Berekening ideale beloning, equite door R. Guillet

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Berekening van ideale beloning, billijkheid door R. Guillet




par chatelot16 » 08/07/16, 09:49

Ik vind het volkomen beperkend om alleen het probleem van het berekenen van het salaris te zien

Is een salaris de juiste manier om een ​​deelnemer in een bedrijf te belonen?

het salaris is goed voor een simpele taak zonder gevolgen voor de toekomst van het bedrijf: een uur- of maandsalaris is dan ook logisch

maar in een bedrijf zijn steeds meer taken niet kwantificeerbaar op het moment van aanwezigheid, hebben een grote invloed op de toekomst van het bedrijf, vragen inspanning van de deelnemer die niet noodzakelijkerwijs direct productief is maar op lange termijn: een vergoeding van hetzelfde type als de financiële aandeelhouder lijkt mij wenselijk

een arbeider die kolen pelde om een ​​ketel te voeden was perfect inwisselbaar: logisch dat hij maar een werknemer was

een ingenieur of technicus die actief deelneemt aan zijn werk, cultiveert knowhow die alleen in dit bedrijf kan worden gebruikt, en het bedrijf wordt duurzaam verrijkt door het resultaat van dit werk ... vergoeding alleen door een salaris is niet gepast

door slim werk te belonen via kapitaalparticipatie, geven we meer dan een salaris: we betrekken het management van het bedrijf met een evenwichtige plaats in vergelijking met puur financiële investeerders

het werk in een bedrijf wordt steeds technischer en ik merk dat het salaris niet meer klopt

helaas zijn de arbeidswetten te rigide en verbieden ze elke verandering... er zijn wetten over participatie die, in plaats van het aan te moedigen, zijn ontworpen om het nutteloos te maken

Ik zoek een oplossing: geen werknemer meer hebben maar een ander statuut van deelnemer, om helemaal te ontsnappen aan de wetgeving die alles blokkeert
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten