De Grote Groene Muur tegen de opmars van de Sahara

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De Grote Groene Muur tegen de opmars van de Sahara




par Ahmed » 22/04/16, 12:03

Door een molen gaan om verwarming te maken lijkt me zielig...

Ik ben het met je eens en waar ik op wilde wijzen is dat het huidige enthousiaste beleid van biomassacentrales ons regelrecht naar deze onzin leidt.

Wat betreft de irrigatie van bossen in de zomer, dit lijkt mij een visie van de geest te blijven, rekening houdend met de kosten in verhouding tot de potentiële productiewinst...
Het bouwen van gebouwen in het bos zou tot gevolg hebben dat er ofwel onnodig* beton wordt gestrooid voor gebouwen van middelmatig gebruik die snel worden verlaten, ofwel dat er integendeel een enorme landverovering van goedkope grond op gang wordt gebracht die al snel te wijten zou zijn aan primitieve nederzettingen.

*Naast de bebouwing moet je denken aan de toegangswegen en aanverwante voorzieningen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De Grote Groene Muur tegen de opmars van de Sahara




par chatelot16 » 22/04/16, 13:13

Ik heb een gebouw nodig om allerlei soorten hout te verfraaien en ik kan niets tegen een redelijke prijs vinden

Ik zie boeren die de heggen kappen en een hoop maken midden op de velden om ze in brand te steken... Ik passeer met een tractor en een slijpmachine om brandstof te maken die nuttiger zal zijn dan dom te verbranden... maar ik heb gebrek ruimte om op te slaan, te sorteren en te verkopen

als ik alleen hout zie kappen voor brandhout zonder de goede stammen te waarderen, is dat vanwege het ontbreken van een lokale zagerij en de prijs van transport naar de grote zagerij... Ik zou graag iets willen bouwen

Ik wil het bos niet betonneren, ik wil intelligent bouwen... het irrigeren van het bos zou te duur zijn, maar de helft van het oppervlak bezetten met bruikbare gebouwen is geen kost als de gebouwen nuttig zijn en het verdubbelt de waterkost die beschikbaar is voor de bomen die we willen bevoorrechten. niet alleen verdubbelt het het beschikbare water, maar het stelt je ook in staat om een ​​deel ervan op te slaan zodat het beschikbaar is wanneer nodig, en het niet verspilt als het regent... thuis is het kalksteen met het grondwaterpeil 100 meter lager, als het een beetje regent veel al het water is verloren ... op mijn kleine perceel van 2000m2 dient de opslag van regenwater me voor alles, geen aanvoerwater voor 20 jaar ... de bomen groeien zichtbaar beter rond mijn vuilwaterafvoeren

Ik heb het echt over een project voor de toekomst ... het is stom om door te gaan met het maken van steden zonder bomen en bossen zonder gebouwen! door de 2 te mengen kunnen we het beter doen

we hebben betonfabrieken gemaakt toen het nodig was om ons in de stad op kleine oppervlakken te concentreren... mijn idee van constructie in het bos is eerder om grote oppervlakken te maken met lichte middelen, gemakkelijk verwijderbaar om aan te passen aan gebruik en ter hoogte van de bomen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De Grote Groene Muur tegen de opmars van de Sahara




par Did67 » 22/04/16, 13:58

Oh jee: het is te gek waar Senegal ons naartoe brengt!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De Grote Groene Muur tegen de opmars van de Sahara




par Ahmed » 23/04/16, 09:57

Ik begrijp verkeerd, Châtelot, dat je uit heel bijzondere overwegingen, hoe respectabel ze ook zijn, algemene bosbouwvoorschriften kunt afleiden als ongegrond ... : Roll:
Ik denk dat je combinatorische passie, die vaak aanleiding geeft tot vruchtbare ideeën, hier zijn grenzen vindt...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De Grote Groene Muur tegen de opmars van de Sahara




par chatelot16 » 23/04/16, 22:40

Ik geef geen algemene voorschriften ... ik vertel alleen wat ik doe!

er zijn boeren rond mijn huis die de heggen harken om hopen te maken en ze in brand steken... er zijn anderen die het bos kappen

als ik niets doe, gaat het in rook op... Ik heb thuis niet genoeg ruimte om bruikbaar hout op te slaan... dus ik probeer oplossingen te vinden om een ​​deel van de kaalgekapte ruimtes te gebruiken om op te slaan het hout dat ik vermaal om te voorkomen dat het op een hoop verbrandt... wat ik doe is slechts kleine hoeveelheden doe-het-zelf, maar het stelt me ​​in staat realistisch te realiseren wat er groter moet worden gedaan

Ik weet niet hoe ik uit de valkuil van dit off-topic moet komen ... het gaat erom dat goed geordende naastenliefde bij jezelf begint ... nutteloos om te proberen de Afrikaan les te geven als het hem niet lukt doe het thuis goed ... dus ik probeer het goed te doen in mijn huis
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten