Turbicône

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
turbi
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 663
Inschrijving: 01/03/08, 18:34
Plaats: Montreal
x 1

roterende cycloïde machine




par turbi » 28/11/14, 05:21

re

In deze nieuwe gif heb ik de buitenkant van het rode stuk verwijderd en het gele stuk iets vergroot. Dit benadrukt de contactlijnen tussen de twee roterende delen.
Beeld
We kunnen duidelijk de continue lineaire beweging naar beneden zien waaraan de interne ruimtes worden onderworpen. Door een dergelijke beweging kan geen trilling ontstaan. Dat is geweldig!
Het is duidelijk dat als het rode stuk niet draait, het op dit niveau aanzienlijk slechter is...

Tot ziens

Yves
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 28/11/14, 09:22

Het lijkt mij ongekend dat deze beweging... : Idee:

we hebben een combinatie tussen een trochoïdale rotatiemotor/pomp met een helicoïde in de geest van meneer Sparrow.

Het kan met name worden gebruikt voor olieboringen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

unieke spiraalvormige kinematica




par Pascal HA PHAM » 28/11/14, 13:37

Remundo schreef:Het lijkt mij ongekend dat deze beweging... : Idee:
we hebben een combinatie tussen een trochoïdale rotatiemotor/pomp met een helicoïde in de geest van meneer Sparrow.
Het kan met name worden gebruikt voor olieboringen.


Oké, Raymond: Moineau-pompen zijn uitgerust met een vaste kamer/stator....hier is het anders!

totdat het tegendeel bewezen is, is deze nieuwe film, gepresenteerd door Yves, onverwacht/ongekend

Voor ons grootste plezier laat Yves ons regelmatig wennen aan nieuwe, zeer unieke en ongebruikelijke/ontwrichtende dingen.
Deze spiraalvormige kinematica is naast mooi ook erg ingenieus
Turbi schreef:re

In deze nieuwe gif heb ik de buitenkant van het rode stuk verwijderd en het gele stuk iets vergroot. Dit benadrukt de contactlijnen tussen de twee roterende delen.
Beeld
We kunnen duidelijk de continue lineaire beweging naar beneden zien waaraan de interne ruimtes worden onderworpen. Door een dergelijke beweging kan geen trilling ontstaan. Dat is geweldig!
Het is duidelijk dat als het rode stuk niet draait, het op dit niveau aanzienlijk slechter is...

Tot ziens

Yves


Bedankt Yves!
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

volumes in rozenkransen




par Pascal HA PHAM » 29/11/14, 08:42

Hallo Yves,

Beeld

Ik ben bang voor misverstanden, dus ik zal het opnieuw formuleren:

deze nieuwe spiraalvormige kinematische opstelling maakt het mogelijk om reeksen met constante volumes te transporteren van een "begin" punt naar een "eind" punt langs de eindeloze schroeven die aldus "ingebakken" zijn.

OPMERKING 1: zijn de afdichtingscontacten tussen de aldus samengestelde unitvolumes oppervlakte (intern schroef/extern schroefcontact)?

OPMERKING 2: op andere machines van dezelfde familie zijn de contacten lineair en/of intermitterend, zodat de efficiëntie van het transporteren van vloeistofelementen onder druk over een lange lengte veel lager en/of minder snel is?

A+

Pascal
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 29/11/14, 08:52

Hallo Pascal,

Ik heb zojuist de videomuren van Yves bijgewerkt over deze spiraalvormige trochoïdale pompen.

Permanente link 1
Permanente link 2

Als ik het "roterende gedeelte" bekijk, waar we twee puntcontacten zien tussen de cirkel en de langwerpige behuizing, heb ik eerder de indruk dat het contact dubbel lineair is, en zelfs twee spiraalvormige lijnen.

Maar Yves zal het je beter kunnen uitleggen dan ik. Misschien heb ik het fout.
0 x
Beeld
Marcel
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 22/12/04, 15:49
Plaats: 84




par Marcel » 29/11/14, 10:42

Hallo,
Nou, in het begin dacht ik, zoals we al eerder hadden besproken, aan een briljante afgeleide van de volgende toepassing
Beeld
gebaseerd op de Lahire-cycloïde (waar ik niet om moest lachen!). Yves merkte terecht op dat om een ​​dergelijke machine in evenwicht te brengen, zowel qua massa als qua volume, het nodig was om het systeem voor de zuiger op 180° te verdubbelen. Dit leverde dus twee samengevoegde cilinders op (prachtig huwelijk!) maar met verschillende kamers (4 in totaal).
Dus door een voortdurende wending tussen de twee posities te creëren, zouden we een regelmatiger koppel kunnen verkrijgen (een echte verbintenis in plaats van een mooi huwelijk) en uitgebalanceerd (een beetje zoals we doen voor de spiraalvormige windturbines van Savonius...cf. windside).
Maar het geheel geeft slechts twee kamers en dus met een vrij traditionele vloeistofcirculatiewerking.
En toen zei ik tegen mezelf dat het niet werkte omdat er helemaal geen volumevariatie meer zou zijn (een deel van een kamer sluit terwijl het aan de andere kant van dezelfde kamer opengaat!): interne verplaatsing van de vloeistof zonder variatie in volume.

Maar Yves bracht mij ook aan het twijfelen, net als jij Remundo, met deze sensatie - illusie? - optica van de eindeloze schroef die het effect zou hebben van het produceren van een lineaire axiale verplaatsing van de vloeistof. Het is zo moeilijk om de daadwerkelijke contacten tussen zuiger en overhemd mentaal weer te geven... Dank aan Yves voor het feit dat hij de bruid (rood) een beetje heeft uitgekleed om onder de onderrokken te zien. Ondanks alles trap ik nog steeds door het griesmeel.
Marcel
0 x
jam
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 395
Inschrijving: 17/12/07, 21:53
x 27

Re: delen in rozenkransen




par jam » 29/11/14, 14:33

Pascal HA PHAM schreef:Hallo Yves,

Beeld

Ik ben bang voor misverstanden, dus ik zal het opnieuw formuleren:

deze nieuwe spiraalvormige kinematische opstelling maakt het mogelijk om reeksen met constante volumes te transporteren van een "begin" punt naar een "eind" punt langs de eindeloze schroeven die aldus "ingebakken" zijn.

OPMERKING 1: zijn de afdichtingscontacten tussen de aldus samengestelde unitvolumes oppervlakte (intern schroef/extern schroefcontact)?

OPMERKING 2: op andere machines van dezelfde familie zijn de contacten lineair en/of intermitterend, zodat de efficiëntie van het transporteren van vloeistofelementen onder druk over een lange lengte veel lager en/of minder snel is?

A+

Pascal


Nadat ik gehypnotiseerd ben door de animatie van het ding, kom ik tot de volgende conclusie.

Je moet je het systeem voorstellen als een kurkentrekker op een fles wijn.

De centrale rotor (rotor 1) is de kurkentrekker. In eerste instantie dacht ik dat het gat de gehele lengte van rotor 1 zou moeten zijn, maar nee, het gat is nutteloos. Het kan zelfs worden vervangen door een staaf die de kurkentrekker aan beide uiteinden bevestigt voor externe transmissie.

De buitenrotor (rotor 2) is de kurk waarin over de gehele lengte deze spiraalvormige langwerpige snede zit met dezelfde spoed als rotor 1.

De hals van de fles vormt de stator (niet weergegeven in de animatie).

Om het zicht te verbeteren, zou Yves misschien de kleuren kunnen veranderen en de stator kunnen toevoegen?

Rotor 1: metaalgrijs
Rotor 2: beige (kurk)
Stator: groen (fles) met doorsneden aan de zijkanten?

Alle onderdelen kunnen door 3D-printers worden vervaardigd. Het is in dit stadium niet nodig om over volledige kamers te beschikken.

Ten slotte zijn dit mijn gedachten op dit moment over dit ding.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 29/11/14, 16:25

en ik vroeg me af of de montage eenvoudig is... Passen de 2 spiraalvormige vormen in elkaar of is er sprake van een botsing van materie?

Of misschien kunnen we de interne helicoïde in de andere holte schroeven...

Ik weet er niets van, want ik moet toegeven dat deze roterende en spiraalvormige geometrie mij niet bekend is.
0 x
Beeld
jam
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 395
Inschrijving: 17/12/07, 21:53
x 27




par jam » 29/11/14, 16:43

Remundo schreef:en ik vroeg me af of de montage eenvoudig is... Passen de 2 spiraalvormige vormen in elkaar of is er sprake van een botsing van materie?

Of misschien kunnen we de interne helicoïde in de andere holte schroeven...

Ik weet er niets van, want ik moet toegeven dat deze roterende en spiraalvormige geometrie mij niet bekend is.


De montage is eenvoudig als er niet al te veel flessen wijn zijn geopend... :)

Als een kurkentrekker in actie!

Om het geheel compleet te maken, moeten er echter na montage platen aan beide uiteinden worden toegevoegd. Slechts twee ronde O-ringen en het is compleet. Om dit handig te maken, heb je ook verlichting in beide deksels nodig. De totale lengte is waarschijnlijk belangrijk, maar ik weet niet of het ene uiteinde open moet zijn als het andere gesloten is???
0 x
Avatar de l'utilisateur
turbi
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 663
Inschrijving: 01/03/08, 18:34
Plaats: Montreal
x 1




par turbi » 29/11/14, 17:01

Hallo,

Allereerst wil ik dit document laten zien waaruit blijkt dat dit geen nieuw onderwerp is:

http://books.google.ca/books?id=XDLDkvzE_6QC&pg=PA5&lpg=PA5&dq=moineau+pompe&source=bl&ots=FjtInTlNhx&sig=zn268qkEVIC6Dq8tGq9aJWvxcKo&hl=fr&sa=X&ei=aul5VK_JMbb8sAT5oIH4Ag&ved=0CGEQ6AEwDQ#v=onepage&q=moineau%20pompe&f=false

Aan de andere kant ben ik er, afgezien van het feit dat ik dit door Moineau bedachte concept bewonder, van overtuigd dat we daar nog onontdekte hoekjes kunnen vinden. Waarom zou u het gebruik van deze fantastische geometrie beperken tot alleen pompen? Er zijn ook andere toepassingen mogelijk... misschien zelfs met zulke uitzonderlijke eigenschappen als die van pompen. Dit is waar ik in de rest van deze berichten naar zal proberen te kijken. Maar je moet beginnen met een goed begrip van het onderwerp zoals het er nu uitziet...

Tot ziens

Yves
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten