Plastic verontreiniging en fruit

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2

Plastic verontreiniging en fruit




par ARMAND » 27/04/17, 11:06

Hallo, het lijkt erop dat de larven van de Galleria mellonella-mot, bekend als valse wasmot, polyethyleen in grote hoeveelheden kunnen opnemen en afbreken ... de studie is pas aan het begin, eenmaal gesynthetiseerd ( door chemicaliën? lol) het systeem kan worden geïndustrialiseerd. Deze larven vissen ook op aas, dus we kunnen ze thuis grootbrengen door ze gratis te voeren (uit woede van de ecologie) : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: plastic verontreiniging en plantaardige




par Did67 » 27/04/17, 11:30

Groot deel ??? Ik weet het niet. Heb je een bron ???

Wat we wel weten is dat een Spaanse onderzoeker die besmette was in een plastic zak bewaarde, doorboorde met gaten ...

Merk op dat we niet weten of ze het "versnipperen" of "verteren". Wat ik heb gelezen, is niet duidelijk.

Ook thuis knippen muizen elektrische kabels of gips om te passeren ... Ik zou niet willen afleiden dat ze daar vanaf zullen komen!

Pas op voor het geroezemoes. Het is naar mijn mening dringend afwachten om wat meer te weten.

[NB: er moet ook naar onderzoekers worden gekeken; en ze moeten meer en meer gelezen worden om beurzen te krijgen ...]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: plastic verontreiniging en plantaardige




par Julienmos » 27/04/17, 12:32

Ik las dat ook vanmorgen in mijn krant ... Ik kopieer en plak het artikel van RL:

WETENSCHAP - HET IS KUNNEN POLYETHYLEEN DIGEREREN
Een larve verslindt plastic xxxxx

De ontdekking van een parasiet die polyethyleen kan verslinden, biedt het vooruitzicht deze vervuilende stof die zich ophoopt in het milieu, vooral in de oceanen, snel biologisch af te breken.

Zoals sommige grote wetenschappelijke ontdekkingen gebeurde deze bij toeval.

Federica Bertocchini, onderzoeker bij het Spaanse Centrum voor Nationaal Onderzoek, is ook een amateur-imker. Op een dag, wanneer ze haar netelroos opent, ontdekt ze larven van de valse wasmot, een vlinder die erg wijdverbreid is in Europa.
Meestal worden deze larven in grote aantallen commercieel grootgebracht om te dienen als aas om te vissen.

Federica Bertocchini reinigt de longblaasjes en plaatst de met deze parasiet geïnfecteerde was in plastic zakken. Tot haar verbazing realiseert ze zich dat de tassen snel vol gaten zitten. Dus besluit ze haar onderzoek te pushen ...

Extreem snel

De conclusie is duidelijk: de larve kan polyetheen verslinden, een van de meest resistente kunststoffen die in veel verpakkingen wordt gebruikt en die op natuurlijke wijze zeer moeilijk te degraderen is.

Deze ontdekking blijkt uitstekend nieuws te zijn voor het milieu, aangezien het uitzicht biedt op een snelle biologische afbraak van deze verontreinigende stof die zich ophoopt op stortplaatsen en in de oceanen in het bijzonder. Jaarlijks wordt wereldwijd zo'n 80 miljoen ton polyethyleen geproduceerd.

Andere waarnemingen werden gedaan met een supermarkttas in het Verenigd Koninkrijk, onderworpen aan honderd van deze larven: ze hadden het plastic in minder dan een uur kunnen beschadigen.

Na slechts veertig minuten begonnen er gaten te verschijnen en na twaalf uur werd de plastic massa van de zak met 92 milligram verminderd, wat aanzienlijk is. Vorig jaar kon een geteste bacterie ook bepaalde kunststoffen afbreken, maar met een snelheid van 0,13 milligram in slechts 24 uur.

Een enzym om te isoleren

Wetenschappers zijn van mening dat de valse wasmotlarven niet alleen plastic inslikken, maar het ook chemisch transformeren of breken met een stof die wordt geproduceerd door de speekselklieren.

Een van de volgende stappen zal zijn om te proberen dit moleculaire proces te identificeren en te bepalen hoe het verantwoordelijke enzym kan worden geïsoleerd. Het blijft dan om het op industriële schaal te vervaardigen dankzij biotechnologie.

Ondanks het beleid dat is geïmplementeerd om het te zien verdwijnen, is de plastic zak bestand: elk jaar wordt wereldwijd een biljoen gebruikt - meer dan 230 per persoon - en produceert meer dan 100 ton afval, vaak in de natuur achtergelaten, waar ze 000 jaar over doen om volledig te ontbinden. Echter, 400% van het afval op zee is van plastic, meestal deze beroemde tassen, die in de buik van de vis terechtkomen en dan op ons bord!
0 x
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2

Re: plastic verontreiniging en plantaardige




par ARMAND » 27/04/17, 12:38

bron: http://www.cell.com/current-biology/ful ... 60-9822(17)-30231 2
Ervaring TAUT beschouwd alleen kauwen ... : Mrgreen:
In welke verhouding? in vergelijking met niets: de asymptoot tot in het oneindige ... in vergelijking met bacteriën, 100 een factor ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: plastic verontreiniging en plantaardige




par Did67 » 27/04/17, 19:07

Ik kan de link niet openen ...

Ik had alleen een artikel gelezen dat heel dicht in de buurt kwam van wat Julienmos publiceerde.

Ik merk dat de wetenschap ook op het gebied van overmatige media en buzz is gekomen ... Dus ik kreeg de gewoonte een beetje op mijn hoede te zijn.

Ik vat samen: onder voorbehoud van een centaine van deze larven ... na twaalf uurwerd de plastic massa van de tas verminderd met 92 milligram ...

Ik heb bij elkaar gezet: honderd larven, binnen twaalf uur, zouden hebben ingenomen, zonder dat we nog heel goed weten wat het wordt, 92 mg PE ...

En bovenal weten we niet wat ze aten ... Als ze daarvoor 50 g was nodig hadden (elk 0,5 g) ????

Dus voordat ik hoera roep, en help om de buzz te behouden of zelfs te ontwikkelen, wacht ik tot ik wat meer weet. Met het risico sceptisch genoemd te worden!
0 x
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2

Re: plastic verontreiniging en plantaardige




par ARMAND » 27/04/17, 20:48

De link lijkt inderdaad niet te werken, doe gewoon de moeite om cell.com te typen en Federica Bertocchini in het zoekgebied te plakken ... Wat gebeurt ermee? Ik heb hier mijn idee over : Mrgreen:
Het belang is niet de aangehaalde cijfers, maar de ontdekking en bevestiging van het bestaan ​​van een enzym dat dit plastic relatief snel kan afbreken, het volstaat voor de chemische technologie om het in volume te synthetiseren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: plastic verontreiniging en plantaardige




par chatelot16 » 27/04/17, 21:42

Ik zie al heel lang allerlei beestjes die plastic opeten ... maar verteer het niet ... dus het vernietigt het niet ... en vooral voedt het deze beestjes niet: het maakt ze liever zelf ziek

de eenvoudigste manier om polyethyleen en polypropyleen te recyclen, is door het te verbranden waar warmte nodig is! het brandt net zo schoon als stookolie!

natuurlijk niet te verwarren met pvc dat te vervuilend is als we het zorgeloos verbranden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: plastic verontreiniging en plantaardige




par Did67 » 28/04/17, 08:36

ARMAND schreef:De link lijkt inderdaad niet te werken, doe gewoon de moeite om cell.com te typen en Federica Bertocchini in het zoekgebied te plakken ... Wat gebeurt ermee? Ik heb hier mijn idee over : Mrgreen:
Het belang is niet de aangehaalde cijfers, maar de ontdekking en bevestiging van het bestaan ​​van een enzym dat dit plastic relatief snel kan afbreken, het volstaat voor de chemische technologie om het in volume te synthetiseren ...


Ok. Ik heb het gevonden.

En inderdaad, het artikel, nauwkeuriger, bevestigt de mogelijkheid van afbraak van de PE door deze larve, met de aangegeven snelheid. Met de vorming van ethyleenglycol en ketens van lagere massa ...

Dus ja, er zijn mogelijkheden voor "chemische engineering" ...

Aan de andere kant wordt niet gespecificeerd of de larven zich hiermee voeden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 365-gasten