Tomaten, een voorbeeld te mediteren

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 31/03/15, 18:59

CuicuiHet basisprincipe van de genetica is om uit een populatie (plant) de zaden van individuen te kiezen die de beoogde kenmerken het beste tot uitdrukking brengen. Wetende dat de keuze voor bepaalde criteria noodzakelijkerwijs ten koste gaat van andere... Het is een kwestie van compromis die een zeer duidelijke initiële visie op het gewenste resultaat vereist.
Ik ben bekend met bepaalde benaderingen van rassenselectie, maar ik geef toe dat ik geen ervaring heb met de methoden daarvan Michurin, en het document van Lapin (gevuld met "schelpen" die het lezen moeilijk maken) roept bij mij niet veel op, behalve misschien een verwijzing naar jeugdige plasticiteit, maar dan in een heel specifieke context.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 31/03/15, 20:29

Bedankt dat je mij kennis hebt laten maken met Ahmed.

In de toekomst zal ik vermijden dat ik u deze pijnlijke ervaring opleg.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 31/03/15, 20:50

Word dus niet voor niets boos, Lapin!
Het is niet jouw schuld als het document slecht is bewerkt... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 01/04/15, 17:11

Ahmed schreef:CuicuiHet basisprincipe van de genetica is om uit een populatie (plant) de zaden van individuen te kiezen die de beoogde kenmerken het beste tot uitdrukking brengen. Wetende dat de keuze voor bepaalde criteria noodzakelijkerwijs ten koste gaat van andere... Het is een kwestie van compromis die een zeer duidelijke initiële visie op het gewenste resultaat vereist.
Het is waar dat ik niet had geprobeerd planten te selecteren die in moeilijk terrein konden overleven.
0 x
MECPLUSULTRA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 24/04/15, 08:36

tomaten kweken




par MECPLUSULTRA » 24/04/15, 08:58

Zelf verzamel ik bijna overal in mijn kas de eerste spontaan groeiende tomatenplanten en hoop ik vroege en resistente tomaten te kunnen bemachtigen. Hetzelfde doe ik met aardappelen die in de herfst groeien en de winter in de tuin weten door te brengen, maar het is waar dat we milde winters hebben (aan zee) met weinig vorst. De toekomst zal ons vertellen wat er gaat gebeuren....
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/04/15, 12:19

Deed 67 zei:

Ik begrijp niet waarom de tomaten in Lodève zo slim zijn en zich zo snel aanpassen (ze 'begrijpen' het in zekere zin) en de gierst in Tsjaad zo dom


1) we hebben het hier over observaties, we zijn nog steeds verre van een algemeen wetenschappelijk dogma. Experimenteerders gezocht!

2) Het feit dat het ene ‘genre’ zich op een bepaalde manier aanpast, betekent niet dat een ander ‘genre’ hetzelfde zal doen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten