voedingskeuzes, omni carni herbivoren, VG

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

voedingskeuzes, omni carni herbivoren, VG




par olifant » 15/09/15, 12:07

Heel Janic: Ik heb altijd weerzinwekkende blije kleine varkens gevonden die dienen als een teken voor slagerijen / delicatessenzaken :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 15/09/15, 16:27

weet je, we worden allemaal opgegeten door iets in het leven ...

de sleutel is om een ​​gelukkig leven te hebben! :P
0 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 15/09/15, 18:20

remondo hallo
weet je, we worden allemaal opgegeten door iets in het leven ...
Dat is zeker!
de sleutel is om een ​​gelukkig leven te hebben!
Als een entiteit ons recht op een gelukkig leven gelooft (volgens haar criteria) maar dat het doel ervan is om ons te snijden op het moment van maximaal geluk (het welverdiende recht op pensionering), betwijfel ik of een betrokken persoon zou overwegen dit als het ideaal van het leven.
in feite is er een verschuiving in onze relatie met andere levensvormen waarbij de mummies naar hun hondjes en poezen hun armen naar de hemel heffen als we hun geliefden boe ren, maar geen emotionele reactie hebben op de dier dat de oorsprong was van de biefstuk die ze op hun bord hebben.
Voor de anekdote weigert een boer van mijn kennis de dieren te zien die ze heeft gevoerd en verzorgd om te klimmen in het vee dat hen naar slachthuizen zal brengen. Overmatige gevoeligheid of empathie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 16/09/15, 09:40

stemmingen bestaan ​​en het is een mens.

Ik sluit me aan bij uw analyses, het zijn variabele geometrie.

We kunnen echter ook stemmingen hebben op de wortels die de aarde afscheuren, en zelfs het gras dat verplettert onder onze voeten ... het ei dat we eten zou een kuiken hebben kunnen geven ... enz ...

Wat landbouwhuisdieren betreft, ben ik van mening dat we hen normale levensomstandigheden (ruimte en voedsel, onderdak) moeten bieden en ze na een verbluffende (en geen levende throatie ...) neer schieten.

De mens moet zichzelf voeden, een punt dat alles is en doodt daarvoor noodzakelijk de levenden.
0 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 16/09/15, 12:57

remondo hallo
stemmingen bestaan ​​en het is een mens.
We kunnen echter ook stemmingen hebben op de wortels die de aarde afscheuren, en zelfs het gras dat verplettert onder onze voeten ... het ei dat we eten zou een kuiken hebben kunnen geven ... enz ...

Het is een klassieker: " de roep van de wortel die we doden »
Je hebt gelijk, want het is niet het affectieve dat moet domineren (zelfs als het een grote rol speelt), maar de belangrijkste regels van biologie en fysiologie die kenmerkend zijn voor elke voedselfamilie en, inderdaad, de 'de mens is niet gemaakt om wortels te roven of koeien lastig te vallen, maar dit alles is al gezien over de betrokken onderwerpen, lees ze gewoon opnieuw.

Wat landbouwhuisdieren betreft, ben ik van mening dat we hen normale levensomstandigheden (ruimte en voedsel, onderdak) moeten bieden en ze na een verbluffende (en geen levende throatie ...) neer schieten.

Een "menselijke" kijk op het gebrek aan humanisme, dit is het soort argument dat door stierenvechters of jagers wordt gebruikt: sla probleemloos af!
Hebt u bijvoorbeeld uw eigen dieren geslacht? Hetzelfde met je kinderen als in de primitieve overlevingsstammen.

De mens moet zichzelf voeden, een punt dat alles is en doodt daarvoor noodzakelijk de levenden.

Natuurlijk moet hij zichzelf voeden, maar niets onder het voorwendsel van een cultuur, recentelijk meer gehecht aan een manier om een ​​sociale toetreding te tonen dan een echte behoefte (standpunt van de WHO, onder anderen).
« Aan de vooravond van de revolutie in 1789 zou de consumptie van de Fransen 52 gr / d / hab zijn geweest. komt overeen met het gemiddelde verbruik van kleine vleesconsumenten in 1938, dat wil zeggen de mediterrane landen. Volgens verschillende bronnen (14), zoals het gemiddelde vleesverbruik in Frankrijk, uitgedrukt in kg per jaar en per inwoner, de volgende cijfers: in 1803-1812, 19 kg; in 1834-1844, 22,6 kg; in 1885-1894, 40,2 kg; in 1920-1924, 42,1 kg; in 1920-1925, 42 kg; in 1950, 60 kg; in 1974, 89 kg en overschrijdt 100 kg in 1985 jaar (15). Deze cijferreeks bevat het idee dat de levensstandaard sinds 1789 gestaag is toegenomen.
In Duitsland is de vleesconsumptie tussen 3,5 en 1855 met meer dan 1975 vermenigvuldigd. Het gemiddelde verbruik per jaar per inwoner wordt geschat op iets minder dan 20 kg in 1855; 47 kg naar 1899; schommelt rond 50 kg in de inter-oorlogsperiode. Na de tweede wereldoorlog is de vooruitgang spectaculair: van 37 kg in 1950 stijgt het naar ongeveer 85 kg in 1975 (16).
»Etc ...

https://www.google.fr/?gfe_rd=cr&ei=YEn ... +Bruxelles
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 17/09/15, 10:18

Hallo Janic,

grappig argument om me te vragen of ik mijn kinderen heb vermoord om te eten ... besef je het overtollige van je woorden?

Ik ben geen jager en ook geen fan van stierengevechten.

Ik heb konijnen gedood in mijn jeugd, en kippen, ja ... na "verdoven". Mijn vader zorgde voor de slachting en het was een geweldige ontdekking van de anatomie van dieren voor mijn jeugdogen

Zo niet, laten we het debat verdrijven, wat stelt u voor om niets in de levenden te doden zonder tot uw eigen dood te leiden? Het is leuk om mensen te criminaliseren omdat ze van een biefstuk of een wortel houden ...
0 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 17/09/15, 15:32

remondo hallo
Hallo Janic,
grappig argument om me te vragen of ik mijn kinderen heb vermoord om te eten ... besef je het overtollige van je woorden?


"Hebt u bijvoorbeeld uw eigen dieren geslacht? Hetzelfde geldt voor uw kinderen als in de primitieve stammen voor het overleven van dieren."
Het is waar dat mijn formulering dubbelzinnig kan zijn, omdat er geen komma op de juiste plaats staat: " Hebt u bijvoorbeeld uw eigen dieren geslacht? Hetzelfde geldt voor uw kinderen, zoals in de primitieve stammen met overleven van dieren Waar zowel volwassenen als kinderen hun prooi doden om ze op te eten. de tweede zin heeft betrekking op de eerste: hetzelfde "betreffende het slachten van uw eigen dieren". Met andere woorden, duidelijker, hoop ik, dat uw kinderen (zoals elk roofdier) de dieren doden die ze consumeren? (U hoeft mij geen antwoord te geven, het is een retorische vraag.)
Ik ben geen jager en ook geen fan van stierengevechten.

Het is simpelweg omdat het ook categorieën van personages zijn die doden voor eten, sport, cultuur en tradities.
Ik heb konijnen gedood in mijn jeugd, en kippen, ja ... na "verdoven". Mijn vader zorgde voor de slachting en het was een geweldige ontdekking van de anatomie van dieren voor mijn jeugdogen
Zoals in veel campagnes waar het deel uitmaakte van de douane waarin elke vorm van emotie is uitgesloten zo snel mogelijk.
Maar er is een afstand tussen het doden van een konijn en een os! Toch is het, zoals gezegd, niet het affectieve dat moet beslissen over fysiologie en anatomie. U bent een technicus en als zodanig weet u dat u een machine niet kunt bedienen als het product niet geschikt is. Hetzelfde geldt voor de organische machines die we zijn, behalve dat als de machine breekt, de mensen niet meer technisch reageren, maar affectief precies: " maar wat heb ik gedaan om zoiets te verdienen? !!!!? "
Zo niet, laten we het debat verdrijven, wat stelt u voor om niets in de levenden te doden zonder tot uw eigen dood te leiden?

Het bestaat niet in ons systeem, we zijn allemaal sterfelijk. Alle leven hangt af van een ander leven, of het nu een dier of een plant is. De vleesetend roofdier doet dit instinctief, soms door imitatie, omdat moeder natuur heeft voorzien voor deze functie: verplaatsing, tanden, aangrijpend systeem en het houden van roofvogels, spijsvertering, etc ... herbivore is niet de eigenaar van de deze middelen: vlakke tanden, geen systeem te vangen en vast te houden prooi, liegen spijsverteringsstelsel, etc ... het voedt zich met gras, bladeren, die niet onderdrukken het leven kan zijn, net zomin als de vrucht van een boom wat zal dienen om zo'n levende vorm te voeden, vernietigt het leven ervan niet. Na: waar is de mens in deze fysiologische wereld? Dat is wat beslist als het maar één ding is en geen ander. Het is puur technisch!
Het is leuk om mensen te criminaliseren omdat ze van een biefstuk of een wortel houden ...

Het doel is om niemand te criminaliseren. We zijn niet hier of daar om te beslissen wie schuldig is (cultuur? Gewoonten? Imitatie? Voedselonverslaving? Enz.). Toen de gekkekoeiencrisis plaatsvond, zochten we naar daders en we hebben er geen gevonden omdat elke partij dacht om te handelen voor de beste belangen van elk (fokkers natuurlijk, geen dieren die het onthouden waren, tot een paar maanden geleden, dat eenvoudige meubilair als een Voorzitter.) Maar natuurlijk wisten allen dat vee niet is ontworpen om dit type product te absorberen, waarvan de effecten na een tijdje zijn gevoeld, niet onmiddellijk.
Dus we kunnen en moeten op termijn zijn verantwoordelijkheid in zijn keuzes en dus om de effecten op te nemen.
Ecologie is alleen dat noodzakelijke discours om bewust te maken van .... (met natuurlijk argumenten die niet alleen technisch zijn en kunnen helpen om het bewustzijn te vergroten)
Eén spreker wees er elders op dat technologie er was om te vervangen door het zogenaamd ontoereikende karakter van sommige vreselijke pathologieën. De vraag is: waarom en hoe bestaan ​​deze pathologieën en kan technologie (die slechts een vervanging is) het probleem oplossen?
Voedingskeuzes en vreselijke ziekten zijn meestal gerelateerd tijd (voor de goede orde, ondanks veel bewijs als beri beri, scheurbuik, westerse geneeskunde in de kwestie lang ontkend door het maken van geen dieet cursussen in de medische opleiding. Maar het verandert langzaam!), zodat hij niet onschuldig is van wat het beste is voor het goed functioneren van onze biologische machine en het begint met kennis in de biologie, vergelijkende anatomie, voedingsleer, voedingsgerelateerde ziekten, enz ... en daarom eerder op preventieve dan op genezende wijze. Maar het is vanzelfsprekend, door dit besef dat ... wat niet het geval is voor iedereen omdat, zoals GANDHI zei: " we zullen het probleem van geweld in de wereld niet oplossen door dit geweld op andere levende wezens te rechtvaardigen (Dit is een citaat uit het geheugen voor betekenisgeving, niet noodzakelijkerwijs exacte woordnauwkeurigheid)
En ik vind deze gedachte vooral leuk: " Het is gemakkelijker om te geloven wat ons officieel wordt verteld dan om zich te wagen aan intellectuele onafhankelijkheid ... In feite is het niet de oppositie, maar het conformisme en de traagheid die het meest zijn geweest serieuze obstakels voor het ontwaken van het geweten! » http://www.evolution-101.com/citations- ... de-gandhi/
En als bonus deze handtekening / quote van capt maloche: "Consumptie lijkt op een zoektocht naar troost, een manier om een ​​groeiende existentiële leegte te vullen. Met als resultaat veel frustratie en een beetje schuldgevoel, vergroot door de ecologisch bewustzijn. " (Gérard Mermet) "
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/15, 10:37

Janic, ik denk dat je een beetje overdrijft. Waar wil je vandaan komen?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 18/09/15, 11:15

Olifant hallo
Janic, ik denk dat je overdrijft een beetje.

Zolang het maar een beetje is, doet het er niet toe!
Waar wil je vandaan komen?

Goede vraag!
Bijvoorbeeld: waar komt deze "ecologische" en "economische" site vandaan?
Sensibiliseren voor een situatie?
Die, al tientallen jaren, valt onder de noodsituatie, maar slechts weinigen hebben kunnen of willen beide verspillende gewoonten, vervuiling als onverschillig of zelfs rechtvaardigt dit feit door de consumptie te herkennen, laat de openbare orde geweest de onverschilligheid van de reikwijdte en de gevolgen ervan.
Of bezet u gewoon de dode tijd van een paar op internet?
Dit zal de situatie van onze menselijkheid niet veranderen, behalve om te handelen, elk op zijn niveau van mogelijkheden en vaardigheden, om dingen te laten gebeuren.
Maar vee, zoals vissen, kan de galopperende mensheid niet voeden. Hiervoor zijn draconische bepalingen nodig, behalve om enorme hongersnoden aan de ene kant te accepteren om voedselverspilling elders toe te staan. We moeten daarom elke gelegenheid aangrijpen om het bewustzijn van deze doodlopende weg te vergroten, wat bovendien een voedingsafwijking is.
Maar ook houd ik van het werk dat deze fokkers doen om rassen (niet alleen dieren maar ook planten) te houden die kunnen verdwijnen als niemand dat doet. Dus niets meer te zeggen! Ik waardeer ook alle zorg die zij krijgen als de grannies doen voor hun honden en katten, maar (en dit is waar ik me niet aan houd) het is wanneer als een beloning voor hun "samenwerking", die de eer waard voor de fokker*, het dier wordt door de dood beloond zoals bij het stierenvechten (wat geen enkele vriendin ooit zal doen.) Is dit een beetje overdreven? Zonder enige twijfel, maar waar is de hype eigenlijk?
het is dus niet Remondo als zodanig die zich zorgen maakt (iedereen is geïnteresseerd en gepassioneerd over wat hij wil), maar het systeem zelf dat hij in dit geval de woordvoerder is.

* zie het panel van deze kort tevoren gepresenteerd
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/15, 11:57

Janic zei:

het dier wordt beloond met de dood


Het lot in waarheid : Cry: :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten