van het laatste onderzoek naar de V2, naar zwaar water en verrijkt uranium, naar Japan te brengen, op de M 262. Na de berichten van de igma-machine te hebben gedecodeerd, kwam een ​​gigantische jagen in de Noord-Atlantische Oceaan, om te weten of het de Amerikanen, de Engelsen of de Canadezen zijn die als eersten deze onderzeeër onderscheppen (zonder hem tot zinken te brengen) met zijn wetenschappelijke schat, of (hoe kwaad je ook wilt) Het feit blijft dat 2 maanden later werd de eerste H-bom ontstoken, zal de geschiedenis ons misschien ooit leren. De huidige geschiedenis vertelt ons dat de Duitsers technologisch niet in staat waren een H-bom te maken, maar toch werd er aanzienlijke energie ingezet om zwaarwatercentrales in Noorwegen te vernietigen, de geschiedenis wordt altijd geschreven door de overwinnaars, het (echte verhaal) is bekend zodra alle acteurs dat hebben gedaan al een hele tijd dood.
Dit is een beetje off-topic. maar als mij wordt verteld dat het onmogelijk is omdat een leger onderzoekers geen oplossing heeft gevonden, slaagt vaak een kleine groep onderzoekers uit een klein land met een bescheiden budget waar de grote landen hebben gefaald.

Andre
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 23/09/06, 07:47

+1
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/09/06, 12:10

Natuurlijk André!

En laten we dat niet vergeten: ingenieur zijn betekent niet noodzakelijkerwijs ingenieus zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/09/06, 12:29

Andrew,

Kunt u ons referenties geven over dit onderzeeërverhaal en de geschiedenis van de atoombom?

Bij voorbaat dank.

Nee, ik wil geen zelfgemaakte bom maken, maar ik heb een paar vrienden in Iran :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 23/09/06, 14:48

Andre schreef: na het decoderen van de berichten van de igma-machine
RAADSEL : de Duitse encryptiemachine, in gebruik genomen vóór 1928.

Sinds 1939 hadden de geallieerden in open boeken de meest geheime berichten van de Luftwaffe gelezen, eerst van de Heer en ten slotte van de Kriegsmarine.
(de Polen hadden tijdelijk een commerciële Enigma-machine onderschept en hadden de werking van deze machine sinds 1932 bestudeerd).
Dit maakte het mogelijk de Duitsers in al hun offensieve acties tegen te gaan, hen aan het twijfelen te brengen en hen ertoe te brengen de krachten van hun tegenstanders te overschatten.
Er deed zich een probleem voor: op 10 mei 1940 kon de stroom aan berichten die vóór de invasie van Frankrijk waren onderschept, niet op tijd worden ontcijferd, omdat de Duitsers aan de vooravond van de strijd de procedure voor het gebruik van de sleutels hadden gewijzigd... Acht dagen later werden de sleutels ontdekt, maar Frankrijk was verloren...

De geallieerden hadden een efficiëntere encryptiemachine: Ultra.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 23/09/06, 17:00

Ik had een programma op arte gezien over deze geheime codes, een ongelooflijk aantal begaafde wiskundigen werkten heel hard aan deze wetenschap, zowel voor de ontwikkeling als voor het ontcijferen. Daar waren de spionnen (oo7 : Cheesy: ) was verantwoordelijk voor het stelen van de sleutels.
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/09/06, 17:01

Dag

elephant schreef:Andrew,

Kunt u ons referenties geven over dit onderzeeërverhaal en de geschiedenis van de atoombom?

Bij voorbaat dank.

Nee, ik wil geen zelfgemaakte bom maken, maar ik heb een paar vrienden in Iran :D


Dit gebeurt al enkele jaren op Canal Historia en is goed gedocumenteerd, en het komt nog steeds af en toe voor.
Dit gebeurde in een tijd waarin Duitsland aan het instorten was en Japan in een eindeloze oorlog met de VS verwikkeld was. er zijn veel shows met inside-verhalen over de oorlog die veel mensen negeren, de onderwerpen die ik volg zijn de technologische vooruitgang die tijdens de oorlog is geboekt.

Een ander voorbeeld van technologie die slecht werd gekopieerd of eerder als nutteloos werd beschouwd, is de Messerchmitt 262 die als basis diende voor de eerste USSR MIG en de eerste Sabre USA, de geveegde vleugels, maar deze werd niet noodzakelijk of te ingewikkeld geacht om te ontwikkelen, om toonaangevende randlatten op hun vliegtuig, het resultaat was dat vliegtuigen zeer lange start- en landingsbanen en snelle landingen nodig hadden. Pas in de jaren vijftig werden de ingenieurs wakker na vele landingsongevallen, maar de verliezen in dit gebied zijn vrij hoog, redelijk hoog. Zelfs vandaag de dag komen bij spreidende piloten 55 op de 1 crashes vaak voor.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/09/06, 17:27

Er is een film over de verovering van Enigma: U-571
http://www.allocine.fr/film/fichefilm_g ... 25563.html

[Bijna off-topic modus] Onderzeeërs + nucleair = http://contrecourant.france2.fr/cc_hist ... rticle=219
[/Bijna off-topic-modus]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten