Microben voor biobrandstof (isobuteen)

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/01/10, 22:38

Ahmed schreef:normaal Lietseu is mijn officiële exegeet, maar ik weet niet of hij beschikbaar is en bovendien wil ik het niet overdrijven.

ontwikkeling:
Gegeven, 1- dat de huidige verslaving aan koolwaterstoffen gebaseerd is op voorraden organisch materiaal die gedurende miljoenen jaren zijn opgebouwd; 2- dat ondanks het aanzienlijke volume van genoemde voorraden, ze uitgeput raken,
het is duidelijk dat vervanging op basis van jaarlijkse productie onfeilbaar zal leiden tot snelle woestijnvorming van het hele grondgebied, aangezien alle bossen zullen moeten worden gekapt.


+1 . Je ziet gewoon nog een keer, zonder de verslaving aan energieverspilling vooraf te behandelen, als er een omschakeling zou zijn naar deze vorm van biomassatransformatie zouden we nog sneller naar ons instinct en dat van de meeste soorten gaan.... levend.... :schok: :onheil: Welk programma............... :schok:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
biomethaan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 04/03/06, 14:07
Plaats: Frankrijk




par biomethaan » 25/01/10, 10:59

afgezien van deze hypothetische woestijnvorming, wie heeft er meer informatie over het proces?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/01/10, 08:42

Flytox schreef:

instinct


Ik ook toen ik klein was, zei ik een "instinctor" (rood ding bedoeld om branden te blussen) :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 26/01/10, 21:33

Deze verwoestijning is alleen hypothetisch omdat men kan hopen dat een overweging eerder zou optreden en een einde zou maken aan deze uitzinnige ondernemingen en daarom in wezen zeer hypothetisch (sic!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/01/10, 21:52

elephant schreef:Flytox schreef:

instinct


Ik ook toen ik klein was, zei ik een "instinctor" (rood ding bedoeld om branden te blussen) :D


[Bad Faith-modus aan]
Pffff! Olifant, je coné mempa t'on ortografeu, het komt van "instinct" als dierlijk instinct!
[Bad Faith-modus uit] : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 26/01/10, 22:00

Echt niet! Jij bent daar niet!

"instinctief" is een vervorming van onderwijzer, een woord dat een grijze persoon aanduidt en dient om soms onwetendheid en vaker nieuwsgierigheid en enthousiasme te doven.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/01/10, 22:13

Ahmed schreef:Echt niet! Jij bent daar niet!

"instinctief" is een vervorming van onderwijzer, een woord dat een grijze persoon aanduidt en dient om soms onwetendheid en vaker nieuwsgierigheid en enthousiasme te doven.
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: Remundo, als je naar ons luistert.....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Microben om biobrandstof te maken (isobuteen




par moinsdewatt » 25/05/15, 14:12

omhoog voor deze thread waar duidelijk de voortgang van Global Bioenergies niet is gerapporteerd.

Global Bioenergies en Cristal Union bundelen krachten om 50 ton biobased isobuteen per jaar te produceren

Door Thierry Lucas - Usine Nouvelle op 22 mei 2015,

Het MKB Global Bioenergies, dat de productie van koolwaterstoffen uit plantaardige grondstoffen ontwikkelt, heeft een joint venture opgericht met de suikercoöperatie Cristal Union. Het doel is om in Frankrijk een fabriek te bouwen die 50 ton biologisch isobuteen per jaar kan produceren. In 000 moet het beginnen.

Global Bioenergies volgt de stappen. Het bedrijf, opgericht in 2008 om de productie van koolwaterstoffen uit hernieuwbare bronnen met behulp van micro-organismen te ontwikkelen, heeft onlangs de levering aangekondigd van de eerste partijen isobuteen uit biologische bronnen aan zijn industriële partners Arkema en Audi. De chemicus gebruikt isobuteen bij de vervaardiging van acrylverf, terwijl de autofabrikant geïnteresseerd is in isooctaan-biobrandstof uit isobuteen. Deze eerste monsters werden gemaakt van suikers door een pilooteenheid (10 ton per jaar), in de buurt van Reims.

Nieuwe aankondiging van Global Bioenergies deze week, dat dit keer een joint venture genaamd IBN-One lanceert met de coöperatieve groep Cristal Union, de 4e bietenverwerker in Europa. Deze entiteit zal verantwoordelijk zijn voor het ontwerp en de bouw van een echte fabriek, met een productiecapaciteit van 50 ton isobuteen per jaar. De start is gepland voor 000. Maar tegen die tijd zal de KMO in 2018 zijn gestart met zijn demonstrator (2016 ton per jaar, 100 miljoen euro investering), in aanbouw op het terrein van de Leuna-raffinaderij in Duitsland.

Andere biobased koolwaterstofprojecten in de pijplijn

IBN-One, een 50/50 bedrijf (1 miljoen euro in kapitaal) tussen de twee partners, is van plan om twee fondsen op te halen: 15 miljoen euro in 2016 om de engineering van de fabriek te financieren en 100 miljoen euro in 2017 voor de bouw en start -omhoog. Het is niet de bedoeling dat de KMO, die vandaag 68 mensen tewerkstelt, referentieaandeelhouder blijft van IBN-One, aan wie het een licentie verkocht voor een fabriek van 50 ton. Het bedrijfsmodel is om verdere licenties te verkopen aan toekomstige IBN-n-projectbedrijven. IBN-Two bestaat al in Duitsland, maar is nog steeds een lege huls die op zoek is naar zijn partners en investeerders.

Global Bioenergies heeft andere koolwaterstofproductieprojecten met biologische middelen (propyleen, butadieen) in de pijplijn. En is van mening dat, ondanks schommelingen in de olieprijs, de langetermijntrend gunstig is voor de productie uit suiker in vergelijking met de productie uit olie. Volgens de berekeningen van de KMO zou er vandaag op de benzinemarkt een vat van 150 dollar nodig zijn om zijn biobrandstof concurrerend te maken. Maar voor $ 85 per vat zou de markt voor biogebaseerde isobuteenplastics en elastomeren al open zijn..


http://www.usinenouvelle.com/article/gl ... ce.N331220
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten