Natuur, de nieuwe Eldorado van financiën

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 14/02/15, 16:04

Wat betreft de titel van het onderwerp, mijn observaties doen me denken dat de enige mensen die de natuur kunnen "beschermen" degenen zijn die erin leven, zonder geld.

Een treffend voorbeeld, de Baobabs.
Van de 8-soorten ter wereld zijn 7 aanwezig in Madagaskar, inclusief endemische 6!
Ze worden ernstig bedreigd, op plaatsen zijn er alleen oude mensen en geen baby's, maar ze zijn niet onderworpen aan een internationaal verbod.
Citation:
http://www.ajol.info/index.php/mcd/arti ... 4818/94854
"In de Menabe-regio, hoewel de Dinan'ny Tontolo Iainana
verbiedt het slachten van baobabvoeten, deze dina * kan niet worden toegepast omdat deze nog niet is goedgekeurd door
het gerechtelijk orgaan van de regio.
Ten slotte zijn op lokaal niveau de taboes en tradities met betrekking tot bepaalde baobab-voeten vaak de enige
beschermingsmaatregelen voor sommige soorten. Inderdaad, sommige
baobabvoeten, alle soorten gecombineerd, worden als heilig beschouwd en vormen zelfs rituele plaatsen "

* oude gerechtigheid vóór de kolonisatie
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 14/02/15, 16:46

Ahmed schreef:Hier wil ik reageren op een paar punten die u naar voren hebt gebracht ...
Over de herbebossing in eucalyptus valt er ook veel te zeggen. Ik merkte op dat de aanstichters van dit project zich afvragen over biodiversiteit, maar het gaat alleen om de te grote genetische homogeniteit van deze geïntroduceerde stands ...
Ik weet natuurlijk niet wat deze fabrikanten als bijbedoeling hebben, het document zwijgt natuurlijk over dit onderwerp ...


Blijkbaar is dit de samenvatting van een seminar, ik weet niet meer.

Ze gaan onder andere over het onderwerp fabaceae, acacia's enz.

Wat ik opmerk, is de leiding nemen over de energiekant van de bevolking, een bevolking die deel uitmaakt van de natuur en die "exploiteert", we zeggen het niet genoeg, maar het energiebeleid op basis van houtskool is een hernieuwbaar alternatief * en goedkoper dan nucleair. (Aan de andere kant zijn er mensen die van plan zijn kerncentrales te verkopen in Egypte, een land dat doordrenkt is van de zon).
* vooral als de bevolking weinig verbruikt.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 14/02/15, 17:20

De titel van het onderwerp inspireert me, deze 3 uitgelijnde woorden ...
En ook deze pessimistische of optimistische vergelijking?
Als ik alles wat ik heb meegemaakt beschrijf door de wandaden van de 'moderne wereld' te analyseren, in het bijzonder het gewicht van multinationals op het functioneren van het systeem, ben ik erg pessimistisch en heb ik nog veel te vertellen.
Tegelijkertijd ben ik op zoek naar alle nieuwe gedachten die we kunnen lezen (paradoxaal genoeg dankzij internettechnologie) en die neigen naar een verandering, overal ter wereld, en ze maken me optimistisch. .
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 14/02/15, 22:11

Internet maakt de koppeling mogelijk en daarmee de verspreiding en uitwisseling van ideeën en ervaringen die zonder dit beperkt zouden zijn tot een kleine kring van ingewijden, en dit is een uitstekende zaak.
We moeten ons echter niet laten misleiden en een "verbetering" van het gereedschap zal leiden tot een sluiting van de aldus vrijgekomen vrijheid, de inzet is zodanig dat het moeilijk anders is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 11/04/15, 06:23

Verbeurd econology is vanwege ti-Coune als Obamot die in het decor
...

Op zoek niet verder Christophe!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten