Overheidsschuld: faillissement van Griekenland ... wie is de volgende?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/07/15, 19:11

Even een kleine verduidelijking: bedrijven betalen alleen btw over de toegevoegde waarde (ze maken het verschil tussen de btw over wat ze kopen en de btw die ze innen over wat ze verkopen. Uiteindelijk is het de eindconsument die betaalt.

In wezen heeft de btw een nadeel: het is een belasting die niet progressief is.

Maar het heeft een enorm voordeel: iedereen die consumeert, ook de rijken, betaalt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 11/07/15, 19:19

het zou een vorm van verhoogde progressiviteit kunnen hebben, een grote klassieker: 3% op noedels en 80% op diamanten....


of helemaal geen btw maar alles in de inkomstenbelasting met minimaal 15 schijven.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 11/07/15, 21:46

Did67 schreef:Even een kleine verduidelijking: bedrijven betalen alleen btw over de toegevoegde waarde (ze maken het verschil tussen de btw over wat ze kopen en de btw die ze innen over wat ze verkopen. Uiteindelijk is het de eindconsument die betaalt.

In wezen heeft de btw een nadeel: het is een belasting die niet progressief is.

Maar het heeft een enorm voordeel: iedereen die consumeert, ook de rijken, betaalt!
> dit is ONWAAR
Ik zag dankzij een vriend 50 miljoen BTW betalen wat haar in de stront bracht :onheil: nu is hij in Spanje en maakt zijn box furore in de media
BTW = anti-economie :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 12/07/15, 09:17

Wacht, iets wat ik niet begrijp, je vriend, hij heeft deze btw geïnd, dus het verandert niets voor hem om het terug te geven, tenzij hij ermee speelde en het dichtsloeg...

dat is waarschijnlijk niet waarom het is doorgestreept.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 12/07/15, 11:15

Veel eenvoudiger moest hij deze btw twee keer betalen : Cry: waardoor hij in een catastrofale financiële situatie terechtkwam : Cry: Je kent de beroemde wet van reeksen
Het maakt niet uit (achteraf gezien) hij heeft nu een prettig leven in MALAGA : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 12/07/15, 11:23

dit is een speciaal geval, u moet echter weten dat de BTW in Spanje 21% is! dus het zou goed zijn om voor een keer te stoppen met de "France Baching" Shit we leven in een geweldig land, en een van de rijkste ter wereld, het is niet perfect, maar ik heb hier al een tijdje tegen gestemd, maar Shit om het einde...
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/07/15, 11:51

Did67 schreef:Even een kleine verduidelijking: bedrijven betalen alleen btw over de toegevoegde waarde (ze maken het verschil tussen de btw over wat ze kopen en de btw die ze innen over wat ze verkopen. Uiteindelijk is het de eindconsument die betaalt.

In wezen heeft de btw een nadeel: het is een belasting die niet progressief is.

Maar het heeft een enorm voordeel: iedereen die consumeert, ook de rijken, betaalt!


dit is waar behalve uitzonderingen...

en er zijn grote uitzonderingen die de BTW stroperiger maken dan je denkt

de armen geven al hun geld uit in Frankrijk, dus betalen btw over alles wat ze uitgeven ... de rijken reizen veel en geven geld uit zonder btw te betalen in Frankrijk

Ik ken ook mensen die SCI (onroerend goed maatschappelijk middenveld) oprichten om er hun huis of hun kasteel neer te zetten: al hun onderhouds- en bouwkosten worden gemaakt in naam van de SCI die de btw recupereert als een bedrijf ... en het ontsnapt aan de btw
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/07/15, 12:00

Schaduw schreef:Ik zag dankzij een vriend 50 miljoen btw betalen die hem in de stront bracht: euh: nu zit hij in Spanje en zijn box zorgt voor ophef in de media
BTW = anti-economie :evil:


Verdiep je een beetje in het onderwerp: je "vriend" heeft btw geïnd van zijn klanten (dit bedrag is niet de vrucht van zijn werk of zijn toegevoegde waarde - het is gewoon een belasting die hij toevoegt aan de onderste facturen, namens de staat ; de vergoeding voor zijn werk is exclusief btw), trekt hij de btw af die hij zelf heeft betaald op aankopen/investeringen, en moet hij, terecht, verschil afdragen aan de staat (verschil tussen wat hij incasseerde voor de staat en wat hij betaalde). ..

Als hem ontbreekt wat hij namens de staat heeft verzameld, en niet als vergoeding voor zijn activiteit, is dat omdat hij het heeft uitgegeven. Ten onrechte.

Wat waarschijnlijk verklaart waarom hij vandaag zo goed leeft!!!

Bouw met zulke mensen een staat op en je komt in Griekenland terecht! [dit is precies wat er in Griekenland gebeurt, waar veel zaken "cash" worden gedaan, dus zonder BTW).

Geef geen btw-geld uit om het te hebben wanneer de belastingdienst erom vraagt, dit heet "het beheren van uw cashflow" [Er is niets illegaals aan om het in de tussentijd te gebruiken!]

Iedereen kan verifiëren wat ik zeg: pak je kassabon van de supermarkt. Het toont het bedrag exclusief btw van de goederen (dit is het bedrag dat u zojuist hebt betaald en wie betaalt voor de goederen, de heffingen, de supermarkttaksen, enz.) en de btw (dit is een bij de supermarkt, namens de staat. De HT gaat naar de rekeningen van de supermarkt. De btw wordt beheerd op een btw-rekening, waarop staat wat de supermarkt heeft geïnd. EN ook wat hij zijn leveranciers betaalde. Het verschil "behoort" tot de staat. Niet bij de supermarkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/07/15, 12:30

chatelot16 schreef:
dit is waar behalve uitzonderingen...

en er zijn grote uitzonderingen die de BTW stroperiger maken dan je denkt

de armen geven al hun geld uit in Frankrijk, dus betalen btw over alles wat ze uitgeven ... de rijken reizen veel en geven geld uit zonder btw te betalen in Frankrijk

Ik ken ook mensen die SCI (onroerend goed maatschappelijk middenveld) oprichten om er hun huis of hun kasteel neer te zetten: al hun onderhouds- en bouwkosten worden gemaakt in naam van de SCI die de btw recupereert als een bedrijf ... en het ontsnapt aan de btw


Het zij verre van mij dat de btw perfect zou zijn [je leest me vaak, dus je kent mijn "filosofische" gedachte: in deze wereld ben ik de perfectie nog niet tegengekomen - toch moet men leven en doen, doen - van "minder dan perfect" - of tijd doorbrengen met tegen zichzelf liegen en zeggen dat "ik het zal doen als het perfect is" - eeuwige tieners komen nooit uit hun crisis, enz.]

1) Ja, als je rijk bent, zijn er genoeg trucs - toch betalen ze btw waar ze consumeren... Morgen in Griekenland? En omgekeerd; buitenlanders betalen btw in Frankrijk (behalve "belastingteruggaaf" op grote aankopen voor niet-EU-ingezetenen).

2) Heft de SCI dan btw op huur?

[maar je hebt gelijk, in de investeringsfase, een "btw-rekening" is een voordeel: je koopt meer dan je verkoopt, dus je hebt een positief saldo, de staat "teruggeeft" btw... Maar normaal gesproken houdt dit geen stand! Want anders belandt een bedrijf dat eeuwig meer investeert dan het verkoopt... net als Griekenland failliet! We moeten op zeer lange termijn de balans opmaken...]
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 12/07/15, 12:30

Ik ben het volledig eens met uw uitleg over de btw, Heeft!

Wat betreft de ongelijkheid (niet-evenredigheid) van deze belasting, is het duidelijk dat als de rijken iets meer betalen dan de armen in absolute waarde, het tegengestelde is in relatieve waarde, aangezien investeringen en diverse investeringen er op verschillende manieren aan ontsnappen (wettelijk , maar ook via frauduleuze bedrijven): er is dus geen evenredigheid in het welvaartsniveau.

Wat Griekenland betreft, Antoinette, is het misleidend om de zaken vanaf de kleine kant van de telescoop te bekijken: allerlei soorten fraude (wat geen lokale specificiteit is) is voor een groot deel het gevolg van het verval van het productieapparaat; ze zijn meer het gevolg dan de oorzaak, aangezien de structurele moeilijkheden ertoe aanzetten om hun toevlucht te nemen tot deze hulpmiddelen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten