Weinig paddenstoelen plukken en een mooie vangst!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 30/08/06, 10:59

Het is grappig dat in onze boeken de symptomen van amanietvergiftiging erg lijken op alcoholvergiftiging (met andere woorden: een grote drank)... hallucinaties daargelaten!
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 30/08/06, 11:20

Natuurlijk Paldeolien...
Wij verzamelen geen paddenstoelen in plastic zakken... Yuckkkkk!!! Maar het advies was bedoeld voor de informele, amateurplukker die niet zeker is van een variëteit...

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 30/08/06, 13:47

Hallo,
Om verder te gaan, is hier een korte link die de verschillende syndromen kort en bondig beschrijft:
http://www.champis.net/index.php?page=toxicite
@+ : Mrgreen:
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 30/08/06, 14:01

Christophe schreef:Het is grappig dat in onze boeken de symptomen van amanietvergiftiging erg lijken op alcoholvergiftiging (met andere woorden: een grote drank)... hallucinaties daargelaten!


Welnu, verander het boek, want a priori geeft uw boek de effecten niet voldoende gedetailleerd weer.
De mijne zegt dit:

Vliegenmoordenaar, of Amanita muscaria, bevat muscarine.

Sudoriaans (of muscarine) symptoom gekenmerkt door een aanzienlijke toename van alle organische secreties.
tranen, hypersalivatie, overmatig zweten, nasale en bronchiale hypersecretie, diarree, overvloedig braken, maar ook hart- en zenuwaandoeningen.
Bovendien zijn er de indrukwekkende wanen die haar gevaarlijk maken.
Sommige patiënten reageerden met onstuimige lachbuien waar ze ziek van werden, vergezeld van afschuwelijke pijn, en anderen leden aan aanvallen van dementie waarvan ze zich geen herinnering hadden.
De incubatie is zeer kort, 30 minuten tot 3 uur.

De specifieke behandeling bestaat uit atropine via subcutane injectie, of indien nodig intraveneus.
Het resultaat is onmiddellijk zichtbaar, omdat atropine het tegengif is voor muscarine.

Je kunt het altijd proberen te eten om te zien of de effecten op alcohol lijken.
Ik zou niet proberen uit te vinden of mijn boek of jouw boek gelijk heeft.

Er is geen tekort aan goede paddenstoelen, zolang je maar bereid bent er naar te kijken, de rode amanita is erg goed, ik zou daar blijven...
Pas echter op dat je de blozende amaniet niet verwart met de panteramaniet, de panter heeft één volva en veroorzaakt hetzelfde als de vliegenzwam.

Als je nog steeds twijfelt, is er dit http://perso.orange.fr/bruno.ciccone/muscaria.html

Anders zou u op de ONF-website dezelfde informatie moeten vinden.
Je moet voorzichtig zijn, afhankelijk van de locatie hebben amanitas niet dezelfde toxiciteit.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 405-gasten