Tuinongedierte

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: tuinongedierte




par Did67 » 05/06/17, 09:59

paysan.bio schreef:
voor naaktslakken, ik had problemen toen ik met deze tuin begon.
op de boerderij had ik een hele troep egels onder een hoop afval van onontwarbare grootte 10 m in doorsnee.
ze waren veilig en ik heb nooit een probleem gehad.
Dus ik vond Didier wel leuk: verzameling op verschillende tijdstippen maar wetende dat er voor één gevonden er 4 verborgen zijn.
Ik merkte dat hun favoriete eten ijs is. Ik zet ze overal neer en terwijl ze voor de salades zorgen, laten ze de rest met rust ... behalve de planten die verwelken bij het planten.
de oplossing kwam van de buurman.
ze kocht loopeenden.
ze houden van mijn tuin omdat die een grote badkuip heeft en verlaten die van hen elke avond om 20 uur. ze gaan rond en komen de volgende ochtend vroeg terug.
ze zijn formidabel, ik kon het niet geloven.


1) Ik gebruikte ook batavia's als "martelaarplant" tussen de rijen van mijn wortelzaailingen... Maar de populatie was dit jaar te hoog.

2) Idem: bij toeval waargenomen dat ze "zich verzamelden" rond een handvol melkdistel (Sonchus) die ik 's middags had opgetrokken en op het hooi had gegooid, daarom 's avonds uitgedroogd, toen er kool naast stond Het.

3) Ik had al vaak gehoord over deze "Indiase hardlopers". Wat ik niet wist, is dat ze planten niet schaden. Bij mijn ouders thuis hadden we Barbaries, en ik kan je vertellen dat het heilige snijders van groen zijn, vooral salade (een beetje zoals zwanen: let op de randen van kanalen waar er tekenen zijn: rotofil is niet nodig!) . Voorlopig is dit een uitgesloten optie: 1) meer dieren was het devies na het overlijden van onze katten en de hond (om te kunnen vertrekken wanneer we willen, zonder te hoeven smeken bij kennissen); 2) we hebben overal in de bosjes zeer mooie exemplaren van vossen, we zien ze soms op klaarlichte dag, neergestreken op een appelboom waarvan de stam "ligt"! Het zou daarom nodig zijn om een ​​effectief apparaat te hebben!!!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: tuinongedierte




par Ahmed » 05/06/17, 11:33

Ik had er een paar tegelijk toen ik geen moestuin kweekte. Het zijn vriendelijke dieren, helaas had de mijne het moeilijk met de komst van een nieuwe hond (Duitse herder van de SPA): de tijd dat ik hem leerde over het onderscheid dat gemaakt moet worden tussen "game" en "low-court", werden uitgeroeid, behalve één die er de voorkeur aan gaf haastig te emigreren...
De Indiase eend is voorstander van predatie door honden omdat hij bang is en snel beweegt. De weinige duivinnen hebben het over het algemeen beter verdragen en zijn na zijn opvoeding gaan eten in de bak van de hond die niet eens durfde te protesteren! : Lol:
Vanuit legoogpunt is het niet slecht, met eieren die liefhebbers van gebak zullen bekoren, want dikker dan die van kippen... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: tuinongedierte




par olivier75 » 05/06/17, 22:48

Terug van weekend,
image.jpeg
een roofdier van roofdier kwam voorbij.
image.jpeg
haas, leefgebied of hert? Alleen de blaadjes ontbreken, de onrijpe aardbeien zijn blijven staan.
Olivier.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 219 gasten