Zelffinancierende fotovoltaïsche zonne-energie COMPLEET … ideale oplossing?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
phil69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/03/10, 17:37

Zelffinancierende fotovoltaïsche zonne-energie COMPLEET … ideale oplossing?




par phil69 » 02/03/10, 17:42

Hallo,

Ik ben zojuist geprospecteerd door een verkoper van een makelaardij voor fotovoltaïsche zonnepanelen (ik weet niet of ik het recht heb ze te noemen). Dit bedrijf biedt me een concept aan dat ik niet kende, maar dat ik best goed vind:
- Installatiekosten 23000€
- Vermogen van 3000Wp
- Zelf gefinancierde lening (uitleg hieronder): 10 jaar
- Bedrijfsschadeverzekering
- Garantie van de omvormer gedurende 20 jaar (het lijkt erop dat het over 20 jaar nodig zal zijn om de omvormer bijna 3 keer te vervangen!!! ???)
- Machinebreukverzekering (diefstal, vandalisme, etc.)
- Totaal beheer van administratieve procedures

Principe van totale zelffinanciering:
Er wordt een account geopend waarop een "ECO-bonus" van ongeveer € 1200 wordt gestort. Op deze rekening wordt een lening geopend voor 10 jaar met een uitgestelde start van een jaar. De vooraf ontvangen “ECO-bonus” maakt het mogelijk om het eerste jaar bankrente te betalen. Vervolgens wordt de door EDF ontvangen cheque op deze rekening gestort en wordt het hele volgende jaar gefinancierd, enzovoort.

Het grote voordeel van het systeem dus: NIETS TE BETALEN! Alles wordt volledig gefinancierd door het systeem.
Voor de gegevens heb ik dit:
- Financieel voordeel: € 26563 (EDF-inkomsten exclusief belastingen / 20 jaar inclusief energie-inflatie – installatiekosten, belastingkrediet en eventuele subsidies inbegrepen)
- Financieel rendement op investering: 10,93% (verhouding EDF-inkomsten / netto installatiekosten)
- CO2-uitstoot bespaard over 20 jaar: 9 ton (gelijk aan de uitstoot van 5 auto's die 1 jaar in omloop zijn)
Sterker nog, ik profiteer niet van de heffingskorting omdat ik er 2 jaar geleden al van profiteerde voor mijn aardwarmtecentrale.
Dit lijkt mij allemaal te mooi, eigen zonnepanelen hebben en geen 1€ hoeven af ​​te sluiten lijkt mij best een prima zaak (al is het pas na 10 jaar), maar toch vraag ik me af of er geen verborgen wolf achter zit Dit aanbod. Wat denk je ? Heeft iemand dit systeem wel eens gebruikt?

Bij voorbaat dank voor uw feedback.
0 x
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen

Betreft: Zelffinancierende fotovoltaïsche zonne-energie COMPLEET … ideale oplossing




par Korben Dallas » 02/03/10, 19:55

phil69 schreef:Principe van totale zelffinanciering:
Er wordt een account geopend waarop een "ECO-bonus" van ongeveer € 1200 wordt gestort. Op deze rekening wordt een lening geopend voor 10 jaar met een uitgestelde start van een jaar. De vooraf ontvangen “ECO-bonus” maakt het mogelijk om het eerste jaar bankrente te betalen. Vervolgens wordt de door EDF ontvangen cheque op deze rekening gestort en wordt het hele volgende jaar gefinancierd, enzovoort.

1/ Waar komt deze ECO Bonus vandaan?
2/ Verbinden ze zich met het productieniveau dat geacht wordt de financiering voor de volgende jaren te leveren?
Een installateur van dit type paneel gaf mij toe dat de productie behoorlijk kon verschillen. Een van de oorzaken van variatie is het ERDF-netwerk zelf. Als deze niet erg stabiel is, koppelt de omvormer automatisch de productie los van het netwerk (alsof EDF de lijn op zijn kant had doorgesneden), en dus produceren de panelen niet meer (in feite produceren ze nog steeds, maar er wordt niets geteld, aangezien er wordt niets in het netwerk geïnjecteerd).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 02/03/10, 19:58

Sorry dat ik je enthousiasme stop, maar het is oplichterij... of een halve oplichterij.

Alleen de prijs:

- Installatiekosten 23000€
- Vermogen van 3000Wp


3000 Wc kost momenteel niet meer dan € 15...

Dit zijn de prijzen van afgelopen zomer en ze zijn sindsdien nog verder gedaald: https://www.econologie.com/forums/rentabilit ... t8234.html

Hoe dan ook: ALLE "SPONTANE" COMMERCIËLE PROSPECTEN ZIJN EEN OPROEP OM DE KLANT TE NEUKEN!!

Dit is gebruikelijk bij warmtepompen en wordt dat ook bij zonne-PV...

We hebben het er al uitgebreid over gehad, zoek dit eens op forum https://www.econologie.com/forums/photovolta ... -vf79.html en/of gebruik de zoekmachine: https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/03/10, 20:13

Ik heb er al meerdere keren over gezegd forums dat (als de prijs natuurlijk klopt) het PV-paneel een INVESTERING is (investering zo u wilt).
Je leent niet om te sparen! :onheil:

In geïntegreerde installatie, (Frankrijk): accepteer niets boven 7 euro/KWp.
In gerapporteerde installatie, België: probeer 5,5 of zelfs minder te halen.

(voor waarden in de orde van grootte van 2 tot 4 KWp) hieronder, bijvoorbeeld voor een zeer kleine installatie in de stad, is het normaal dat deze duurder is (bouwkosten, huur van een lift, diverse moeilijkheden)

en onthoud natuurlijk dat het geld eerst moet worden geïnvesteerd in isolatie en verbetering van de ketel voordat in PV wordt geïnvesteerd! (beste verhouding energiebesparing/investering)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
phil69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/03/10, 17:37




par phil69 » 03/03/10, 00:22

Allereerst bedankt voor je verhelderende feedback.

Korben Dallas:
1/ Waar komt deze ECO Bonus vandaan?

Deze "Eco-bonus" wordt door het bedrijf een beetje als een geschenk betaald om het zelffinancieringssysteem te lanceren. Concreet zit het duidelijk al in de 23000€ van de installatie.

2/ Verbinden ze zich met het productieniveau dat geacht wordt de financiering voor de volgende jaren te leveren?

De bedrijfsonderbrekingsverzekering dekt alleen de 10 jaar van de lening. Als we minder produceren, dekt de verzekering het verschil (als we meer produceren, zit het in de zak), wat betekent dat er voor de resterende 10 jaar geen garanties meer zijn, maar aangezien de installatie is voltooid en betaald, is er niets dramatisch. Ik kan me het merk van de panelen waarover hij me vertelde niet herinneren, maar ik weet dat het Duits monokristallijn materiaal is. Ik ben er echter zeker van dat de omvormer een SMA is.

christophe:
Sorry dat ik je enthousiasme stop, maar het is oplichterij... of een halve oplichterij.

Geen probleem, het is goed om te voorkomen dat je wordt opgelicht dat ik dit bericht heb geplaatst.

olifant :
Je leent niet om te sparen!

Ja, oké, maar als we niets te betalen hebben?

In geïntegreerde installatie, (Frankrijk): accepteer niets boven 7 euro/KWp.

Dit is inderdaad een geïntegreerde pose. Het brengt het project op 7,67€/KWp, maar ik vond het meer dan interessant dat het een verzekering voor apparatuur en een verzekering voor bedrijfsschade omvat.

en onthoud natuurlijk dat het geld eerst moet worden geïnvesteerd in isolatie en verbetering van de ketel voordat in PV wordt geïnvesteerd! (beste verhouding energiebesparing/investering)

Ik ben het er helemaal mee eens. Ik heb geothermische verwarming geïntegreerd in de constructie van het huis en het huis op 2 en een half jaar oud, dus ik hoop dat de isolatie het nog steeds volhoudt.


Ik zal de man morgen bellen om hem te vragen of de netwerktoegang 50 € kost (Ik vond dit op de forum) werd bij het project betrokken. Ik hou je op de hoogte.
0 x
phil69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/03/10, 17:37




par phil69 » 03/03/10, 18:42

Ik had de commercial die bevestigt dat de huur van het meter-EDF in de financiering is geïntegreerd.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 03/03/10, 20:19

Om u een idee te geven bij uw beslissingen en onderhandelingen, heb ik verre leveranciers benaderd voor een installatie zelf, niet geïntegreerd:

Voor een 3KWp "kit" in 12 monokristallijne 250Wp panelen, standaardrails en een netwerkomvormer, geleverd in Frankrijk, is het $ 7000, of € 5600 voor belasting gedurende de dag: € 1,9 voor belasting/Wp, exclusief arbeid.

Ik heb nog niet getest :-)

Geen tekening nodig om u de marge te tonen, als ik onmiddellijk € 23000 zou krijgen, via een lening waarvan u (waarschijnlijk...) het risico neemt: ik kan een beetje arbeid en wat rails betalen voor de integratie. Ik kan het zelfs garanderen :-)

Let op: op de 5600€ excl. btw, is er 200€ voor levering Frankrijk/Frankrijk en 400€ ADMINISTRATIEVE KOSTEN voor binnenkomst in Frankrijk... Het is beter om er meerdere tegelijk mee te nemen.
0 x
Tot ziens!
emilie16
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/05/17, 13:25

Re: Fotovoltaïek in zelffinanciering FULL … ideale oplossing?




par emilie16 » 18/05/17, 13:49

Hallo, ideale oplossing moet snel gezegd worden !!! na een commercieel verzoek van een zonnepanelenbedrijf kwam er een adviseur bij mij thuis op 15-09-2016, hij beweerde niet commercieel te zijn en niets te verkopen en een dossier te openen om te controleren of ik in aanmerking kwam voor steun van de staat, hij noemt de mogelijkheid om elektriciteit door te verkopen aan EDF en adviseert dat het bedrag dat door de staat zou worden toegewezen rechtstreeks aan EDF kan worden gedoneerd en dat de financiering uiteindelijk volledig zou worden gedekt door de doorverkoop van elektriciteit + 200 euro.
Tot slot vult hij een dossier in en ik realiseer me dat het in feite een verkoopcontract en kredietaanvraag is voor 26900 euro inclusief belasting - ik vertel hem dat ik dit dossier wil annuleren, hij antwoordt dat hij het niet kan doen omdat zijn orderboek wordt genummerd! Grote oplichterij!!! Ik zocht op internet naar hulp en vond een vereniging van fotovoltaïsche slachtoffers http://victimesduphotovoltaique.com/ Ik heb contact met ze opgenomen en ze hebben me geholpen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Fotovoltaïek in zelffinanciering FULL … ideale oplossing?




par Gaston » 18/05/17, 15:20

7 jaar en 2 maanden...

Post graven wereldrecord :? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Fotovoltaïek in zelffinanciering FULL … ideale oplossing?




par Grelinette » 18/05/17, 16:19

Gaston schreef:7 jaar en 2 maanden...

Post graven wereldrecord :? : Mrgreen:

Zoals welke zwendel hard sterft en het is net als de Phoenix: het is herboren uit zijn as! : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten