Grote klap blues ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Sluit de blues ...




par Christophe » 11/02/16, 23:15

elephant schreef:Chatelot 16 zei:

helaas merk ik dat de kwaliteit van het onderwijs in Frankrijk achteruit gaat

Mijn arme vriend! Moet je eens komen bekijken in België! En wat schreeuwt de spellingshervorming!


Om de 2 systemen te kennen (ik was een paar weken leraar in België en ik heb mijn hele opleiding in Frankrijk gevolgd van 1984 tot 2001!!) kan ik dit zeggen:

a) De 2 systemen vallen uit, het is duidelijk en net!!
b) Het gemiddelde niveau dat leraren verwachten is hoger in België (vergelijkingen in het basisonderwijs in CE2 of CE1 bijvoorbeeld en een examen in patentstijl aan het einde van het basisonderwijs)
c) MAAR, paradoxaal genoeg, lijkt mij het gemiddelde opleidingsniveau van de leerlingen lager in België (op alle leeftijden)
d) Maar bovenal: het Belgische systeem is MONSTERLIJK rommeliger...vooral in de kleuterschool, het basisonderwijs en de geesteswetenschappen (= middelbare school) = keuze uit "soorten" scholen...Olifant zal het je beter uitleggen dan ik!! = grote extra kosten die elders kunnen worden toegewezen!

Als we de nationale onderwijssystemen willen bekritiseren, zowel in België als in Frankrijk, herinner ik u aan dit onderwerp: maatschappij-en-filosofie/de-tekortkomingen-van-de-nationale-onderwijsprogramma’s-t10049.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Sluit de blues ...




par chatelot16 » 11/02/16, 23:55

waarom bekritiseren? ... wat nuttiger zou zijn, zou zijn om een ​​alternatieve oplossing te vinden om de schimilimili te bevorderen...

de schmilblick ... we komen terug bij de laatste grote filosoof, coluche!

Ik spreek niet in een vacuüm: ik denk dat het net een rol te spelen heeft bij het compenseren van de tekortkomingen van het lesgeven ... Ik bereid iets over dit onderwerp voor

als ik maar de officiële opleiding had gehad, zou ik een domkop zijn geweest, omdat de ruwe theorie niet in mijn hoofd past als er geen praktische toepassing is ... gelukkig had ik middelen om belangrijke dingen te leren voordat ik les gaf, populaire boeken voor kinderen, speelgoed, dan doe-het-zelf en bezoeken aan schroothandelaren... Ik zeg vaak die wetenschappelijke cultuur. Ik heb het op 3 plaatsen gevonden: boeken, de school en de schroothandelaren! en het laatste wat belangrijk is, is niet degene die je denkt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gildas, Remundo en 269 gasten