water-tonomy

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Bimo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/11/16, 12:38

water-tonomy




par Bimo » 23/11/16, 12:57

Dag

Ik wil graag autonoom worden over de watervoorziening van het huis (en de tuin, maar dat is het) en ik heb verschillende waterbronnen:

2-putten die eind juli droog lijken te zijn
een vijver gevoed door een gevangen bron, stroomopwaarts op de grond, die het huis kan voeden door zwaartekracht (met een druk om te controleren)
watercollectoren geleverd door goten

2-stroombronnen kunnen via de noordgevel van het huis worden aangesloten op het leidingnetwerk, terwijl de putten (en de huidige watervoorziening van de stad) aankomen via de zuidgevel) ...

Ik denk erover om een ​​pomp en een boosterpomp met ballon (50L mini) te installeren, maar er zijn verschillende vragen:
- Als u de pomp van de booster scheidt, kunt u de booster overal in het circuit plaatsen?
- kunnen we het overal op het circuit plaatsen: het lijkt twijfelachtig wetende dat de pomp zou worden gebruikt om regenwater te pompen ...
- Hoe zit het met filtratie: moet elk element afzonderlijk worden gefilterd (extra kosten) en fijner filter het water dat bedoeld is om te koken (ik heb het niet over drinkwater dat een persoonlijke keuze is) ...
- het bronwater wordt gebracht door een leiding van 30x25 langer dan 100m lang (voor 6-7m verschil in niveau). de huisaanvoerleidingen bevinden zich in 16 ... wanneer ik de 30x25 op de 16 aansluit, creëert dit dan een overdruk?

welk materiaal raadt u aan:
pomp?
booster?
booster pomp groep?
filtermateriaal op het niveau van de vijver: momenteel heb ik een gieter (en de gaten enigszins vergroot met een boor) op de 30x25-buis, maar dit filtert geen kleine deeltjes en vooral de appel wordt regelmatig geblokkeerd. Zijn er systemen (bij voorkeur om jezelf te maken of niet) om water uit een vijver op te vangen?

hier hoop ik dat u het principe ruw zult hebben begrepen en dat u mijn vragen zult kunnen beantwoorden :)
bedankt en een mooie dag verder
Bimo
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: water-economie




par chatelot16 » 23/11/16, 20:00

een boosterpomp en een accumulator ... er is geen reden waarom de 2 op dezelfde plaats zou moeten staan, op voorwaarde dat er een slang is om ze aan te sluiten

in mijn huis voor een lange tijd is de accumulator in het huis om tegen vorst te worden beschermd en staat de pomp naast de regenwatertank om de lengte van de zuigleidingen te beperken

een tip om te voorkomen dat de pomp bevriest: omloopklep op de terugslagklep: wanneer de pomp stopt, loopt de accumulator langzaam leeg door terug te keren naar de tank en de pomp start van tijd tot tijd opnieuw ... natuurlijk kraan is alleen open als er kans op vorst is en net genoeg open voor een lage doorstroming ... in de zomer is deze gesloten

hetzelfde voor de drukschakelaar die de pomp aanstuurt: deze kan overal op de leidingen worden geplaatst ... thuis is hij binnen: hiermee kunt u een zichtbaar licht plaatsen om te weten wanneer de pomp draait, en kijk of het te vaak draait als een teken van een lek of ander probleem
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: water-economie




par phil53 » 23/11/16, 20:40

Door nadelen vragen naar de voorschriften is het vrij scherp. Verbod om netwerken te mengen die water van verschillende kwaliteit distribueren. Je moet zelfs etiketteren.
Voor de vijver in uw plaats zal ik deze reserveren voor bewatering met een grof filter en een onafhankelijke pomp. Het bijna drinkbaar maken lijkt een grote klus.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten