Nieuwe hydraulische turbine-technologie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: hydraulische turbinetechniek




par moinsdewatt » 11/07/16, 16:19

raymon schreef:Miroslav Sedláček finalist van de European Inventor Award 2016 heeft een nieuw, echt vreemd hydraulisch turbinesysteem gecreëerd:
http://positivr.fr/setur-bladeless-turb ... 6d676277b4
http://vortexhydro.com/index.php
Ik begreep niet alles, maar heel interessant.


Het ruikt naar onzin.

Er wordt nergens over macht gesproken.
Voor welk type kop, welk debiet?

Als het zo vaag is, is het de bedoeling om zoveel mogelijk duiven binnen te halen.

Dit soort pseudo-informatie verdwijnt in mijn prullenbak.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: hydraulische turbinetechniek




par raymon » 11/07/16, 18:07

Efficiënte turbine laat weinig water ontsnapt rond haar bleke

Het ziet eruit als een "virtueel" eindeloze schroef, dus het kan veel energie terugwinnen uit het water dat langer tegen de rotor wrijft.
0 x
Mathilde
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 12/07/16, 16:26

Re: hydraulische turbinetechniek




par Mathilde » 12/07/16, 16:36

Hallo ! Op het eerste gezicht ziet het er erg interessant uit. Maar zoals anderen al hebben opgemerkt: het moet verder worden getest. Maar goed, volgens de video is dit concept al gevalideerd en wordt het door de Amerikanen gebruikt in een marinestation.
Hoe dan ook, kun je je voorstellen dat deze innovatieve uitvinding steeds populairder wordt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: hydraulische turbinetechniek




par Obamot » 12/07/16, 19:21

lilian07 schreef:Dit ding kan niet meer energie onttrekken kinetisch water dat er doorheen stroomt. Gezien de afmetingen en de werkingsmodus van de machine zou ik zeggen rond de een paar watt...

Kinetiek: het zal niet meer zijn dan de massa water van 1 l/1 kg die bij een bepaalde stroomsnelheid door een bepaalde auteur wordt vrijgegeven en dat is bekend in de hydrodynamica (halfproduct van de massa en het kwadraat van de snelheid). Het is het principe dat wordt gebruikt in de hydro-elektrische energie. dammen (voor rivierdammen is de geproduceerde Q van E rechtstreeks gekoppeld aan de stroomsnelheid in m3/s, m3/h, m3/d, m3/jaar, zie de vergelijking van Bernoulli's "hydraulische belasting") hier we hebben het over iets anders: de drijvende kracht gecreëerd door de wervelwind.

Bedoelde je niet inertiaal/centrifugaal?

Mathilde schreef:Hoe dan ook, kun je je voorstellen dat deze innovatieve uitvinding steeds populairder wordt?

Welk verband zou er kunnen bestaan ​​tussen "populariteit"vs"optredensTrots als een burggraaf.

Stel je voor: zou er nog steeds één moeten zijn? Het is de uiteindelijke prestatie die populariteit zal creëren en niet andersom! : Cheesy:
► Show text
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: hydraulische turbinetechniek




par lilian07 » 13/07/16, 10:36

In de eerste "kunstenaars"-animatie zien we een waterleiding door een lichaam lopen, vandaar de kinetische energie om de bruikbare energie te kwalificeren (1/2mve²-1/2mvs²).
In de video van het project zien we een soort "soep" die niet op een draaikolk lijkt en geen turbine van het wervelwindtype heeft. Omdat dit soort turbulentie niet kan worden benut in mechanische energie, kan ik geen enkele werkingswijze afleiden, behalve misschien een centrifugaal?
0 x
Mathilde
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 12/07/16, 16:26

Re: hydraulische turbinetechniek




par Mathilde » 15/07/16, 09:37

Obamot schreef:
lilian07 schreef:Dit ding kan niet meer energie onttrekken kinetisch water dat er doorheen stroomt. Gezien de afmetingen en de werkingsmodus van de machine zou ik zeggen rond de een paar watt...

Kinetiek: het zal niet meer zijn dan de massa water van 1 l/1 kg die bij een bepaalde stroomsnelheid door een bepaalde auteur wordt vrijgegeven en dat is bekend in de hydrodynamica (halfproduct van de massa en het kwadraat van de snelheid). Het is het principe dat wordt gebruikt in de hydro-elektrische energie. dammen (voor rivierdammen is de geproduceerde Q van E rechtstreeks gekoppeld aan de stroomsnelheid in m3/s, m3/h, m3/d, m3/jaar, zie de vergelijking van Bernoulli's "hydraulische belasting") hier we hebben het over iets anders: de drijvende kracht gecreëerd door de wervelwind.

Bedoelde je niet inertiaal/centrifugaal?

Mathilde schreef:Hoe dan ook, kun je je voorstellen dat deze innovatieve uitvinding steeds populairder wordt?

Welk verband zou er kunnen bestaan ​​tussen "populariteit"vs"optredensTrots als een burggraaf.

Stel je voor: zou er nog steeds één moeten zijn? Het is de uiteindelijke prestatie die populariteit zal creëren en niet andersom! : Cheesy:
► Show text



Ah! Ervaring om absoluut te doen! LOL ! :D
0 x
Pascaltech
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 03/08/16, 09:33

Re: hydraulische turbinetechniek




par Pascaltech » 03/08/16, 10:48

Genoeg energie om een ​​sigaret op te steken!!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: hydraulische turbinetechniek




par izentrop » 22/06/19, 16:35

We praten erover over een ander onderwerp energie-hernieuwbare / project-hydro-elektrische-t16039.html # p361065.
moinsdewatt schreef:
raymon schreef:Miroslav Sedláček finalist van de European Inventor Award 2016 heeft een nieuw, echt vreemd hydraulisch turbinesysteem gecreëerd:
http://positivr.fr/setur-bladeless-turb ... 6d676277b4
http://vortexhydro.com/index.php
Ik begreep niet alles, maar heel interessant.
Het ruikt naar onzin.
De kenmerken worden hier gegeven http://setur-vortex.com/

Tenzij ik mij vergis, bedraagt ​​het aangekondigde vermogen voor de turbine met een diameter van 320 mm en een snelheid van 3,0 m/s 45 W.
Het debiet zou dus 0.16² X 3.14 X 3 zijn: 240 l/s
Bij een val van 1 m moet het vermogen minimaal 240 x 9.81 = 2350 W zijn... Ze verkopen er enkele :? :schok:

Ter vergelijking: een kleine kaplan met ongeveer dezelfde diameter levert 3 kW voor een val van 3.5 m https://www.turbiwatt.com/uploads/FICHE ... ttT400.pdf
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: hydraulische turbinetechniek




par Bardal » 22/06/19, 19:31

Ja, dit riekt allemaal naar fantasievolle uitvindingen en regelrechte onzin...

Niets over de fysieke principes van het apparaat, niets over de experimentele metingen, absoluut niets over het mysterieuze deel van de machine (de transformatie van de "vortex" in elektrische energie... afgezien van een paar verwijzingen met betrekking tot magisch denken over de vortex ...

De tabellen zijn iets minder optimistisch dan de reclametoespraak (17 W vermogen voor het kleinste apparaat, met een stroomsterkte van 3 m/s), zeker niet genoeg om 5 gezinnen van stroom te voorzien, zelfs in Afrika. Aan de andere kant zijn ze onjuist (17 W over 24 uur is niet 1 kWh, het is 400 Wh, en zelfs dan nog met een rendement van 1).

Ik weet niet wie dit heeft ‘gevalideerd’, maar ik beschouw de jury van de Lépine-wedstrijd niet als een betrouwbare wetenschappelijke autoriteit; Ik denk dat het beperkt moet blijven tot het belonen van ‘jeu de boules-ballen-plukkers-zonder-buigen’ of ‘toiletpapier-bevochtigers-voor-een-schonere-kont’, uitvindingen die weinig wetenschappelijk debat opleveren en toch essentieel zijn voor de toekomst van de mensheid.
1 x
makadam24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/06/19, 10:05
x 1

Re: hydraulische turbinetechniek




par makadam24 » 25/06/19, 12:25

Nou ja, ik kan me tenminste een mening vormen over dit soort apparaten, dat, als je een neofiet bent zoals ik, wonderbaarlijk kan lijken.
Ik heb ook contact opgenomen met het bedrijf dat dit product op de markt brengt, en gezien de kenmerken van mijn site zou het moeten samenvallen met de kleinste van de turbines (minimaal 0,5 l/s).
Probleem is dat het apparaat zonder omvormer niet verkocht kan worden, en dus tussen de 2 en 000 € kost zonder verzendkosten (geëxporteerd uit Miami).
Het wordt duur de Wh nan?

PS: Ik wacht tot mijn onderwerp wordt ontgrendeld om te reageren op iedereen die de tijd heeft genomen om over mijn project na te denken; jammer dat het een verbaal gevecht werd (ik zat op mijn kont!!???; maar wtf!! zelfs over dit onderwerp kunnen we erin slagen onze hoofden erin te steken???).

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 315-gasten