Stidd Energie en milieu: Hydro-aankoop?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
ProjectTerminale
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/16, 11:22

Stidd Energie en milieu: Hydro-aankoop?




par ProjectTerminale » 08/01/16, 11:29

Hallo allemaal, ik publiceer dit onderwerp omdat ik in het laatste jaar van de Sti2d-optie energie en milieu zit en van plan ben een getijdenturbine te maken.
Het probleem is: onmogelijk om een ​​site te vinden om een ​​geschikte dynamo of generator te kopen, afgezien van onbetrouwbare sites zoals alyexpress of anderen
Dus als jullie, liefhebbers van windturbines en getijdenturbines, mij een helpende hand zouden kunnen bieden, zou dat zonder weigering zijn. :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 08/01/16, 12:28

Euh, wat is je budget???

Worden er projecten gefinancierd in Terminale?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 08/01/16, 13:30

Omdat ik de STIDD-hervorming van niet al te ver weg heb gevolgd, ben ik vandaag geamuseerd om te zien hoeveel jonge studenten op internet schipbreuk lijden en die zijn gevraagd om slecht gedefinieerde projecten uit te voeren en voor wie ik betwijfel of ze zowel de tijd als de tijd zullen hebben. de vaardigheden om ze uit te voeren, om nog maar te zwijgen van het mogelijke financiële aspect dat aan de aan te schaffen apparatuur verbonden is.

We hebben bijvoorbeeld nog steeds geen enkele precieze specificatie gezien... en jongeren dwalen rond zonder enig uitgangspunt. Zoals hier bijvoorbeeld

het vinden van een getijdenturbine van goede kwaliteit op de markt, het moet zelfs heel lastig zijn

De markt is bijna nul, en elektrische machines onder water zijn geen goedkope Chinezen, zolang je maar betrouwbaarheid wilt...

Als ik jou was, zou ik liever proberen het deel van de elektrische generator uit het water te halen, ook al betekent dit dat je een kettingsamenstel moet maken met de getijdenturbine die ondergedompeld in de waterstroom zal ronddraaien.

en uit nieuwsgierigheid: waar zal de getijdenturbine zich bevinden? In de zwarte gootsteen van de monteurs? :P

@+
Dernière édition par Remundo de 08 / 01 / 16, 16: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 08/01/16, 16:13

'laatste klasse Sti2d energie en milieu optie'

daarom is uw grootschalige getijdenindustrieproject, dat zelfs voor industriëlen zeer moeilijk is, voor u niet toegankelijk!!

Je hebt niet de middelen om een ​​Rance-fabriek te bouwen, zelfs niet een miniatuur!

Dus laat je fantasie zien, over eenvoudige, kleine dingen eenvoudig, zelfs microscopisch, eerst een goedkope dynamo, zoals de slingerdynamo voor LED-lampen overal verkocht om mee te spinnen kleine propeller onderwater !! in een stroom.

Je hebt al het moeilijke probleem van de waterdichtheid en de mogelijkheid om alle moeilijkheden op te noemen!!

Il ya honderden patenten op alleen al het afdichten van een roterende as in water en we innoveren nog steeds!!

Dus laat je verbeelding zien, om meer te weten te komen over patenten, om problemen te classificeren en te analyseren!!

Maar probeer niet groots te bereiken door veel geld uit te geven!!
0 x
ProjectTerminale
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/16, 11:22




par ProjectTerminale » 09/01/16, 12:37

Bedankt dat je zo snel antwoordde :D
Ik had het waarschijnlijk mis met de term getijdenturbine ^^ Ik had het over een watermolen die verplaatst kan worden :D
Uiteindelijk slaagde ik erin om op een Amerikaanse site een permanentmagneetdynamo met een laag toerental te bemachtigen, die veel betrouwbaarder leek dan de vorige. Om uw vragen te beantwoorden: we hebben geen vast budget, het hangt af van ons project en of het de komende jaren kan worden gebruikt als basis voor praktisch werk voor de eersten (in dit geval een meer dan redelijke budget beschikbaar kan worden gesteld)
In mijn geval moeten er inderdaad veel terminals zijn, omdat het bijna vereist is om de forums zoals deze. Wat de specificaties betreft, deze liggen in feite niet erg vast, ons doel is om voor een zeer klein deel (geen paniek) te leveren :D) een geïsoleerd chalet en we zijn aangesloten op het netwerk. Dit is uiteraard een hypothese, wij hebben geen chalet ter beschikking etc.
Wij hadden al nagedacht over het idee van de dynamo, en waren voor een naafdynamo gegaan, maar deze zijn niet krachtig genoeg om bij ons te passen ;)
Als u mij advies wilt geven, aarzel dan niet, ik zal bij problemen opnieuw een beroep op u doen
nogmaals bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 09/01/16, 14:33

op youtube heb je een oneindige verzameling creaties van watermolens, zoals deze uit de middeleeuwen:
https://www.youtube.com/watch?v=aEx_lPiH2tI

Maar je moet versnellingen met een snelheidsvermenigvuldiger monteren, want anders krijg je zelfs met een permanente magneetdynamo bij lage toerentallen bijna niets, omdat de spanning evenredig is met de snelheid en daarom moeten de spoelen een heel erg grote diameter hebben met veel magneten, zo ontzettend duur!!

Water roteert minder snel dan lucht (veel lichter, behalve bij grote speciale turbines met hoge watersnelheid,
24 keer 470 ton:

http://www.ina.fr/video/3223437001025

http://com.fr.free.fr/energiemarees/?page_id=239

"Elk van deze lampengroepen bestaat uit een horizontale turbine van het Kaplan-type, die met een snelheid van iets meer dan 93 omwentelingen per minuut draait, en is aangesloten op een dynamo. De specificiteit van dit type turbine komt voort uit de 4 bladen die in staat zijn om van richting te veranderen, afhankelijk van de richting van de stroom.

De grootte van elk van de 24 bloembollengroepen van de Rance is indrukwekkend: 5,3 meter doorsnede. Ze hebben elk een eenheidsvermogen van 10 MW (dwz 10 kW)
."

diameter noodzakelijk, zelfs voor laag vermogen met goede prestaties!!

)
en daarom is een efficiënte en waterdichte snelheidsvermenigvuldiger essentieel, net als voor een slingerzaklamp.

Voor een dergelijk project moet men de verschillende grote technische kennis verwerven die vereist is.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 185 gasten