gasvormige cavitatie in de Pantone reactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

gasvormige cavitatie in de Pantone reactor




par Christophe » 28/05/07, 20:21

Cavitatietheorie in de Pantone-reactor.

De hypothese van Christophe C. in deze pdf:
V1: https://www.econologie.info/share/partag ... 270905.pdf
V1.1: https://www.econologie.info/share/partag ... 280905.pdf

discussies

1 door Patrick Giral

Persoonlijk cavitatie verschijnselen waarvan ik wist dat ze moesten worden gedaan:

Echografie (kan sonoluminescentie veroorzaken).

Aan de snelheid van water in de penpunten (met verslechtering aan de elleboog van de buis).

Op de schroefbladen van schepen en onderzeeërs (verslechtering en emissie van geluiden).

In al deze gevallen werkt het in het vloeibare medium en het is het water dat uit de wanden, buis, schroefblad stijgt vanwege echografie of de relatieve snelheid van water. Dit creëert een leegte die snel wordt overwonnen door water met een supersonische snelheid (vandaar de emissies van licht, geluid en verslechtering).


[Bewerken]
2 door Christophe C.

je hebt gewoon cavitatie, het is met een vloeistof als je de omstandigheden beklimt om de druk te verlagen tot onder de fysieke eigenschap van de vloeistof, tensordruk of verdampingsdruk genoemd.


Er zijn zelfs sommige mensen die hun onderzoek baseren op modellering, maar het zal worden opgesloten in tweefasenmodellering. Of je bent superheet of je doet iets, daarom lijkt de modelas moeilijk

Van mijn kant heb ik gehard stalen onderdelen al gezien als microburin. Verslechtering treedt op wanneer de gedeeltelijke vacuümzak opnieuw wordt samengeperst. Het slaat dicht en genereert extreme lokale drukgolven die groter zijn dan de druksterkte van het metaal.


[Bewerken]
3 door André Philippot

In mijn vroege dagen met 125cc benzinemotor, had een staaf in de hete deel over een lengte van 20mm heeft 25mm vol met kleine spikes alsof we gepolijst met zand jet, maar zeer laat genoeg dat het maakte haar briljant, j 'ik heb gewoon de conclusie gekomen dat ze in de reactor had trilde als ik in een staalfabriek werkte en dat er een metallurgie laboratorium, ik heb ze de staaf te geven zonder hun inspraak en dat het vandaan kwam, heeft het niet in staat geweest om te bepalen wat dat, het enige antwoord dat ik had, is het (picking) ik weet niet wat dat betekent dat er mijn uitleg is een soort verharding voor durcire oppervlak had gedaan de materialen. als ik mijn experimentele stapel graaf, moet de staaf er weer zijn als ik vind dat ik je een foto stuur. Gewoonlijk na een bepaalde bedrijfstijd stengels overlappende d, een glanslaag enigszins zwartachtige (op olie) en de reactorbuis wordt zichzelf als door zandstralen, een regeling soms maken hetzelfde geluid dat als het doorgegeven van het zand in de reactor, en deze trilt, niet de vibratie van een trommel, een snelle trilling bij dit verslag zand en deze reactor functioneert goed, de motor de beurt. Ik heb altijd gedacht dat de uitbreiding gaf de games om de stengel en ze trilde, maar met stamcellen aan de dop bevestigd dat hetzelfde doet.
[Bewerken]
4 door Christophe Crasse


Intersting steekt op de stengel omdat dit precies is wat er gebeurt met cavitatie als de gedeeltelijke vacuümzak zich snel opnieuw samenperst. Het genereert lokale extreme druk compressiegolven, superieur aan de druksterkte van het metaal. En het defome als kleine beroertes en scherpe hamer zo onomkeerbaar verslechtert noodzakelijkerwijs ca Koudvervormd de behandeling toegepaste stralen van mechanische onderdelen voor wie een harding is is de plastische vervorming (niet elastische) en derhalve een permanente dat de lokale eigendom van het materiaal te veranderen (ca ductille maakt het minder bros en derhalve beter vermoeiing)

Cavitatie kan geluiden veroorzaken, zoals harken in de waterleidingen als u te snel sluit. Het is hetzelfde dat het een drukgolf is die tot shock leidt


[Bewerken]
5 door RafPantone


En de situatie omdraaien, dwz het hele oppervlak van de staaf bedekken met microsopeningen, vergroot de diam. van de staaf en draai dan de staaf met hoge snelheid, het zal gelijk zijn aan het principe van de pompgriggs die cavitatiedamp produceert, wat denk je?


[Bewerken]
6 van Christophe C.

rafpantone,

weet niet griggs, maar ik zal leren, maar waarom niet, maar als cavitatie het fenomeen is dat de reactor start, is het niet het fenomeen dat de moleculen breekt. Dus ze hebben andere omstandigheden nodig, zoals heet gas, gedeeltelijk vacuüm, hoge snelheid (wrijving, ionisatie) en misschien nog wat meer?

Andrew,

wanneer je je henel micropique, had je veel water geïnjecteerd, niet ?? Ik concludeer dat ja

je observaties bevestigen me in mijn idee van cavitatie in de invoer op 20 25 mm interessant. De vibratie van de stengel is te wijten aan onvoldoende zuigkracht stroomafwaarts van de reactor. De reactor start niet. Het cavite maar recomprime omdat niet genoeg stroomafwaartse zuigeling. Je kon het aspiratieproces op dat moment niet optimaliseren André niet ????? Ik denk ja!

Ik stel een ervaring voor. Als iemand de zuigkracht stroomafwaarts van de reactor kan variëren, kan hij dit fenomeen recreëren (vacuümbel die ontspant en lokaal de stengel beschadigt) door de zuiging voorzichtig te openen. Door de zuiging volledig open te zetten, moet deze verdwijnen omdat het vacuüm is gecreëerd en zich stabiliseert.
[Bewerken]
7 door André Philippot

Hallo Rafpanton Deze test in mijn begin was met een bubbler water en benzine, de zuigkracht was vrij belangrijk in de reactor, hoewel de motor een enkele cilinder is, ik had het uitgerust met een roterende klep dat wil zeggen dat de eerste 80 heeft 90 graden van degelijkheid van de zuiger de aspiratie is totaal in de reactor (het principe dat David op quantum bepleitte is van deze pagina's dat ik de experimenten heb verlaten). later besefte ik dat de roterende klep niet bruikbaar was voor de regimes die hoger waren dan 2000 rpm en dat die op een generator veel PK aan de motor had. Maar de interessante experimentele kant. Andrew
[Bewerken]
8 door Christophe C.


André, een goede ééncilinder Dus het is normaal De aspiratine is sacadé bij lage toeren vooral Het fenomeen van ruis moet vooral bij lage toeren optreden André niet ???? Ik geloof! Het fenomeen komt goed uit de aspiratie die te sacadé is.


Om te reproduceren

Start de motor, stel de juiste hoeveelheid water in zoals je weet hoe je het moet doen André, Verlaag vervolgens het motortoerental zo veel mogelijk totdat het geluid van de schokken in het zand komt dat in de reactor gaat wat!

Aandacht ca schade aan de hengel !!

Het is kikker, het is microburin, het is ecru, het is op een vrij lage afstand van het begin van de ingang en een korte afstand. Normaal wordt alles uitgelegd


[Bewerken]
9 door André Phillippot


Goedenavond, Nee het geluid van zand, gebeurt met hoge snelheid is meer dan 3000rpm voor deze kleine motor (maximum 3600rpm)

De pinnen op de staaf waren aan het einde van de staaf het heetste gedeelte bij de tee-uitlaat. Sorry dat dat je theorie zal complimenteren, maar dat is wat ik zag, ik heb niet meer aandacht besteed aan deze stand van zaken, ik probeer altijd een eenvoudiger kant te zien, iets dat dat wrijft trilt of?

het kwam nooit bij me op dat hij cavitatie in de lucht kon krijgen, in het water met pompen en bootpropellers die ik kende maar ons vertelde dat het in boter verandert .

Andre


[Bewerken]
10 door Christophe Martz

Ik heb de pdf of de inhoud hiervan niet in detail gelezen forum maar ik had een beetje intuïtie (de andere is misschien).

Ik denk dat het best mogelijk is om een ​​gas te caviteren. Cavitatie is inderdaad in staatsverandering onder invloed van een externe conditie (in wezen depressie).

Uitgaande van "extreme" depressiecondities en uitgaande van de 4 toestanden van materie als volgt: vast-> vloeistof-> gas-> plasma ... is het in theorie niet onmogelijk om in het geval van cavitatie te spreken van een gas dat dan "bellen" van plasma zou creëren.

Natuurlijk is dit gebaseerd op speculatie, maar als deze intuïties aantoonbaar zijn (de T ° wordt vaak genoemd bij het maken van een plasma maar zelden de druk ... ik had al ontdekt dat in mijn pfe) Pantone gelijk had gehad in beschrijft zijn endotherme reactor als plasma?

Volgens wikipedia: http://fr.wikipedia.org/wiki/Cavitation

Maar omgekeerd kan een goed begrip van het fenomeen het mogelijk maken om het te exploiteren. Toepassingen voor het reinigen zijn voorgesteld. Bovendien leidt de energiedichtheid die aldus in bepaalde bellen wordt bereikt tot ongebruikelijke chemische reacties, een veld dat sonochemie wordt genoemd, en zelfs in sommige gevallen tot lichtemissie, een fenomeen dat sonoluminescentie wordt genoemd. Sommige onderzoekers geloven dat het mogelijk is om deze verschijnselen te exploiteren om een ​​kernfusie te bereiken.

Cavitatie wordt heel bijzonder in de natuur uitgebuit door een tropische garnaal waarvan de ene tang ten opzichte van de andere overontwikkeld is. In gesloten toestand van de grote klem ontstaat een zeer heftige stroom opwekken van een hydrodynamisch cavitatiebel, die imploderen zendt een schokgolf waarschijnlijk bedwelmen of doden omliggende plankton. Men geloofde lang dat het geluid uit de tang zelf kwam, voordat een Nederlands team met behulp van een snelle camera het uiterlijk van een cavitatiebubbel demonstreerde. Hetzelfde team heeft ook aangetoond dat deze bubbel lichtgevend was.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Gas cavitatie in de Pantone-reactor




par Christophe » 12/03/16, 19:55

André diagram om het Cavitatie-fenomeen te vergroten:

reactor-a-holte-pic237.jpg


André schreef:Het uitlaatkanaal heeft de vorm van een venturi
het minimaliseren van de beperking om de warmte te verhogen op de neus van de reactor, de stang conisch stam uitgang een schok lusteloosheid, die een hot spot in het midden van het asvermogen van Pantone gas verschaft wordt gedwongen door het midden van reactor, (deze balzaal wordt erg heet)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten