Hamburg verwijdert koffiecapsules en plastic flessen ... goed bijna!

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Hamburg verwijdert koffiecapsules en plastic flessen ... goed bijna!




par Christophe » 15/02/16, 14:45

Dit betreft, (het was te mooi gezien de titel), alleen het bestuur van de stad Hamburg, maar het is al een druppel water op weg naar een minder vuile wereld: http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... _3244.html

Hamburg verbiedt koffiecapsules en flessenwater

In Hamburg, de grote havenstad in Noord-Duitsland, worden koffiecapsules niet meer geserveerd in overheidskantoren. We zullen geen water of bier meer drinken in plastic wegwerpverpakkingen, ook niet met statiegeld.
En er wordt alleen schoongemaakt met chloorvrije wasmiddelen. Dit zijn enkele van de nieuwe voorschriften die eind januari van kracht werden in de stadsregio, waarvan het bestuur zich tot doel heeft gesteld "een model in Duitsland" te worden op het gebied van ecologisch beheer van voorraden en openbare aanbestedingen. (...)


Ja in Duitsland zijn veel plastic flessen retourneerbaar en dit al jaren...

Wat betreft groen schoonmaken, het lijkt me dat ik een paar jaar geleden hoorde dat sommige Belgische steden daar ook waren!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hamburg elimineert koffiecapsules en plastic flessen... nou ja, bijna!




par Ahmed » 15/02/16, 16:48

Er ontwikkelt zich een puriteinse visie op het milieubewustzijn, zonder dat dit een manier van leven die in tegenspraak is met het functioneren van ecosystemen noemenswaardig belemmert...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 64-gasten