Waterinjectie voor diesel in Bolivia

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
El Boliviano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/09/12, 09:18
Plaats: Bolivia
x 1

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par El Boliviano » 10/06/16, 18:38

Salut!

Flytox schreef:Wat is de mond van de hengel met de km?

Geen idee, we hebben hem niet uit elkaar gehaald om te zien..
We hebben een tweede reactor die bijna aan vervanging toe is, maar dat duurt nog geen week.;

Flytox schreef:Het lijkt mij dat André hier meerdere keren over heeft gesproken, dat het beter werkte met weinig water op de bodem van de bubbler. Hogere watertemperatuur in de bubbler? en / of een groter volume boven het water dat "betere" stoom geeft? Als je in beide gevallen de temperatuur van de vloot zou kunnen meten, dan kunnen we een stukje vooruit !?

De temperatuur is niet erg hoog.. omdat er geen verwarmingssysteem voor het water is maar de bubbler wordt "verwarmd" door de lucht van de radiator, omdat deze vrij dichtbij is.
maar ik denk niet dat het water meer dan 40°C is.

Flytox schreef:In een van mijn "projecten" die nog niet gerealiseerd zijn, is er een systeem met een zeer kleine 12 v pomp (die heet water ondersteunt) die de bubbler heel langzaam van onderaf vult. In de bubbler is er een overloop waardoor: een constant niveau van vlotter en water terugvloeien naar een 5 liter tank eronder. De pomp zuigt dit reservoir aan en spuugt in een koperen buis die wordt verwarmd door de koelvloeistof. Uiteindelijk spuugt het water van ongeveer 85 ° C in de bubbler. Op dit circuit heb je een klein filter nodig, anders werkt het niet lang (afzettingen / algen / bacteriën etc .... : Mrgreen: )


Ik dacht erover om zoiets te doen, maar het is niet gemakkelijk en het moet in de loop van de tijd betrouwbaar zijn.
0 x
A+

Florent
(El Boliviano)
Avatar de l'utilisateur
El Boliviano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/09/12, 09:18
Plaats: Bolivia
x 1

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par El Boliviano » 04/07/16, 18:56

Salut!

Flytox schreef:Wat is de mond van de hengel met de km?


Het bovenwerk is vanaf het begin een beetje "gebruind", maar niet drastisch veranderd.
We hebben de eerste reactor ontmanteld en een "nieuwe" opgezet waarbij de staaf elektrisch is geïsoleerd met twee keramische ringen.

We hebben nog geen verbruiksgegevens, want de bus heeft een brugprobleem, en hij staat al bijna 10 dagen stil omdat het onderdeel niet beschikbaar is op Santa Cruz. je moet tweedehands kijken.. en het schijnt een zeldzaam stuk te zijn.. : Cry:
Zaterdag hoopte men een complete brug te hebben gevonden voor de vervanger.. meer weet ik niet..

Flytox schreef:In een van mijn "projecten" die nog niet gerealiseerd zijn, is er een systeem met een zeer kleine 12 v pomp (die heet water ondersteunt) die de bubbler heel langzaam van onderaf vult. In de bubbler is er een overloop waardoor: een constant niveau van vlotter en water terugvloeien naar een 5 liter tank eronder. De pomp zuigt dit reservoir aan en spuugt in een koperen buis die wordt verwarmd door de koelvloeistof. Uiteindelijk spuugt het water van ongeveer 85 ° C in de bubbler. Op dit circuit heb je een klein filter nodig, anders werkt het niet lang (afzettingen / algen / bacteriën etc .... : Mrgreen: )


Daar werk ik aan een "bubbler" met een ultrasone vernevelaar, een pomp en een radiator...

mijn idee is om de rookmachine op de bodem van een verticale buis te plaatsen, met een overloop 1cm boven de rookmachine met retour naar de watertank.
boven een luchtinlaat en bovenaan de buis de uitgang naar de reactor...
Een pomp zal het water uit de tank naar een kleine radiator (in eerste instantie olie) leiden die net achter de radiator van de bus is geplaatst, en vervolgens de uitlaat van de radiator naar de waterinlaat van de buis.

Er blijft dus slechts 1 cm water op de vernevelaar achter.
Het vernevelaarmodel dat ik heb gevonden is "variabel", dat wil zeggen dat we de verneveling, dus de waterstroom, kunnen aanpassen..

Ik heb al de oliekoeler (die van een motor komt), de 12v waterpomp (brandstofpomp van de auto), de tank.. Ik vond een jerrycan van 2.5l met twee doppen, hij is bestand tegen heet water van 100°C (door mij getest)
Een van de pluggen wordt doorboord voor de retour en de waterzuigstang, de andere wordt gebruikt voor het vullen.

Ik moet nog steeds de ultrasone piëzo krijgen ... en de "buis-bubbler" maken ... : Roll:
0 x
A+

Florent
(El Boliviano)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par Flytox » 04/07/16, 21:44

El Boliviano schreef:Salut!

Flytox schreef:Wat is de mond van de hengel met de km?


Het bovenwerk is vanaf het begin een beetje "gebruind", maar niet drastisch veranderd.
We hebben de eerste reactor ontmanteld en een "nieuwe" opgezet waarbij de staaf elektrisch is geïsoleerd met twee keramische ringen.

Wat zet je als water: regen, gedemineraliseerd, kraan etc....?



Daar werk ik aan een "bubbler" met een ultrasone vernevelaar, een pomp en een radiator...

mijn idee is om de vernevelaar op de bodem van een verticale buis te plaatsen, met een overloop bij 1cm boven de vernevelaar met retour naar het waterreservoir.
boven een luchtinlaat en bovenaan de buis de uitgang naar de reactor...

Ik weet zeker dat er veel coole dingen te doen zijn met dit systeem. 8)
Voor de "1 cm", experimenteer, door deze hoogte heel weinig te variëren, verandert de stoomstroom aanzienlijk. Maak er in het beste geval een in hoogte verstelbare hoogte van.

Het vernevelaarmodel dat ik heb gevonden is "variabel", dat wil zeggen dat we de verneveling, dus de waterstroom, kunnen aanpassen..

* Kun je ons er meer over vertellen? (variatie op welke manier?).
* De hier gevonden vernevelaars (enkelvoudig element) (Chinoiseries) zijn 24 V alternerend, je moet een aanpassingshack maken.
* Gewoonlijk hebben vernevelaars een relatief lage dampstroom (zoals 250 ml/uur). Voor mijn auto dacht ik eraan om er 4 te plaatsen die ik onafhankelijk van elkaar zou kunnen leveren om de stroom te variëren. Jij die een grote motor hebt, moet misschien een 8 monteren?
* Chai niet als ik de montage begrijp die je wilt maken maar de piëzo's houden helemaal niet van heet water (extreme limiet 80°? en ultra lage levensduur bij deze temperatuur?)..... . :frons: : Wink:
Als je alleen de lucht verwarmt waarin je de nevel verdunt, moet het goed komen.

Om de stoomstroom te variëren, is er ook de mogelijkheid om met een kleine klep te variëren met de hoeveelheid lucht die je buis binnenkomt / veegt en de stoom afvoert. Kan in eerste instantie gemakkelijker te beheren zijn dan elektrische/elektronische besturing.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten