Een batterij opladen met pc-fans?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/01/08, 13:01

nou ja ik wil,
Ik denk dat het gewoon veel tijd en uitrusting kost?
0 x
Billalo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 14/01/08, 20:10




par Billalo » 17/01/08, 21:03

Wauw! Ik leer dingen bij met al je info en alle links!

In ieder geval, zelfs als het niet werkt met een pc-ventillo, blijf ik bij mijn idee om een ​​soort trechter te gebruiken om de snelheid van de wind te verhogen.
Ik studeer ondertussen een beetje vloeistofmechanica (eindelijk de basis!! ^^)
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 17/01/08, 22:48

Bonsoir

Zoals beloofd is hier een foto van de dynamo die wordt aangepast en de machinaal bewerkte rotor om de permanente magneten te ontvangen

A+

Beeld

Beeld
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/01/08, 09:28

hello,
oké, ik snap het, bedankt, we kunnen neodymiummagneten plaatsen, I aimgin, in deze machinaal bewerkte rotor: goed, je hebt uitrusting nodig om het opnieuw te bewerken!

een winder kost 300 € om de stator met koperdraad terug te spoelen, je kunt het zelf doen met de mini-eole PDF's, maar het is tijd om het te nemen en het niet te missen, tenzij je een speciale techniek hebt?

heb je andere foto's van het project waar je bent?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 18/01/08, 21:38

Ik maak een nieuw topic aan over alternator modificatie.

Ik nodig u uit om het te raadplegen

A+
0 x
Julien99999
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/03/15, 20:32




par Julien99999 » 30/03/15, 20:38

Christophe schreef:Ik bevestig, ik heb net getest... de 2mV die je meet zijn parasieten, niets anders... kortom, de pc-ventilatormotoren zijn niet omkeerbaar.

Ik ben verrast door dit antwoord, want van mijn kant meet ik 2V door op een DC 12V / 0.20A pc-ventilator te blazen.

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, want ik ben helemaal geen expert. Maar a priori meet ik 2V (de voltmeter is ingesteld op 20V).

Ik meet echter geen versterkers. Kan iemand mij uitleggen waarom?

Ik vind het idee om van een muur van geborgen pc-ventilatoren een windturbine te maken om een ​​batterij op te laden erg goed. Maar ik wil er zeker van zijn dat het in de praktijk haalbaar is.

dank u
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:




par izentrop » 30/03/15, 22:14

Je kunt niet veel meten.
De motor is een brushless met geïntegreerde elektronische controlekaart. Je hebt geen directe toegang tot de wikkelingen. https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_sa ... tionnement

Als je er een dynamo van wilt maken, moet je de stroom rechtstreeks van de klemmen van de wikkelingen terugwinnen en door gelijkrichterbruggen en elektronica voor het regelen van de batterijlading laten gaan.

Voor een waarschijnlijk teleurstellend resultaat, omdat de messen niet aangepast zijn zoals Christophe had voorgeschreven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 342-gasten