LED-verlichting op gespannen kabels

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par chatelot16 » 09/02/16, 01:03

bij oude klassieke transformatoren is het plaatsen van een te grote transformator zonde vanwege het aanzienlijke leegverbruik.

voor moderne schakelende voedingen is het eenvoudiger: het leegverbruik is veel lager en overdimensionering kost vrijwel niets

met schakelende voedingen kunnen we het aantal modellen verminderen, omdat een grote die op een laag vermogen werkt niets verspilt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par Forhorse » 09/02/16, 06:40

izentrop schreef:Weet je het zeker ?
duur-led-temperatuur.jpg
Je bent entropie vergeten ;)
http://www.etaplighting.com/uploadedFil ... ier_FR.pdf


Ik heb het over halogenen, niet over LED's
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par Forhorse » 09/02/16, 06:41

chatelot16 schreef:met schakelende voedingen kunnen we het aantal modellen verminderen, omdat een grote die op een laag vermogen werkt niets verspilt


Natuurlijk ja, een grote schakelende voeding die op laag vermogen werkt, regelt de spanning slecht en heeft een slechte efficiëntie.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par izentrop » 09/02/16, 09:47

Hallo,
Dit! schreef: Met mijn 15 spots nodig, ben ik een beetje genoodzaakt om 3 kits van 5 spots te kopen en 3 transformatoren achter te laten...Niet erg zuinig!!
Nog een vraag: is de montage eenvoudig door losse kabels, spots en transformator aan te schaffen? Ik maak me niet al te veel zorgen tussen kabels en schijnwerpers, maar tussen kabels en transformator stel ik mezelf vragen omdat de elementen niet van dezelfde fabrikant zullen komen.
Verander je plannen maar, twee hellingen van 5 X 50 W zijn meer dan genoeg om 40 m² te verlichten, dat is al 4500 lumen
CHATELOT schreef: moderne schakelende voedingen zijn eenvoudiger: het lege verbruik is veel lager en overdimensionering kost bijna niets
Akkoord voor 12 V-lampen, die, wanneer ze van spanning worden voorzien, een stroombegrenzende weerstand bevatten die onnodig 30% van de energie opslokt.
Voedingen met constante stroom hebben een werkingsbereik en worden niet onbelast gebruikt. De constante stroomvoeding + LED-montage is efficiënter.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par izentrop » 09/02/16, 11:09

Een goed verlichte kamer is 500 lux en de verlichting is mede afhankelijk van de hoek van de lichtbundel http://www.ledrise.com/shop_content.php?coID=19
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par chatelot16 » 09/02/16, 13:03

izentrop schreef:Akkoord voor 12 V-lampen, die, wanneer ze van spanning worden voorzien, een stroombegrenzende weerstand bevatten die onnodig 30% van de energie opslokt.
Voedingen met constante stroom hebben een werkingsbereik en worden niet onbelast gebruikt. De constante stroomvoeding + LED-montage is efficiënter.


Je kaart het echte probleem aan!

bij een voeding van 12V moet elke LED een stroombegrenzer hebben, vaak een weerstand die energie verliest

bij een voeding met constante stroom is de LED-lamp eenvoudiger, alleen LED zonder regelaar maar je hebt een LED-voeding nodig, of zet de LED's in serie als deze dezelfde nominale stroom heeft

12V is momenteel de enige beschikbare oplossing om verschillende LED's op één laagspanningsvoeding te plaatsen

mijn voorkeursoplossing zou een wisselend 24V-netwerk op 20 kHz zijn, dat stroomregeling door condensatoren mogelijk maakt en verlies in de weerstanden vermijdt... 20 kHz om het stroboscopische effect van 50 Hz te vermijden en kleinere condensatoren te gebruiken
0 x
tarassboulba
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/05/10, 11:14

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par tarassboulba » 09/02/16, 14:27

Hallo,
Voor hetzelfde type installatie heb ik een 150W-samenstel van Paulmann genomen (het is een grote, klassieke en zware transformator, gekocht voor een speciale prijs) waaraan ik 5 andere spots heb toegevoegd, allemaal uitgerust met Polaroid Gu5.3 LED's.5 340W 100lumen XNUMX° (tegen een belachelijke prijs!).
Of 12 LED's van 5 watt (ongeveer 80 watt)

Er zijn maar 12 lampen omdat de voeding aan het einde van de kabel zit en deze is 5-6 meter en ik heb liever een kleine marge op de maat van de kabel in verhouding tot de 12V-stroom, en ook voor de huidige roep om ontsteking waarvan ik nog niet de tijd heb genomen om deze te controleren.

Het probleem is dat het moeilijk is om lamphouders te vinden met alleen kabels (het is goedkoper als set met transformator + kabel + halogeenlamp)
Het is ook moeilijk om lange kabellengtes met een goede diameter te vinden om een ​​goede stroomstroom over meer dan 5 meter te garanderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par chatelot16 » 09/02/16, 14:58

Ik vind het zonde om de links naar concurrenten te verwijderen, je moet goed geïnformeerd zijn om te vergelijken! het toevoegen van links naar de winkels in het volgende bericht is meer dan voldoende

100W plaatsen als je 36W nodig hebt en de 35W is niet genoeg, zou alleen zonde zijn als het vermogen dat verloren gaat door de 100W te hoog was... helaas is er geen informatie over het lege vermogen, noch over de prestaties ervan

dus om daar achter te komen moet je dezelfde voeding op een andere site vinden waar meer informatie staat

voor een econologiesite moet er goede informatie zijn over verbruik en opbrengst

we zien bijvoorbeeld een stroomverbruik van 0,7 A, wat niet veel informatie oplevert omdat 0,7 x 230V = 161W

Ik hoop dat er geen 61W verloren gaat om 100W te maken!

het verdient een verklaring, misschien is het de maximale stroom die daarom wordt verbruikt bij de minimale spanning van 170V: 0,7A x 170V = 119W

opbrengst 100/119 = 0,84 ... maar dit moet nog worden bevestigd omdat ik aannames doe

er zijn ook problemen met de manier waarop de stroom wordt gemeten: over het algemeen verbruiken schakelende voedingen een piekstroom aan de bovenkant van de sinusoïde ... als we meten met een gewone ampèremeter die de gemiddelde stroom geeft P = U x I klopt met U = piekspanning ... als we meten met een echte effectieve ampèremeter, geeft dit een sterkere stroom waardoor het vermogen niet kan worden berekend

om het rendement te berekenen is het dus essentieel om het vermogen te meten, bijvoorbeeld met een verbruiksmeter op het stopcontact https://www.econologie.com/shop/prise-e ... p-238.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par olifant » 09/02/16, 19:53

Een snelle herinnering voor doe-het-zelvers: wees voorzichtig dat de meeste schakelende voedingen een minimale belasting nodig hebben om correct te functioneren (of zelfs niet te barsten). Als je dus overstapt van 12 V halo naar LED, let dan op: een schakelende voeding die perfect werkte met 4 x 35 watt zou bij 4 of 5 x 5 watt wel eens problemen kunnen opleveren!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par chatelot16 » 09/02/16, 20:20

het hangt allemaal af van welke voeding een schakelmodus heeft!

een goede schakelende voeding moet een goede regeling hebben waardoor deze op nulstroom kan werken zonder overspanning! Ik heb een aantal industriële schakelende voedingen gebruikt die bij nulstroom een ​​stabiele spanning produceren

Indien een schakelende voeding een minimaal vermogen heeft waaronder deze niet regelt, dient dit op de verkoopsite vermeld te worden! en ik zou zelfs zeggen dat als een voeding dit defect heeft, je dit niet moet specificeren, maar dat je liever moet stoppen met de verkoop ervan en een ander merk moet verkopen om geen AC-val te verkopen.

vooral voor LED's! de LED's ondersteunen geen overspanning, en we kunnen heel goed de grote LED's loskoppelen en er slechts één met een laag vermogen overhouden... het zou zielig zijn als deze door overspanning zou doorbranden, omdat de grote voeding niet kan regelen bij een laag vermogen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten