Fornuis van elk haar aangepast aan het haar

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 06/11/15, 20:05

GrelinetteIk heb het niet over een gebrek aan trek, maar over de te korte doorgang van gassen in de zone waar verbranding zou kunnen plaatsvinden; Zodra de gassen zich in de uitlaatpijp bevinden, is het te laat en is er geen reden meer voor het onverbrande gas om te stoppen met branden in plaats van te condenseren...

(PS: Ik heb al veel werk in uitvoering dat moet worden voltooid en deze tool is slechts één project uit meerdere andere; de ​​keuzes zullen worden gemaakt op basis van de kansen die zich voordoen... Ik ben altijd geïnteresseerd in een schets (of foto van een schets) van uw apparaat en dat zou de balans kunnen doen doorslaan omdat ik minder bouw voor later nut dan voor het plezier van het implementeren van een tip die mij interesseert...)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 11/11/15, 19:19

We hadden het hierboven over de afwezigheid van commerciële kachels die ontworpen zijn om hun calorieën correct uit te wisselen en kwamen tot de conclusie dat het mogelijk/noodzakelijk was om deze zelf te bouwen.
Er is echter een eenvoudiger alternatief, namelijk het gebruik van een kachel die voor een goede verbranding zorgt en het bouwen van een warmtewisselaar die ernaast wordt geplaatst: bij het opstarten gaan de gassen rechtstreeks in de leiding, op de klassieke manier, en vervolgens normale werking wordt bereikt, zouden de gassen naar de wisselaar worden omgeleid, door het circuit ervan worden gewikkeld en uiteindelijk de stroomafwaartse kant van de evacuatie bereiken. Er zou onderaan, in het ongebruikte gedeelte, een houtreserve kunnen worden voorzien (maar deze zou ook een deel van het gascircuit kunnen huisvesten; een voedselverwarmer zou in het midden van de wisselaar geïntegreerd kunnen worden...
Het enige nadeel, maar dat moeilijk te omzeilen lijkt, is het extra volume dat de prijs is die moet worden betaald om het verbruik drastisch te verminderen.
Wat denk je, Châtelot*?

*En anderen mogelijk! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/11/15, 20:32

Dit is precies wat ik aan het bouwen ben!

een goede kachel moet een zeer hete haard hebben, zelfs met een klein vuur... daarom een ​​bakstenen binnenmuur... het is dus niet de kachel die de kamer verwarmt, de rook komt te heet naar buiten en zou alle warmte verliezen

naast een warmtewisselaar om de warmte in de kamer te verspreiden... is het waarschijnlijk dat deze slechte wisselaar oververhit raakt? moet het van vuurvast staal zijn, nee dankzij een intelligent rookcircuit

zonder elektrische ventilator gaat de rook die uit de kachel komt rechtstreeks naar de schoorsteen: de veiligheid is verzekerd

een ventilator stroomt door de wisselaar met een debiet dat groter is dan het rookdebiet van de kachel, en beperkt dus de temperatuur door de te hete rook te mengen met de rook die al een paar keer door het circuit is gegaan

Hierdoor wordt een te hoge temperatuur vermeden: hierdoor kan de wisselaar van gewoon gegalvaniseerd plaatstaal worden gemaakt zonder risico op oververhitting

aangezien deze warmtewisselaar de rook afkoelt tot kamertemperatuur is het niet meer goed om via de schoorsteen te sturen: de uitlaat loopt via een pijp in een muur aan de voorzijde... de klassieke schoorsteen wordt enkel gebruikt bij panne
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 11/11/15, 20:45

Goedenavond, vind je de massakachel of de raketkachel opnieuw uit?

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 11/11/15, 21:15

Ik ben er vrij zeker van dat het inzetstuk een Supra was. Deze inzetstukken zijn zo ontworpen dat er altijd een grote hoeveelheid secundaire lucht door de haard en het kanaal stroomt, waardoor de kans op condensatie sterk wordt verkleind, ten koste van de efficiëntie.
Prestaties die toch zo slecht niet waren...
Uw nieuwe kachel is goed afgedicht, waardoor de rook langzaam wordt afgevoerd; onverbrand afval en waterdamp hebben voldoende tijd om af te koelen en te condenseren. Je kunt je leidingen omdraaien en vlak boven de kachel een vrouwelijk-vrouwelijk “anticondensaatfitting” plaatsen: http://www.tuyaudepoele.com/img_article ... 216724.png

Hallo allemaal, wat jullie beschrijven is het LEDA-systeem van nep-tegelkachels. Kijk hier: http://www.leda.de/ledacmsde.nsf/public ... oefen.html
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 12/11/15, 18:55

Er is hier geen sprake van een uitvinding, maar van het voorstellen van een verbetering van de werking van bestaande kachels...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 13/11/15, 18:00

Grelinette schreef:Hallo en dank u voor uw uitleg.

Uiteraard, zoals u het leggen, waardoor de prestaties van deze nieuwe houtkachel gegenereerd deze condens probleem en grote sag viskeuze zwartbruine ... als wat, betere prestaties (met buizen naar achteren geïnstalleerd) kan ook overlast te genereren!

Heb je echt winst? omdat de bistre onverbrand is, wat niet in de richting van prestatie gaat!

Grelinette schreef:Bovendien, deze vloeistof sepia logischerwijze afdaalt in de pan en gedeeltelijk ontsteken en daarom afnemen naarmate? ...

ja, wat teruggaat naar de kachel wordt opnieuw verbrand. behoorlijk vervuilend zelfs. Ik denk dat je je vuur te veel verstikt, de schoorsteen kan de condensatietemperatuur niet overschrijden. Vergeet niet dat je ook de open haard moet stoken!

Grelinette schreef:Hier nog wat ik van plan te doen als je denkt dat het is de moeite waard:
Beeld
Aan de basis van de Y-connector, door een stop afgesloten om te voorkomen dat het veranderen van de trek, zal ik een container sepia herstellen van de stromende vloeistof.

Het lijkt gemakkelijk om te doen, maar is het echt nuttig?
De juiste oplossing blijft om het fenomeen te vermijden. Anders is het omkeren van de buizen de gebruikelijke methode.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 421-gasten