Victory Brexit: gevolgen voor Europa?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Christophe » 30/06/16, 19:31

Begrijp je nu waarom ik het over FARCE had?

Brexit is gewoon weer een massamanipulatie!

En iedereen duikt er als eerste in!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Philippe Schutt » 30/06/16, 19:37

Did67 schreef:Het VK buiten de EU zal een beetje meer een belastingparadijs zijn. En een beetje meer "asociaal" (dan het al is)...

We kunnen de EU dus van veel dingen de schuld geven.

Maar om te denken dat Brexit beter is, voor de Britten, bedoel ik, ik vraag om te zien.

Ik blijf bij mijn overtuiging: dat we Schotland zijn toekomst democratisch laten kiezen (referendum), dat het toetreedt tot de Europese Unie en de euro invoert. En het verval van het Engelse rijk zal snel, heel snel gaan... En de oude idioten die dat wereldwijd wilden (uit angst, ook uit racisme, laten we duidelijk zijn) zullen de sociale systemen zien instorten (omdat ze niet worden gefinancierd in een kapitalisatiesysteem - de hoogte van de pensioenen zal afhangen van de beurswaarde van de fondsen!). De Engelse jeugd zal, hoop ik voor ze, genoeg energie hebben om naar de republieken te verhuizen waar het beter zal zijn: Ierland, Schotland... Zullen we het er over 10 jaar nog eens over hebben?? (als ik er nog ben!).

NB: Een ding is dat de aandelenmarkten de schokken hebben "uitgewist". Het betekent niets. Ze wissen altijd alle schokken... Het is virtueel.

Het pond blijft laag, ook al lijkt de bodem bereikt te zijn (zo'n -15% ten opzichte van voor het debat en daarna de beslissing over de Brexit), en beginnen de eerste (prijs)etiketten over het Kanaal te walsen... De pensioenen van Britten die in Frankrijk wonen dalen met hetzelfde bedrag. Of hun vermogen om te reizen. Geleidelijk aan zullen de prijzen van alles wat ze consumeren (een heleboel dingen, zelfs!) evenveel stijgen... Eerlijk gezegd, als ik Engels was, zou ik me zorgen maken. Ik was van plan Engeland te bezoeken (de beroemde en prachtige Kew Garden); Ik geniet!

http://www.boursorama.com/bourse/cours/ ... le=1xGBPVS

[let op, het is de waarde van de euro in ponden, die stijgt dus als de pond daalt]


Zwitserland zit ook niet in de EU. Ik denk dat het werkelijke effect op de levensstandaard van de Engelsen over het algemeen verwaarloosbaar zal zijn. Aan de ene kant positief, aan de andere kant negatief, maar transparanter en democratischer. Voor Schotland brengt het feit dat de overeenkomsten ter voorkoming van dubbele belastingheffing in de EU zijn, niets met zich mee. Hoofdkantoren kunnen heel goed in Londen blijven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Obamot » 30/06/16, 19:44

Wat wil je, vraag "Europese verkeersregels", deze mensen rijden altijd in de verkeerde richting, hoe zou je willen dat ze iets van politiek begrijpen. : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Did67 schreef:
Obamot schreef:
Did67: de confiscatie van de democratie is nog geen dictatuur, maar het is een eerste stap... Laten we zeggen dat het de dictatoriale formule is die men in onze tijd nog steeds bereid is te 'nemen'.

Ik had het over de hypothese dat een Engelse "leider" besluit het tegenovergestelde te doen van wat het Engelse volk per referendum heeft besloten.
Of hij het nu doet of niet, er is sprake van confiscatie van de democratie zolang zo'n referendum niet voortkomt uit een volksinitiatief.

Did67 schreef:Het zou een beslissing van "dictatoriale" aard zijn (identiek aan het gedrag van een dictator, die de beslissingen neemt en uitvoert die hem goed lijken, - of soms die door zijn hoofd zijn gegaan als een verlangen om te pissen ... zonder iets te vragen van de mensen of hun vertegenwoordigers).

Ja, ik begreep wat je ons wilde vertellen, we noemen het geen dictatuur, het is een parlementaire monarchie waar de koninklijke familie geen politieke positie inneemt (nou ja...heuuuuuh...)

Did67 schreef:Natuurlijk moeten alle genomen besluiten en maatregelen van deze aard zijn wil een land een dictatuur worden...

ik begrijp het goed...
Maar dat neemt niet weg dat het gaat om het confisqueren van de democratie. Het is een eerste stap en tegenover een andere stap om te zeggen dat het de kiezers niet past.... Aaaah de kiezers, als tenminste de democratieën de kiezers niet hadden uitgevonden. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Did67 » 30/06/16, 19:51

bewerken: @Philippe Schutt

Er is in ieder geval één punt waarop de situatie ertoe doet: als je een fabriek in de EU opzet, circuleert je product zonder formaliteiten door de hele EU, wat nog steeds een grote markt is.

Als je er niet meer bent, is het iets ingewikkelder. En ondanks de vrijhandelsafspraken zijn er nog steeds invoerbelastingen... Erg laag. Maar er zijn er nog een paar.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/cu ... dex_fr.htm

Ik denk dat veel van de hoofdkantoren (en zelfs fabrieken) van grote groepen in Londen staan ​​omdat: a) ze Engels spreken; b) zeer liberaal en "inschikkelijk" zijn - belastingen, arbeidsrecht; c) maar nog steeds in de EU zijn (dus geen barrière).

Als c) valt, zie ik echt niet in waarom ze niet naar Ierland (of Schotland als het onafhankelijk wordt) zouden gaan.

Achteraf zeggen de grote economen in feite het ene en het tegenovergestelde. Dus wij andere slechte econologie lieve praters!!!!

Ik kan het natuurlijk 100% fout hebben. Tot over 10 jaar (als ik er nog ben).

Ik denk dat het VK daar kan verliezen. Nogmaals, vooral als Schotland onafhankelijk wordt en in de EU blijft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par chatelot16 » 30/06/16, 20:44

het Engelse parlement is tegen het verlaten van Europa, dus het is niet in de positie om uit te voeren wat het referendum heeft besloten ... oplossing dat de afgevaardigden aftreden om nieuwe verkiezingen uit te lokken ... en als de nieuwe verkiezingen afgevaardigden kiezen die nog steeds voor een verblijf in Europa zijn, zal dat bewijzen dat het referendum niet veel waard is

het lijkt er momenteel op dat degenen die campagne voerden om Europa te verlaten, geen zin hadden om het werk te doen
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par sen-no-sen » 30/06/16, 20:59

Een interessant punt om op te merken voor de toekomst, Schotland wil zich distantiëren van de rest van het Verenigd Koninkrijk... maar breed stemmen om in de Europese Unie te blijven.
De ontwikkeling van de EU heeft het regionalisme van verschillende landen verergerd... dus moet in de gaten worden gehouden.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Obamot » 30/06/16, 21:34

Er zou een uitweg kunnen zijn als Schotland een veto uitspreekt.
Alleen en iedereen is zo trots dat Londen er nooit mee zal instemmen om voor Schotland te buigen, kijk maar eens hoe lang de botsing tussen Zuid- en Noord-Ieren duurde.

In plaats van de Schotse leiders zou ik de procedure van een ongeldig referendum afkondigen, zolang het niet werd geraadpleegd om het te starten (hetzelfde in Ierland). En dan kon Schotland het met Europa blijven doen, alsof het de facto nog lid was van de Unie.

Aan de andere kant zou ik, net als Raymon, erg blij zijn met de Brexit als de Europese elites erin zouden slagen alle lobbyactiviteiten illegaal te maken. Dit zou de eerste tastbare maatregel zijn dat het bericht is ontvangen. Maar hier ben ik volledig in de utopie om te geloven dat Europa een unie is voor het welzijn van de volkeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Gaston » 01/07/16, 08:43

chatelot16 schreef:het Engelse parlement is tegen het verlaten van Europa, dus het is niet in de positie om uit te voeren wat het referendum heeft besloten ... oplossing dat de afgevaardigden aftreden om nieuwe verkiezingen uit te lokken ... en als de nieuwe verkiezingen afgevaardigden kiezen die nog steeds voor een verblijf in Europa zijn, zal dat bewijzen dat het referendum niet veel waard is
+1
Dat is precies wat ik zeg, maar Did67 gelooft me niet : Mrgreen:

Did67 schreef:
Gaston schreef:Het Britse parlement is verplicht het verzoek om toepassing van artikel 50 goed te keuren.
Het lijkt me dat je daar de wet "uitvindt".
Het Verdrag van Lissabon van 2009 erkent het recht van elke lidstaat om, in overeenstemming met zijn grondwettelijke regels, te besluiten zich terug te trekken uit de Unie.
Het belangrijke punt is "in overeenstemming met zijn grondwettelijke regels".
Eigenlijk, zijn grondwettelijke regels na te leven, het Verenigd Koninkrijk duit passeren met een stemming van zijn parlement om artikel 50 van het Verdrag van Lissabon te activeren.

Anders is alles heel goed samengevat dit artikel van de JDD.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Did67 » 01/07/16, 10:50

Gaston schreef:Dat is precies wat ik zeg, maar Did67 gelooft me niet : Mrgreen:


Zoals al gezegd, ik pretendeer niet gelijk te hebben. Ik geef mijn mening, een mening... Alleen de tijd zal uitwijzen of de situatie in het VK significant verbetert (of wat er van overblijft) of dat het erger wordt (vergeleken met de rest van de EU of vergeleken met degenen die tot de EU zijn toegetreden).

Maar feitelijk begrijp ik u niet wat betreft de mening van het huidige Britse parlement. Wij spreken niet dezelfde taal???

Op 30 juni om 10:57 schreef ik de eerste (en die staat nog steeds online op pagina 5):

"Ze zijn zeer ruim: 75 procent van het Britse parlement blijft in de EU."

Laat iemand me het verschil uitleggen met wat Chatelot schrijft en laat je verder gaan, jezelf verwijten dat je jezelf niet gelooft:

'Engels parlement is tegen vertrek uit Europa'

Tegen uitgaan zijn of binnen blijven, dat is hetzelfde, nietwaar?

Ik heb afgeleid, maar alleen afgeleid, dat als het parlement zou worden geraadpleegd of zelfs zou kunnen worden geraadpleegd of de uitslag van het referendum zou moeten goedkeuren, het voor Cameron heel eenvoudig zou zijn om dit te onderwerpen aan de stemming van het huidige parlement, dat automatisch de uitslag van het referendum zou annuleren ... EN alles zou doorgaan zoals voorheen.

Ik leid hieruit dus af dat het referendum wettelijk superieur is aan de stemming van het parlement - wat mij logisch lijkt in het geval van een directe uiting van het volk (tegenover een uiting door volksvertegenwoordigers, een minder "getrouwe" weergave van de wil van het volk).

Maar ik ken de Britse wet niet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?




par Gaston » 01/07/16, 11:51

Did67 schreef:Maar feitelijk begrijp ik u niet wat betreft de mening van het huidige Britse parlement.
Ik heb de indruk dat je mijn posts niet volledig leest (tenminste ik ben echt niet duidelijk : Oops: )
Voor het parlement stroom, we zijn okay.

Did67 schreef:Ik heb afgeleid, maar alleen afgeleid, dat als het parlement zou worden geraadpleegd of zelfs zou kunnen worden geraadpleegd of de uitslag van het referendum zou moeten goedkeuren, het voor Cameron heel eenvoudig zou zijn om dit te onderwerpen aan de stemming van het huidige parlement, dat automatisch de uitslag van het referendum zou annuleren ... EN alles zou doorgaan zoals voorheen.
Hier vergist u zich. De stemming van het parlement is absoluut noodzakelijk, maar het parlement tegen laten stemmen is geen echte oplossing.
Onmiddellijk zullen we aan alle kanten schreeuwen tegen de ontkenning van de democratie (en het zou niet verkeerd zijn...)
Cameron is dus verplicht om op de een of andere manier rekening te houden met het resultaat, vandaar zijn aftreden.

Maar het Verenigd Koninkrijk zit nu in een impasse:
  • De uitslag van het referendum roept op tot het verlaten van de EU
  • Deze uitvoer duit waarover door het Britse parlement wordt gestemd om de toepassing van artikel 50 door te sturen naar de EU
  • de regering kan het huidige parlement niet dwingen om voor de exit te stemmen (en als het nu wordt geraadpleegd, zal het tegen stemmen)
  • De regering wil de uitslag van het referendum niet zomaar naast zich neerleggen nadat ze het zelf heeft georganiseerd

Daarom (en het door mij geciteerde artikel legt het goed uit) zouden nieuwe parlementsverkiezingen een volkomen aanvaardbare uitweg uit deze impasse zijn: de kiezers worden opnieuw geraadpleegd en als de kiezers toch de EU willen verlaten, hoeven ze alleen maar vertegenwoordigers te kiezen die voor deze exit zullen stemmen.
Als na deze verkiezingen de vertegenwoordigers voor de exit in de meerderheid zijn, wordt de exit geactiveerd, zo niet, dan wordt het referendum vergeten.

Did67 schreef:Maar ik ken de Britse wet niet...
Precies: de Britse regering kan niet om de toepassing van artikel 50 te activeren zonder een gunstige stemming van het parlement, dat is het hele probleem.
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten