Onderzoek naar koude fusie is geloofwaardig?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Is koud smeltonderzoek geloofwaardig?




par izentrop » 22/02/16, 08:39

Hallo,
+1 met minderdewatt en Obamot.
Obamot schreef:er is geen reden voor dergelijke apparaten om aan de wetten van de natuurkunde/chemie te ontsnappen
Het soort onderwerp dat maar doorgaat en praktisch geen kans van slagen heeft omdat het technisch tegenstrijdig is.

Op een forum wetenschappelijke, ideologische onderwerpen, complotten worden systematisch gezien in de prullenbak gooien op slot.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Is koud smeltonderzoek geloofwaardig?




par raymon » 22/02/16, 09:37

@obamot
Dit kan op dit moment inderdaad niet worden verklaard door scheikunde of liever bekende natuurkunde, maar onderzoekers slagen in het experiment, sommigen doen het met geld dat ze hier hebben verzameld, anderen doen het met hun eigen middelen, anderen door onderzoekersverenigingen op te richten (bijvoorbeeld in Italië), soms ook met grote bedrijven zoals het Zweedse elektriciteitsbedrijf. Ik heb Bibérian verschillende keren ontmoet en hij leek me een serieus persoon.
Ik ben veel voorzichtiger met alles wat gratis energie is, hoewel ik nieuwsgierig ben en denk dat het mogelijk is. Over elk onderwerp blijf ik open, maar voorzichtig, ik ben ouder geworden ...
0 x
Charloile
x 17

Re: Is koud smeltonderzoek geloofwaardig?




par Charloile » 23/02/16, 07:04

In tegenstelling tot de meeste wetenschappelijke controverses, die beperkt blijven tot de onderzoeksgemeenschap, kreeg de controverse die verband houdt met het fenomeen 'koude kernfusie' uitzonderlijke media-aandacht en veroorzaakte het een ware razernij. Het begon in de Verenigde Staten op 23 maart 1989 toen elektrochemici Martin Fleischmann en Stanley Pons een persconferentie organiseerden waarin ze een op zijn zachtst gezegd verbazingwekkend resultaat aankondigden: de productie van een kernfusiereactie in een eenvoudige reageerbuis en bij kamertemperatuur!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten