Een batterij opladen met pc-fans?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/01/08, 13:01

nou ja ik wil,
Ik denk dat het gewoon veel tijd en uitrusting kost?
0 x
Billalo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 14/01/08, 20:10




par Billalo » 17/01/08, 21:03

Wauw! Ik leer dingen bij met al je info en alle links!

In ieder geval, zelfs als het niet werkt met een pc-ventillo, blijf ik bij mijn idee om een ​​soort trechter te gebruiken om de snelheid van de wind te verhogen.
Ik studeer ondertussen een beetje vloeistofmechanica (eindelijk de basis!! ^^)
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 17/01/08, 22:48

Bonsoir

Zoals beloofd is hier een foto van de dynamo die wordt aangepast en de machinaal bewerkte rotor om de permanente magneten te ontvangen

A+

Beeld

Beeld
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/01/08, 09:28

hello,
oké, ik snap het, bedankt, we kunnen neodymiummagneten plaatsen, I aimgin, in deze machinaal bewerkte rotor: goed, je hebt uitrusting nodig om het opnieuw te bewerken!

een winder kost 300 € om de stator met koperdraad terug te spoelen, je kunt het zelf doen met de mini-eole PDF's, maar het is tijd om het te nemen en het niet te missen, tenzij je een speciale techniek hebt?

heb je andere foto's van het project waar je bent?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 18/01/08, 21:38

Ik maak een nieuw topic aan over alternator modificatie.