Ultrasoon spuiten

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/08/06, 05:00

Dag
Het lijkt mij dat we uitvoerig over de heer hebben gesproken
bij mijn eerste 125cc-motorassemblages heb ik op deze manier een mister met ingebouwde ventilator en niveauregeling gebruikt (een oude luchtbevochtiger die mensen weggooien vanwege het witte stof dat zich afzet op het meubilair)
Voor de kleine motor was het voldoende, maar voor een auto is het niet genoeg.
De laatste meneer die ik kocht, fontein meneer
LAGUNA met als doel deze op de 300D te installeren
Hij werkt op 24 volt DC (Makkelijk met een omvormer)
er kan 200 ml water per uur doorheen (niet genoeg)
om een ​​mooie mist te krijgen moet hij op een constant niveau worden ondergedompeld. 30 mm en 45 mm te diep. Er is weinig mist te veel op het oppervlak. Het lijkt op een waterpomp.
watertemperatuur van 10c tot 35c
De mist moet door een kleine luchtstroom van het oppervlak worden (geschraapt),
Het water moet schoon zijn voor het keramische membraan, dat afhankelijk van de hardheid van het water een relatief korte levensduur heeft.
Al deze nadelen betekenen dat een functionele installatie op een auto verre van zo eenvoudig is als een carburateur of een bubbler, of zelfs een injectie.
Het wordt niet aanbevolen om het water met de vernevelaar te verwarmen, maar warm water 30c produceert meer nevel.
Bij mijn tests met de kleine 125cc-motor vond ik geen groot verschil in de werking van de panton tussen de bubbler en de mister.
Ik gebruikte de mister (luchtbevochtiger) vooral voor experimenten, omdat deze in intensiteit regelbaar was en makkelijk te bedienen was.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 15/08/06, 09:53

Hallo.
Wat de vernevelaar betreft, ik had het gezien als een "Pantone",
maar van wat mij werd verteld heeft de vernevelaar een redelijk nauwkeurig waterniveau nodig (noch te hoog, noch te laag) en stabiel, moeilijk om een ​​vloeistof in een auto te stabiliseren, vooral als deze draait (rotonde), al met een bijna lege tank, het is niet erg Goed.....
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 15/08/06, 22:54

Petrus, het was inderdaad deze link die ik had gezien, en dit membraan kan 400 ml/uur aan.
Maar aan de andere kant verbruikt het veel elektriciteit en is er het probleem van de waterdiepte, die moeilijk te handhaven is voor een voertuig dat vaak wordt gebruikt.
Dus zoals André zegt, het kan best handig zijn om te testen.
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 15/08/06, 23:56

Het elektriciteitsverbruik is behoorlijk aanzienlijk, maar als de motorefficiëntie toeneemt, kan dit winstgevend zijn. Voor het niveau PB zou het nodig zijn om een ​​constant niveausysteem te maken, zoals op een carburateur.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/08/06, 00:39

Hallo,
De belangrijkste reden waarom ik dit systeem niet op een auto heb gebruikt
het is dat het hier al 6 maanden winter is, zelfs met een water-alcohol carburateur heb ik problemen. met een bubbler werkt het relatief goed. het is een blok ijs dat 's ochtends na 5 tot 6 km smelt..
Water-alcoholmengsels op een benzinemotor geven geen betere resultaten dan alleen water, en in een bubbler is het de alcohol die het eerst ontsnapt.
Het waterpeil is geen groot probleem, de vernevelaar stopt automatisch als hij geen water meer heeft, en het verbruik is minimaal, vergelijk met een achterruitverwarming en hier rijdt de auto altijd met de lichten aan, dat is niet voor niets de dynamo's zijn van 80 ampère tot 120 ampère.
de andere reden dat er niet genoeg verschil is in de efficiëntie van de reactor met een bubbler of carburateur, dus ik ga voor de gemakkelijkste
niet altijd de eenvoudigste.. Gemakkelijkere middelen beschikbaar en functioneel zonder altijd het hoofd onder de motorkap te hebben..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 16/08/06, 16:12

En de inconelsteel? en de nikkelballen?
werkt het of niet :?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten