Turbine (teruggewonnen elektriciteit) en uitlaatgassen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Giul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 16/08/05, 07:27

Turbine (teruggewonnen elektriciteit) en uitlaatgassen




par Giul » 16/11/05, 07:27

welkom

Er wordt een nieuw proces getest om 6 kW elektriciteit terug te winnen met de uitlaatgassen (microturbine geoptimaliseerd door de computer): http://www.futura-sciences.com/news-gaz ... e_7570.php

@+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/11/05, 10:22

Dit is wat ik onlangs aan een vriend over dit onderwerp heb geantwoord, ik denk dat elke "ingenieur" het zal bevestigen:

Het idee is interessant, maar niets nieuws. Het is een "geëlektrificeerde" variant van de Turbo Compound die al op bepaalde vrachtwagens en industriële motoren aanwezig is.

Helaas denk ik dat de extra kosten en het overgewicht de marketing voor privévoertuigen zullen beperken.

Bovendien moet je weten dat de HDI-turbo al veel energie verbruikt en dat de efficiëntie van de compound direct gekoppeld is aan het gevraagde vermogen van de motor... Dat wil zeggen dat we onder de 100 km/u niets of bijna terugkrijgen naar de stroomopwaartse turbo die al behoorlijk herstelt...uiteindelijk zou je 200 km/u moeten rijden om de efficiëntie van de motor te verhogen (zorg ervoor dat de 6 kW wordt verkregen bij volledige motorbelasting)...I Ik niet zie het voordeel bij personenauto's... Of bij hybride benzinemotoren... maar bij wegmotoren, lichte voertuigen die al zijn uitgerust met turbo's, is de interesse naar mijn mening beperkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/08/06, 04:20

Tenzij het te duur is, is het misschien niet zo stom....

1) we verwijderen de goede oude dynamo
2) 80.000 tpm: hoogfrequente dynamo, zoals in vliegtuigen
3) we hebben geen ingebouwde regelaar geplaatst
4) bij hoogfrequent wisselen kunnen we met zeer compacte transformatoren doen wat we willen
5) en we voeden een stevige elektrolyser!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten