WES server

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

WES server




par PITMIX » 12/02/17, 19:34

Hallo,
Ik weet niet of je dit systeem kent, maar een van mijn collega's liet me zijn installatie met een WES-server zien.
Het is erg leuk om de tellers live te visualiseren en wat ik leuk vind, is de mogelijkheid om functies direct online te programmeren om te kunnen regelen.
Ik ben van plan er een te installeren voor de regeling van mijn zonneboiler, mijn boiler voor warm water en verwarming.

server-wes.jpg
wes-server.jpg (84.43 KiB) 6923 keer bekeken


Het geeft me dus een beheersbare en zichtbare installatie op mijn smartphone voor niet al te hoge kosten, en zonder dat ik een box zoals myFox of iets anders hoef te installeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Server WES




par chatelot16 » 12/02/17, 21:16

Ik heb hetzelfde nodig, en het zit in mijn project om een ​​Raspberry Pi te gebruiken, om op een adapterkaart van mijn fabrikaat te monteren om een ​​betrouwbare voeding en geschikte input/output te maken

voor mijn behoeften moet het de energieproductie beheren, dus meet de stromingen en bereken het werkelijke vermogen en de richtingen van de energiestroom, wat de wes niet lijkt te doen: het registreert gewoon de stromingen

om de krachten te berekenen, heb je een processor nodig die snel genoeg is om de vermenigvuldiging in realtime tussen spanning en stroom uit te voeren, ik denk dat framboos het kan
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Server WES




par PITMIX » 12/02/17, 23:16

Ja en de raspberry pi behoort ook tot de opties maar dit gaat mijn vaardigheden te boven.
Wat de richting van de energie betreft, kan het gemakkelijker zijn om de uitgaande energie te meten, bijvoorbeeld met een ampèremeterklem op het stopcontact van uw koelkast en de binnenkomende energie af te trekken met een klem op de fotovoltaïsche panelen.
Ik weet niet wat je project is, maar dit is hoe ik te werk ga.
Ik zag dat ze ook mini-elektriciteitsmeters hebben, misschien kan dat aan uw behoeften voldoen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Server WES




par chatelot16 » 13/02/17, 10:51

dit wes is een interessant product! kan onmiddellijk worden gebruikt zonder iets uit te vinden... in tegenstelling tot de framboos die veel werk eromheen nodig heeft, om van computergebruik naar automatisering te gaan: in zijn oorspronkelijke staat weet de framboos bijvoorbeeld niet hoe hij stroom moet onderbreken: het slacht de sdcard als de cut wordt gemaakt tijdens een schrijfbewerking: de eerste taak die automatisering doet en niet domme berekeningen is een sensor in de voeding die de software stopt voordat de voeding leeg is

de site die deze wes verkoopt, verkoopt ook elektronische tellers tegen interessante prijzen

maar ik ben op mijn hoede voor deze kleine tellers, ik heb al andere merken gekocht en ze tellen positief in beide richtingen van de energiestroom: onbruikbaar om de mix van consument en producent te controleren

Ik zou tellers nodig hebben die maar in één richting tellen en 2 kopschoppen plaatsen ... momenteel is de enige elektronische teller die ik daarvoor kan gebruiken een grote sagem-type edf-teller ... maar te duur om een ​​oplossing te zijn.

als het me lukt om deze berekening in de framboos uit te voeren, zal het 2 tellers van kop tot staart vervangen en extra functies uitvoeren, zoals het besturen van een consumentenapparaat om niet in edf te injecteren totdat ze dat willen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Server WES




par Forhorse » 13/02/17, 18:16

Voor mijn zonneboiler heb ik een Maxisun geplaatst
Die heeft native zeker niet de teleinfo-functie, maar je kunt er wel bijna alles mee regelen en alles inzien/besturen via een webinterface.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Server WES




par PITMIX » 15/02/17, 08:12

Oké, ik heb besteld. Het punt is dat ik veel installatiewerk ga krijgen omdat ik door de kabel moet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Server WES




par PITMIX » 22/02/17, 09:56

Hallo,
Hier ontving ik mijn Wes Server. Ik heb een kleine voorlopige montage gemaakt om de programmering te begrijpen en te zien hoe het werkt.
Het is niet nodig om een ​​school voor automatiseringsprogrammering te verlaten, het is heel eenvoudig, vul gewoon een tabel in met de voorwaarden die we willen en de in- en uitgangen die moeten worden geactiveerd.
Ik simuleerde een klein programma met de normale/verlaagde streefuren voor de verwarming van het huis.
Welnu, daar komen de temperaturen nergens mee overeen, aangezien de server in mijn onverwarmde garage staat en ik wilde zien of het contact werd ingeschakeld en verbroken volgens de omgevingstemperatuur en de instructies die ik heb ingevoerd.
Screenshot_2017-02-22-09-36-31.png
Wes programmeerpagina
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Server WES




par PITMIX » 26/02/17, 09:27

Hallo, gisteren ben ik begonnen met het bedraden van de Wes in een elektriciteitskast die in de prullenbak had moeten gaan.
Het voordeel is dat deze kast 4 rijen DIN rail heeft. Dit laat ruimte over om de Wes te plaatsen, een uitbreiding met 8 configureerbare contacten, 4 vermogensrelais om te voorkomen dat de relais van de apparaten aan te hoge intensiteiten worden blootgesteld, een 2A stroomonderbreker, een RJ12-stekkerdoos, die de aansluiting van sondes en van de verlenging en de 4 ampèremeterklemmen.
Ik heb alle contacten geprogrammeerd die ik wil gebruiken om te regelen; mijn verwarming met 3 verschillende instructies afhankelijk van de bezetting van het pand; mijn boiler om aan te zetten als de zonne-energie niet efficiënt genoeg is geweest (ik ben nog bezig met het vinden van een programma dat zowel energiezuinig als zuinig is qua comfort). Ik heb ook twee intensiteitsniveaus geprogrammeerd op de ampèremeterklem van de fotovoltaïsche energie om me een e-mail te sturen wanneer de fotovoltaïsche energie 1A produceert onder 230V en nog een e-mail wanneer deze 2A bereikt.
Nu moet ik dit, thuis, aansluiten op mijn verwarmings-, warmwater- en elektriciteitsnet. : Lol:

doos Wes25-02-2017.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Server WES




par PITMIX » 04/03/17, 08:16

Hallo,
Tijdens mijn wachtweek had ik wat tijd om de Wes aan te sluiten op mijn thuisinstallatie en dat was geen sinecure. :?
Ik maakte eerst van de gelegenheid gebruik om het algemene elektrische paneel uit de jaren 70 opnieuw te maken.
IMG_20170228_075707.jpg


Hier is de nieuwe tabel:
IMG_20170228_075634.jpg


Wes-box geïnstalleerd:
IMG_20170228_145125.jpg


Ik paste mijn sanitair aan zodat mijn ketel weer werd aangesloten op de warmwaterlus, ik maakte van de gelegenheid gebruik om het circuit te vereenvoudigen, want tussen de zonne-energie, de platenwisselaar, de pompen, de lus was een echte "gascentrale" : Oops:
warmwaternetwerk 28.01.jpeg
warm water netwerk 28.01.jpeg (30.99 KiB) 6749 keer bekeken


Nu alles operationeel is of bijna, kan ik de verwarming en het warme water van het huis regelen via de WEB-interface. Ik kan ook de fotovoltaïsche productie raadplegen en de intensiteiten op 4 delen van mijn elektrische installatie visualiseren.

Op dit moment ben ik in de fase van het aanpassen en optimaliseren van de temperatuurinstellingen om een ​​ideaal comfort te hebben en zoveel mogelijk energie te besparen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Server WES




par PITMIX » 04/03/17, 09:31

Hier is het diagram dat het regelcircuit van mijn installatie weergeeft.
De besturing gebeurt via de WES door interne relais, maar ik heb de WES-relais niet rechtstreeks aangesloten op de te bedienen elektrische apparaten.
Ik heb externe relais geïnstalleerd (ik heb de relais doorgestuurd : Mrgreen: ) om slijtage en overbelasting van de interne WES-relais te voorkomen.
De programmering omvat daarom 4 relais RL1 tot RL4 in de huidige configuratie, deze maken het mogelijk om de omgevingstemperatuur van het huis en de regeling van het warm water te moduleren, afhankelijk van de uren van aanwezigheid of afwezigheid, afhankelijk van de dag of 's nachts en afhankelijk van de zonne-back-up. De warmwaterrecyclagepomp wordt ook geactiveerd door een bewegingsdetector, zodat deze pas start als er iemand in huis beweegt. Het is niet nodig om 's nachts warm water te laten circuleren als we slapen of op de bank liggen : Roll:
Ik heb de externe RL3 nog niet aangesloten op de zonnepomp. Momenteel werkt het autonoom via de oude zonneregelaar.
Ik heb het externe relais RL AUX voor het regelen van de weerstand van de elektrische ballon nog niet aangesloten.
Momenteel staat de tankthermostaat gewoon UIT, aangezien het de ketel is die het water prioritair verwarmt (CNG goedkoper dan elektriciteit en vooral veel sneller op te warmen!).
installatieschema 2017.jpeg
installatieschema 2017.jpeg (46.67 KiB) 6746 keer geraadpleegd
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten