Enkele tips voor mijn opname!

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Matrue
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 13/03/15, 14:04

Enkele tips voor mijn opname!




par Matrue » 19/03/15, 13:20

De situatie, de bouwplaats, is heel gemakkelijk te begrijpen: het water druppelt van verschillende kanalen die samenkomen in een holte en een klein reservoir vormen. Daaruit komt een pijp die het water eronder brengt. Mijn doel is om iets schoons te doen, zonder lekken, enz., Om zo schoon mogelijk water te krijgen.
Mijn idee is daarom om in het reservoir een geboorde plastic voedselcontainer te plaatsen zodat het water waaruit een pijp zou komen die eindigt in een tank eronder.
Dus ik vraag me af wat de muurdoorvoeren zijn en het type slang dat ik moet kiezen: omdat er geen druk zal zijn, een eenvoudige tuinslang? grijs PVC? van PER? Deze keuze bepaalt de muurdoorlaat, in het meervoud omdat ik van plan ben een zeildoek te plaatsen tussen de houder en de ingang in de aarde, dit omdat ik niet zeker ben van de goede afdichting van de aarde.

Ik hoop je mening te hebben :) Bedankt!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 19/03/15, 17:25

Het is heel gemakkelijk te begrijpen, maar je geeft niet alle nuttige informatie!
Ik denk dat je de pijp wilt begraven? In dit geval moet u het gebruik van een tuinslang vermijden, die te flexibel is en zal verpletteren met de verdichting van de aarde ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Matrue
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 13/03/15, 14:04




par Matrue » 19/03/15, 19:35

Ja, dat klopt, de pijp zit in de grond tussen het reservoir en de tank. En is het beter een PER of pvc, met betrekking tot de muurpas die er is?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 19/03/15, 22:08

Denk ikolifant of anderen zullen u op dit punt beter kunnen beantwoorden, omdat ik deze systemen niet ken.

Misschien is er een mogelijkheid om het mondstuk eenvoudig aan de tank te kleven (technische afdichtingslijm), zoals ik deed op een aluminium veranda-goot, dankzij een plastic deel dat een goed contactoppervlak biedt (soort geslagen kraag, om zo te zeggen).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 20/03/15, 11:09

De meest solide en daarop is polyethyleen, hetzij in 6bars beregening of 12 drinkwater bar in 32 of 25. PER is duurder en minder UV-bestendig. PVC is broos, zal ik vermijden.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 20/03/15, 11:55

Ja, polyethyleen is een geweldig klassiek, semi-rigide zwart en goed geschikt voor dit gebruik. Het was me ontsnapt omdat je het niet had geciteerd.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten