Computer recycling Arte

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
syco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/01/16, 08:15

Computer recycling Arte




par syco » 13/01/16, 17:22

Bonjour à tous

Ik heb net een optreden van Arté bekeken (http://www.arte.tv/guide/fr/051091-038/xenius) over recycling (in het algemeen) wordt de vraag op een gegeven moment aan de expert gesteld: wat te doen met oude computers? Zijn antwoord: ze worden ontmanteld en vervolgens naar daar gestuurd of nodig (ruwweg).

Wetende dat een computer van 10 jaren geleden 1000 keer minder krachtig is en 10 keer meer elektriciteit verbruikt (ik verzin de nummers daar) is het echt een oplossing om ze te herstellen ???
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 13/01/16, 19:47

Het zou eerst zeker moeten zijn dat er echt sprake is van hergebruik: de term 'ontmanteld' laat twijfel bestaan ​​...

Over het probleem van stroomverbruik en vermogen:
-1) is het waar dat recente computers minder hebzuchtig zijn, maar we zijn nog steeds vrij bescheiden absolute bedragen (wat niet het geval is voor datacenters).
-2) de power boost is meer voor video en "geavanceerde" games en is niet handig voor standaard kantoortoepassingen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten