Bedankt baas!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Bedankt baas!




par Ahmed » 15/03/16, 18:15

In een (zeer!) ironische stijl kruipt de regisseur in de huid van een onvoorwaardelijke bewonderaar van Bernard Arnault om te proberen zijn 'idool' te ontmoeten om hem de zaak voor te leggen van een echtpaar dat een van zijn dochterondernemingen had ontslagen na de verplaatsing van de fabriek. Het is een heel grappige benadering van een collectief drama dat stuit op mediastilte, en daarom geef ik de informatie hier door.
Ik weet niet hoe ik rechtstreeks een video moet invoegen, maar hier is een pandrecht van de presentatie van de film.

Bewerk moderatie, zoals dit:

https://www.youtube.com/watch?v=RFy_uXZmOBg
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bedankt baas!




par Christophe » 19/03/16, 17:45

Goed maar hypergericht op LVMH... er zijn zoveel anderen...

Wat informatie na de release:

117 bezoekers in drie weken, een geleidelijke stijging van 221 theaters naar 39 (binnenkort meer), een enorme tevredenheidsgraad, een rage onder exposanten die exemplaren opkopen! De film tegen François Ruffin tegen Bernard Arnault is een hit boven verwachting.


Om het een "fenomeen" te noemen met 100 inzendingen in 000 weken... uh... dat is een beetje overdreven, nietwaar?

http://www.premiere.fr/Cinema/News-Cine ... e-decrypte

ps: B. Arnault zou moeten zeggen: “Bedankt, sorry!” :)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bedankt baas!




par Ahmed » 19/03/16, 19:43

Christophe, Je schrijft:
Goed maar hypergericht op LVMH... er zijn zoveel anderen...

De film gaat eigenlijk over het rijk van B.Arnault, maar dit is slechts een narratief voorwendsel om het onderwerp niet zwaarder te maken. Het is duidelijk wat de bedoeling is François Ruffin het zijn allemaal roofdieren, net zoals het uit de problemen halen van dit stel niet het werkelijke doel is, het is slechts een proces dat, afgezien van het specifieke geval, moet worden begrepen in zijn sociale dimensie: laten we niet vergeten dat dit een realistische fabel is die vereist een poging om de zaken van de kant van de toeschouwers in perspectief te plaatsen. De regisseur wilde vooral de militante film vermijden die, omdat hij te demonstratief wil zijn, snel saai wordt: we kunnen mensen niet uitnodigen om de hoop terug te krijgen om de controle over hun leven terug te nemen en voor zichzelf te denken.

verder:
Van daaruit naar de titel "fenomeen", met 100 inzendingen in 000 weken... uh... om te zeggen dat het een beetje overdreven is, nietwaar?

Dit is waar als we het vergelijken met Amerikaanse blockbusters, maar we moeten er rekening mee houden dat deze film de toegang tot de meeste media (eigendom van mensen als B.Arnault en die niet echt van deze weinig vleiende schijnwerpers houden), dus ja, deze film heeft zijn plek praktisch op zichzelf gevonden, door de interesse die deze originele benadering wekte, en vanuit dit oogpunt denk ik dat we echt kunnen spreken van een fenomeen.

Ik heb niet de hele film kunnen bekijken, dus mijn volgende opmerkingen zijn met de nodige voorzichtigheid naar voren gebracht.
Het pluspunt: de grote verdienste van het project en het aantonen, ondanks de buitengewone middelen die worden ingezet ten gunste van het behoud en de vooruitgang van de oligarchie, dat een eenvoudig team van mensen met een nikkelen voet erin kan slagen hen voldoende te destabiliseren om angst te zaaien. in hen aanzienlijk. Dit is een echte reden voor hoop en het laat duidelijk zien dat er ruimte is voor iets anders dan berusting en ieder voor zich, twee houdingen die gedoemd zijn te mislukken.
Het minste: het terugdringen van de economische ongelijkheid is een doelstelling die normaal gesproken (bij gebrek aan middelen die het machtsevenwicht verstoren) het grootste aantal mensen zou moeten bereiken; het gevaar zou zijn dat we ons beperken tot dit streven dat, op een bepaalde manier en als we er niet aan vasthouden (bij gebrek aan een echt politiek geweten), de Arnault & Co: geld als doel.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bedankt baas!




par Ahmed » 08/04/16, 21:20

Comme le disait Christophe, het succes van de film opent elke dag nieuwe theaters en ik heb hem daarom kunnen bekijken.
Het is een soort commedia dell'arte eigentijds, zeer bekwaam en juichend, met groot talent geleid door François Ruffin die realiteit en vindingrijkheid vermengt, waarbij de tweede dient om de eerste te beïnvloeden... een groot succes.

Het voorbehoud* dat ik hierboven heb geuit, blijft bestaan: dat de arbeiders op hun beurt de bazen bedriegen, zoals gewoonlijk door laatstgenoemden wordt gedaan, dat het gebruik van chantage wordt teruggedraaid, dit alles blijft inherent aan het bekritiseerde systeem en er verandert fundamenteel niets. : de categorieën die specifiek zijn voor het kapitalisme, namelijk geld, werk en concurrentie, komen ongeschonden uit deze echte fabel tevoorschijn. We zullen nu aandacht moeten besteden aan de uitbreidingen die deze film al genereert, om te zien of het wel of niet op de agenda staat om verder te gaan dan deze categorieën. Als dit niet het geval zou zijn, zou de ‘stand up at night’-beweging slechts nutteloos die van ‘occupy Wallstreet’ herhalen.

*Dit is geen kritiek, maar een observatie: een meer theoretische benadering kan niet gemakkelijk worden geïntegreerd in het narratieve raamwerk van dit werk.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bedankt baas!




par Ahmed » 19/11/16, 21:57

Helaas (maar kan het ook anders?) bevestigt de opeenvolging van gebeurtenissen dat de zwakte van de theoretische reflectie (noodzakelijk, hoewel onvoldoende*) ervoor zorgde dat "Nuit Debout", bijna een bijlage bij deze film, een vervolg werd op gebeurtenissen waarbij iedereen in staat was om hun boodschap over te brengen, hun gevoelens te uiten, terwijl de institutionele critici hun rituele optreden kwamen uitvoeren: kracht en verhevenheid van woorden en, in wezen, kil conservatisme van degenen die door het protest werden gesubsidieerd, teruggetrokken op het idee van een ‘gecontroleerde’ en democratisch (?) kapitalisme… : Roll:

*Het is niet de rol van de theorie om de wenselijke werkelijkheid te beschrijven, maar alleen om de vervreemdingen te benadrukken die zich tegen echte keuzes verzetten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bedankt baas!




par sen-no-sen » 20/11/16, 11:04

Geen wonder! Nacht staan,de verontwaardigde,bezetten Wall Street zijn wat we ‘bewegingen van plaatsen’ zouden kunnen noemen.
Meestal zijn dit heterogene bijeenkomsten op openbare pleinen die voornamelijk activisten samenbrengen en, bij wijze van fenomeen van uitputting, ook de gemarginaliseerden.
Haar bewegingen hebben geen toekomst, tenzij ze vanuit het buitenland worden geleid om ‘bronnen’ te genereren die erop gericht zijn een zittende regering te ontslaan.
In Frankrijk, waar de regering van de heer Valls "in de spijkers zat", was het op zichzelf logisch dat "ND" zo eindigde.

Het lijkt er ook op, en het is sindsdien gebleken, dat de beweging volledig werd opgeslokt door extreem-linkse groeperingen (anar, troskyisten enz.), waardoor waarnemers van andere politieke stromingen onmiddellijk werden uitgesloten.
Voor zover dit soort kleine groepen slechts een klein deel van de burgers vertegenwoordigen, viel er dus niets te verwachten.
De sociale mechanismen bevestigen echter de logica van het moment, en dit wordt perfect waargenomen in demonstraties van het sociale type (type arbeidsrecht): de bewegingen brengen zichzelf in diskrediet, tot groot geluk van de politieke leiders!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bedankt baas!




par Ahmed » 20/11/16, 18:57

Er zijn verschillende verklarende modi, die niet exclusief zijn. Voor mij bestaat er geen twijfel over dat het feit dat links, in zijn overgrote meerderheid en ongeacht de intensiteit van zijn kritisch vermogen, grenzeloze bewondering toont voor de ‘waarden’ die door rechts worden verdedigd, de oorzaak blijft van de ontkrachting van zijn benadering en het voortbestaan ​​van zijn emancipatorische onmacht.

Wat de kwestie van het arbeidsrecht betreft, blijft dit waar vanwege het ontbreken van andere perspectieven dan een standpunt ten opzichte van de politieke tegenstander en een hoop die niet verder gaat dan het handhaven of terugkeren naar een situatie uit het verleden. Om eerlijk te zijn moet hieraan echter worden toegevoegd dat dit diskrediet aanzienlijk is vergroot door het ondermijnende werk van de regering, zowel ter plaatse als via de media-uitbuiting, die (zeer goed) is uitgevoerd.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten