Er is hoop...de boodschap begint door te dringen.

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 12/09/06, 21:19

Naar mijn mening is dit allemaal te theoretisch en moralistisch. Ik geloof in het gebruik van het systeem om het systeem te verbeteren. ‘Mensen in het algemeen’ zijn niet bijzonder dom of cynisch: het is eerder gewoonte, gebrek aan verbeeldingskracht, angst om niet langer in het patroon te passen die dit verklaart. Wat nodig is, is een mentaliteitsverandering en dit kan alleen geleidelijk gebeuren, door nieuwe dingen voor te stellen.

Geduld, vertrouwen en doorzettingsvermogen... en het is veel moeilijker dan dromen van een "revolutie".
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 12/09/06, 21:58

Christine schreef:Naar mijn mening is dit allemaal te theoretisch en moralistisch. Ik geloof in het gebruik van het systeem om het systeem te verbeteren. ‘Mensen in het algemeen’ zijn niet bijzonder dom of cynisch: het is eerder gewoonte, gebrek aan verbeeldingskracht, angst om niet langer in het patroon te passen die dit verklaart. Wat nodig is, is een mentaliteitsverandering en dit kan alleen geleidelijk gebeuren, door nieuwe dingen voor te stellen.

Geduld, vertrouwen en doorzettingsvermogen... en het is veel moeilijker dan dromen van een "revolutie".


+++ veel : Cheesy:, nogmaals, helemaal mee eens!
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 13/09/06, 16:01

welkom

na 8 weken tussen de wilden (vasteland van Frankrijk), waar ik al een hele tijd geen voet meer had gezet; Ik was geschokt door de sfeer.

We waren schapen, maar nu is de gemiddelde Fransman overal bang voor. Onze voorouders moeten zich omdraaien in hun graf!!!

Reageer verdomd!!! Jullie weten allemaal dat als het stemmen iets zou veranderen, het voor jaren verboden zou zijn geweest, en dat alle grote dictators gekozen zijn!!! :onheil:

Frankrijk heeft niets meer te benijden op Castro, Chavez of Elstine; maar je moet ook betalen om te pissen :onheil:

Rol olie in, produceer uw sap enz.; maar vraag jezelf niet af of het legaal is of niet. de enige goede vragen zijn: is het goed voor de planeet en is het haalbaar?

@+
[Modif Modo Targol]Je hebt BBCode en smileys gedeactiveerd[/modif Modo Targol]
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten