Victory Brexit: gevolgen voor Europa?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par chatelot16 » 01/07/16, 12:43

als ze het huidige parlement zouden laten stemmen, zou dat in tegenspraak zijn met het referendum ... we kunnen de huidige parlementariërs niet vragen hun mening te ontkennen om aan het referendum te voldoen

een logische manier om de democratie niet te ontkennen, is een parlementsverkiezingen om de afgevaardigden te vernieuwen ... en als het nieuwe parlement in Europa blijft en het referendum kan worden vergeten
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par raymon » 01/07/16, 14:50

als ze het huidige parlement zouden laten stemmen, zou dat in tegenspraak zijn met het referendum ... we kunnen de huidige parlementariërs niet vragen hun mening te ontkennen om aan het referendum te voldoen

een logische manier om de democratie niet te ontkennen, is een parlementsverkiezingen om de afgevaardigden te vernieuwen ... en als het nieuwe parlement in Europa blijft en het referendum kan worden vergeten

Ja, dit toont duidelijk de fraude van de representatieve democratie aan. De enige grote partij die in Frankrijk duidelijk voorstelt om Europa te verlaten of in ieder geval een referendum te organiseren, is het FN. Ik heb nooit FN gestemd en zou dat ook nooit doen, maar toch ben ik voor het verlaten van dit financiële Europa.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par chatelot16 » 01/07/16, 15:31

democratie is erg ingewikkeld ... maar is het wel redelijk om europa te willen verlaten en niet de kandidaat te willen kiezen die europa wil verlaten

Ik wil ook niet voor de pen stemmen... en als de andere kandidaten in Europa willen blijven, hebben ze misschien gelijk

Europa verlaten zou een enorme klus zijn, wie gaat het doen? ... is een referendum dat besluit iets te doen waarvan niemand weet hoe het moet, niet een beetje absurd?

we kunnen begrijpen dat een klein land Europa wil verlaten als er te veel problemen zijn, maar Frankrijk is geen klein land... als Europa problemen heeft, is de oplossing niet om te vertrekken maar om oplossingen te vinden... Engeland is ook geen klein land en heeft altijd kunnen deelnemen aan het beheer van Europa

wat ik wil is Europa niet verlaten, maar zijn rol beter definiëren: zorgen voor wat er op zijn niveau is en stoppen met het krabbelen van tonnen papier om details te regelen totdat de problemen met details de opdrachtgever blokkeren
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par raymon » 01/07/16, 16:00

democratie is erg ingewikkeld.

U verwart democratie met representatieve democratie. Democratie is bijvoorbeeld een referendum van volksinitiatief, representatieve democratie wij kiezen een vertegenwoordiger en dan doet deze vertegenwoordiger het tegenovergestelde van wat hij beloofd heeft, bijvoorbeeld Holland de vijand van financiën : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par chatelot16 » 01/07/16, 16:47

Maak je me bang? wat zou er gebeuren als een groot aantal referenda tegenstrijdige beslissingen zou nemen? wie zou uitvoeren?

goede democratie moet nog worden uitgevonden, want ik zie geen erg effectieve huidige democratie

de tekortkomingen van een slechte democratie worden soms gecompenseerd door een groot man die doet wat hij wil

de rol van een democratie is niet alleen om de goede leiders aan te wijzen, het moet ook een manier zijn om de slechte zo snel mogelijk uit te werpen

mijn idee zou plaatsvervangend en gekozen president voor het leven zijn! zolang ze goed zijn hoef je geen tijd te verspillen aan verkiezingen... maar snel uitwerpen als ze slecht zijn... in het geval van Holland was vanaf het begin zichtbaar dat hij de functie niet kon vervullen

de electorale leugen is een ramp voor de democratie: een kandidaat belooft alles tijdens de campagne en eenmaal gekozen is hij onverwoestbaar

als de kandidaten wisten dat hij snel zou worden weggestuurd als hij teleurstelt, zou hij geen belang meer hebben bij het doen van valse beloften

en hier zou het volksinitiatief nuttig zijn: om een ​​stemming uit te lokken wanneer een gekozen ambtenaar te slecht is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Philippe Schutt » 01/07/16, 18:40

Als gekozen functionarissen beloven en doen wat de mensen willen, heet dat populisme, toch? En het wordt aan de kaak gesteld als schandelijk en in strijd met het algemeen belang. Dus ik denk dat een verantwoordelijke regering het tegenovergestelde doet van wat de mensen willen, maar ze belooft wat ze willen om gekozen te worden?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Obamot » 01/07/16, 18:44

mdr (dat is bijna huilen) maar zo waar
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Philippe Schutt » 01/07/16, 18:48

Did67 schreef:bewerken: @Philippe Schutt

Er is in ieder geval één punt waarop de situatie ertoe doet: als je een fabriek in de EU opzet, circuleert je product zonder formaliteiten door de hele EU, wat nog steeds een grote markt is.


dat lijkt mij voor de Europese economische ruimte. Een land kan daar deel van uitmaken zonder deel uit te maken van de EU, bijvoorbeeld Noorwegen.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par raymon » 01/07/16, 20:14

Maak je me bang? wat zou er gebeuren als een groot aantal referenda tegenstrijdige beslissingen zou nemen? wie zou uitvoeren?

goede democratie moet nog worden uitgevonden, want ik zie geen erg effectieve huidige democratie

We zijn niet verplicht om elke week voor tegenstrijdige besluiten te stemmen, we hadden het referendum van 2005 en het grondwettelijk verdrag dat daarop volgde!

Niet alle politieke systemen zijn hetzelfde voorbeeld:

-proportionele verkiezingen van afgevaardigden met soms een bonus voor de partij die met 50 afgevaardigden arriveert, zoals in Griekenland
- Intrekkingsreferendum van de president in Venezuela
- referendum op volksinitiatief.
- beperkt aantal mandaten.
-teer- en verenbad voor valsspelers...
Vangrails kunnen we ons voorstellen, de lijst is niet gesloten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Christophe » 02/07/16, 01:30

raymon schreef:Ik ben voor het verlaten van dit financiële Europa.


Zoals velen van ons...toch?
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten