het verwarmen van water selectie (elektrisch of gas)

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
goodspeed_11
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/03/17, 15:48

het verwarmen van water selectie (elektrisch of gas)




par goodspeed_11 » 08/03/17, 16:00

Hallo,

Ik renoveer een appartement van ongeveer 65m2. Als zodanig zal ik een nieuw systeem installeren om het water te verwarmen.
Mijn appartement is een 3P en heeft een stadsgasaansluiting.
In eerste instantie ging ik op een elektrische boiler (150 of 200L). Het nadeel van deze oplossing is de plaats, ik ben inderdaad een beetje beperkt en als ik de rommel zou kunnen beperken, zou het altijd een pluspunt zijn!
Ik presenteerde mijn oplossing aan de verwarmingsingenieur die alle leidingen uitvoert en hij adviseert me eerder een gasboiler (bad / zuignap).

Welke oplossing is het meest economisch? Ik ben absoluut niet tegen het doen van een investering, maar als ik na x jaar een minimum op mijn benen kan laten vallen, zou het cool zijn: p

Dit zijn mijn elementen:
*** Elektrische boiler
+ grote capaciteit
+ stil
+ prijs (ongeveer 400e)
- abonnement met dubbele tarieven
- energie-intensief (verwarmen ongeacht het verbruik van water van de dag)
- omvangrijk

*** Gas ​​boiler (bad / zuignap)
+ directe verwarming (energiezuinig)
+ weinig ruimte
+ levensduur
+ onbeperkte hoeveelheid water
- luidruchtig
- gasabonnement (maar eenvoudig tariefabonnement voor EDF)
- jaarlijks onderhoud (ongeveer 100e / jaar?)
- prijs (ongeveer 1000e voor een zuignapmodel)

Kun je me door je mening / terugkeer helpen? Dankjewel
Ik specificeer dat het appartement wordt samengesteld (douche + wastafel + spoelbak + (VMC hygro B))
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boilers Selection (elektrisch of gas)




par chatelot16 » 08/03/17, 16:57

goodspeed_11 schreef:*** Elektrische boiler
+ grote capaciteit
+ stil
+ prijs (ongeveer 400e)
- abonnement met dubbele tarieven
- energie-intensief (verwarmen ongeacht het verbruik van water van de dag)
- omvangrijk

false: een elektrische boiler verwarmt alleen genoeg om het koude water dat is binnengekomen te verwarmen om het verbruikte warme water te compenseren

de thermische isolatiekwaliteit van de balon is goed genoeg dat het verbruik dat nodig is om de temperatuur te handhaven erg laag is

rommel wordt besproken: de balon kan er groot uitzien, maar er is geen beperking: we kunnen hem overal neerzetten en we kunnen er alles omheen plaatsen

de gasboiler lijkt kleiner, maar het is een gastoestel met meerdere beperkingen: de afstand moet worden gerespecteerd rond zonder brandbaar materiaal: constante ventilatie-eis van de kamer waar de waterverwarmer is geplaatst, behoorlijk verwoestend in verlies van warmte dus energie, en nog erger als iemand de ventilatie sluit en dat de boiler verstikt iedereen met de geringste slang verstopt gerookt

methaangas is goedkoper dan elektriciteit, maar het rendement van gasboilers is vrij laag, terwijl de prestaties van elektrische balansen praktisch 100% zijn, en zelfs precies 100% in de winter, omdat het enige verlies van de ballon is door zijn isolatie, en de hitte verloren door de balon verwarmt het huis ... de warmte verloren door de gas boiler komt uit de schoorsteen

ook niet waar dat de hoeveelheid koud water van de ballon beperkt is: het is beperkt als het alleen 's nachts opwarmt, maar indien nodig kunnen we ook de dag verwarmen is gewoon een beetje duurder, maar c is handig voor incidentele behoefte

we vinden dat de ballon van 200l veel minder is dan 400 euro: een elektrische bal is heel eenvoudig en ik merk dat het low-end zowel voldoening geeft als het grote merk: ik denk dat het niet de plek is moet te veel geld stoppen
0 x
goodspeed_11
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/03/17, 15:48

Re: boilers Selection (elektrisch of gas)




par goodspeed_11 » 08/03/17, 17:17

Dank u voor uw terugkeer.

Consumptie blijft belangrijker. Waarom zouden mensen anders gasboilers gebruiken?
Voor een essentiële Sauter hebben we 1455 kWh / jaar
Voor een gasboiler hebben we 15 kWh / jaar

Wat een verschil maakt (denk ik)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boilers Selection (elektrisch of gas)




par chatelot16 » 08/03/17, 19:00

Waar komen deze nummers vandaan? elk depand van de hoeveelheid verbruikt warm water

om de 2-waterverwarmer te vergelijken, is het noodzakelijk om hun verbruik te berekenen met dezelfde schatting van de hoeveelheid warm water

één ding is zeker dat de gasboiler meer kwh zal verbruiken dan de elektrische boiler aangezien de efficiëntie van de gasboiler minder goed is

Ik ben op uw hoede voor uw cijfer te laag: het zou geen consomatie van elektriciteit gas boiler, vergetend de consumptie van gas?
0 x
Meszigues3
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 06/02/17, 19:12
x 8

Re: boilers Selection (elektrisch of gas)




par Meszigues3 » 09/03/17, 20:02

goodspeed_11 schreef:Consumptie blijft belangrijker. Waarom zouden mensen anders gasboilers gebruiken?
...
Wat een verschil maakt (denk ik)
Bonsoir,
Er moet aan worden herinnerd dat de verwarming van de ECS-kosten (ruwweg, volgens abonnementen, met name gas):
Dezelfde prijs als de toevoer van water in het geval van een elektrische boiler,
De helft van de toevoer van water in het geval van een gasboiler.

Vertrouw dus niet te veel op het verschil in kosten dat verwaarloosbaar blijft.

« Waarom zouden mensen anders gasboilers gebruiken? »
Omdat ze al een gasboiler hebben voor de verwarming van het appartement, en daar is het verschil in kosten niet verwaarloosbaar.
0 x
goodspeed_11
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/03/17, 15:48

Re: boilers Selection (elektrisch of gas)




par goodspeed_11 » 13/03/17, 11:19

Bonjour à tous,

Inderdaad, na verdere berekeningen is het gas in mijn geval niet interessant ...
Op de kosten van consumptie is het iets minder dan het equivalent van dat van een elektrische boiler.
Door nadelen door het toevoegen van het gasabonnement (circa 95e) + het jaarlijkse onderhoud (circa 100e), is het veel duurder

Off-topic
Dit is mijn berekening:
> GAS boiler
- Chaffoteaux 14FF (3632172) 10kWh en 12GJ (klasse A) - L
12GJ = 277.8 x 12 kWh = 3 333Kwh
Gastarief (B0 en onder 6000): 0.07640 € / kWh
= 250e / jaar
+ abonnement (95e)
+ onderhoud (100ste)
= 445e
Wanneer een elektrische boiler die 2000kWh (jaarlijks) verbruikt uiteindelijk ongeveer = 2000 x 0.127 = 250e / jaar kost

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een elektrische boiler. Dus er bleef mijn probleem van de plaats ..
En hier kwam ik de extra platte boilers tegen: Thermor Malicio - Atlantic Linéo - Ariston Vélis
Ik nam de thermor Malicio 80L (klasse C, 1505kWh / jaarlijks), P: 29cm, L: 49cm, H: 130cm met steatiet weerstand: perfect!
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: boilers Selection (elektrisch of gas)




par LOGIC12 » 13/03/17, 14:48

hello,

Allereerst, wat is de verwarming in deze woning?

Is er geen individuele gasboiler?

Is deze accommodatie voor u of te huur?

Hoe dan ook, als je met een loodgieter verwarming praat, zal hij ALTIJD gas geven, terwijl het niet zo geweldig is dat het er ver van af staat.
Nu al, wat betreft een ketel, is er een verplicht onderhoud per jaar (rond 80 naar 100 euro) met een elektrische boiler: geen onderhoud.

De daluren zijn niet langer erg interessant, dus je hoeft niet per se een grote capaciteit te nemen, vooral als je alleen maar een douche neemt.

Met gasinstallaties zijn er meerdere controles en nieuwe normen om te respecteren ... dus hier wens ik je ...

Betreffende de conso van elektrische waterverwarmer, is de conso meestal evenredig aan het verbruikte water. Er is een conso-onderhoud dat laag blijft omdat de tanks geïsoleerd zijn, meer als het op een verwarmde plaats staat, het blijft erg laag.

Wij vinden het geen zin om een ​​gasboiler te hebben, tenzij u het wilt hebben over een gasboiler die verwarming door centrale verwarmingsradiatoren en sanitair warm water levert. daarom slechts één apparaat voor beide functies.
0 x
goodspeed_11
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/03/17, 15:48

Re: boilers Selection (elektrisch of gas)




par goodspeed_11 » 13/03/17, 14:57

Zoals gezegd en na bezinning, deel ik jouw mening.

Om uw vragen te beantwoorden:
> er is momenteel een collectieve gasverwarming
> deze woonruimte zal in eerste instantie te huur zijn (dit leidt tot een meerprijs voor de huurder bij keuze voor een gasbadkachel)
> Ik denk eigenlijk dat de kosten sterk afhangen van het gebruik van water (dat in de loop van de tijd is verminderd: douches, debietregelaars, enz.)

Ter vereenvoudiging heeft de elektrische boiler me meer geïnteresseerd. Maar de grootte was een probleem voor mij, met weinig ruimte beschikbaar. Met de nieuwere types elektrische boilers (kleiner en slimmer) loste ik mijn probleem op :)

Vereenvoudiging, duurzaamheid en kostenbeheersing :)
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: boilers Selection (elektrisch of gas)




par LOGIC12 » 21/02/18, 03:41

Hallo, voor slechts één boiler is het dalurenstarief niet meer erg interessant, omdat de economie tussen daluren en volle uren wordt geabsorbeerd door het prijsverschil van het abonnement.

Wat u moet weten: is er een DOUCHE of BAD?
Als er maar één douche is, kan een 75-liter volstaan, aan de andere kant als we baden nemen (tegenwoordig steeds zeldzamer mensen willen redden) dus voor baden zou het een 100-liter zijn, dat is wat we in flatgebouwen vinden.

Grote capaciteit zoals 200-liters, het is vooral bedoeld voor gebruik in holle uren. Inderdaad, omdat de kachel die nacht de elektrische stroom heeft, heeft hij een goede reserve nodig, maar als de kachel de hele dag stroom heeft, is zo'n grote capaciteit niet nodig. En de weerstand werkt niet continu, maar alleen als de thermostaat hem kracht geeft. Conso is meestal evenredig met draws. En het water is ongeveer op 55 ° of 60 ° ingesteld.
Daarnaast verbruikt instinctief met een gasboiler meer instinctief, omdat we de neiging hebben om de kleppen grondig te openen. Met een elektrische boiler ben je eraan gewend om minder te verbruiken. Een tip, zet schuimers op de kranen en een handdouche.

Het moet aan de huurders worden uitgelegd dat het verbruik afhankelijk is van de trekkingen, omdat, hoewel het voor de hand ligt, sommigen zich dit niet realiseren en de conso van water belangrijk kan zijn.

Trouwens, en tot die tijd, hoe werd warm water geproduceerd ??? er moet iets zijn geweest.

In elk geval, gezien de beperkingen (normen van installatie) die er is met het gas, perso, gaf ik, en nu is het niet zo veel als mogelijk. En niet te vergeten het verplichte onderhoud dat huurders niet eens overwegen om te doen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: boilers Selection (elektrisch of gas)




par BaudouinLabrique » 24/02/18, 17:35

DENK A SURISOLER JE KETEL (en andere buffertank)

Ik heb net geopend een onderwerp dat je laat zien hoe het te doen op en heel weinig fees
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten