Rotary machine Piston Ring Tri Lobique

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

de BREELE 2009 tegenover onze ZZ




par Pascal HA PHAM » 26/11/14, 05:54

Goedemorgen:
Sferische motor met slagmessen van Yves BREELLE gedeponeerd op 04 08 2009:
http://fr.espacenet.com/publicationDeta ... cale=fr_FR
Een bewegingsconcept met 3D-kinematica, parallel aan onze ZZ-machines geplaatst: "Z"-krukas, gecontroleerde beats, kijk naar Yves en Raymond, het is merkwaardig en lijkt mij nogal een afwijking.
Geen stand van de techniek voor deze vreemde machine

Uittreksel uit 12 van de 48 pagina's van het patent
Een minimum aan denkwerk is vereist! :
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

Het is dezelfde Yves BREELLE die dit andere patent heeft ingediend in 1960... dat wil zeggen 49 jaar eerder. Proficiat meneer BREELLE voor uw voorbeeldige doorzettingsvermogen!

Beeld

HERINNEREN!
Tegelijkertijd met Yves hadden we twee patenten bedacht en aangevraagd voor deze totaal ontwrichtende bolvormige machine:
de eerste “ZZ1”
Beeld
Beeld
de tweede "ZZ2"
Beeld

Ook geen stand van de techniek voor onze 2 patenten
Beeld

Beeld
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 26/11/14, 11:34

Hallo Pascal,

inderdaad mooie documenten van de heer BREELE, maar weet je zeker dat het een bolmotor is?

Ik heb eerder de indruk dat het een oscillerende draaizuigermotor is.

Misschien zou het zelfs mogelijk zijn om er een kat/muis-draaizuigermotor van te maken
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

sferische motor?




par Pascal HA PHAM » 26/11/14, 12:11

Remundo schreef:Hallo Pascal,
inderdaad mooie documenten van de heer BREELE, maar weet je zeker dat het een bolmotor is?
Ik heb eerder de indruk dat het een oscillerende draaizuigermotor is.
Misschien zou het zelfs mogelijk zijn om er een kat/muis-draaizuigermotor van te maken


Hallo Raymond,

Ja, ik ben het volledig eens met uw analyse, maar dit is slechts één van de resultaten van de zoekmachine die is gekoppeld aan de INPI-database
Daarom omvat de terminologie "sferische motor" alle machines met ten minste één hoofdonderdeel met een bolvorm (zuiger en/of kamer) met de aanduiding ervan in de titel of de samenvatting.

Aan de kant van ons droomTEAM is een bolvormige motor een machine waarin de hoofdonderdelen (vergelijkbaar met zuigers) in 3 dimensies bewegen binnen een bolvormig omhulsel via disruptieve kinematica.

Het INPI-filter heeft daarom een ​​zeer grote maaswijdte en ik probeer nog steeds bepaalde uittreksels te publiceren, ook al vallen de gefilterde patenten buiten ons vakgebied van definities en studies

MIJN DOEL IS “TRILOBISCH”:
1° de onzekerheid verminderen
Er zeker van zijn dat onze volgende patenten niet met de stand van de techniek zullen worden geconfronteerd
2° mooie dingen opgraven
Achter elk oud gepubliceerd patent zit een aanzienlijke hoeveelheid werk en dit verdient het om duidelijk zichtbaar te zijn.
3° op de hoogte blijven van ons vermogen om patenten te schrijven en die van anderen te begrijpen

: Mrgreen:

Ik zet een aantal leuke animaties terug van de bolmotoren van Yves:
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

4e LINDE-patent




par Pascal HA PHAM » 26/11/14, 18:56

bonsoir,
Een 4e LINDE-patent werd op 12 mei 2009 ingediend door ADLER Robert, MAYER Helmut, MAYER Markus en SIEBERT Georg.

Deze keer is er een valse zuiger omgeven door ionische vloeistof, het is deze vloeistof die de zuigerkamer afdicht.
In dit geval bestaat de mobiele koppeling die de waterstof hypercomprimeert dus uit:
Een echte zuiger die een valse zuiger voortduwt, die omgeven is door een “verticale” omhulling van ionische vloeistof.

Een patent zonder stand van de techniek!

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

En al, iets later, een Chinees patent ingediend op 12 januari 2011, geïnspireerd door de LINDE-patenten voor vloeistofzuigers, wordt hier de vloeistof "periodiek" in de kamer boven de zuiger geïnjecteerd:
link naar het patent:
http://fr.espacenet.com/publicationDeta ... cale=fr_FR

Samenvatting/afgekort:

Een vloeistofgecompenseerde gascompressor omvat een zuigergascompressor (1) en een vloeistofbron (2). In een inlaatdoorgang (6) van de zuigergascompressor (4) en/of in een einddeksel (1) van de zuigergascompressor (5) is een vloeistofinvoergat (1) voorzien. De vloeistofbron (2) is via een vloeistofregelklep (6) verbonden met de vloeistofinvoerbuis (7) om kwantitatieve introductie van vloeistof uit de vloeistofbron (2) in een cilinder van de zuigergascompressor (1) mogelijk te maken in een beginperiode van een zuigslag of een compressieslag.

Eerste pagina van het patent, diagram en kennisgeving van afwezigheid van eerdere techniek! :

Beeld
Beeld
Beeld

beschrijvende woordenschat:
het is geen vloeistofzuigercompressor, noch een compressor met een valse vloeistofomhulling....het is een compressor met een vloeistofinjectieafdichting boven de zuiger.<...

A+
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

Re: Volumetrische turbine bij EMGC: onderzoeksrapport OK




par Pascal HA PHAM » 27/11/14, 09:48

Hallo,
doordat ik in de patenten van anderen sta, vergeet ik bijna de mijne, wat betreft die van de EMGC hebben de onderzoekers niet minder dan 7 patenten op technologisch gebied op één lijn gebracht zonder dat er in afwachting van één enkel patent het tegenovergestelde is

Historische herinnering aan dit “EMGC”-patent

Pascal HA PHAM schreef:hello,

Het eerdere onderzoeksrapport van de INPI-experts is ontvangen, dit betreft de nieuwe volumetrische turbine bij EMGC:

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

IN SAMENVATTING EN SAMENVATTING:

Er is tot nu toe geen andere machine van hetzelfde type geïdentificeerd met de intrinsieke kenmerken die worden geclaimd in conclusie nr. 1 van het patent ingediend op 09/01/2012

Onderdruk beloning....en sterke motivatie voor toekomstige octrooiaanvragen.

- de theoretische wereld van gefietste roterende machines, al dan niet volumetrisch, is een gigantische verkeersopstopping van ideeën en het vinden van een kleine lege ruimte is een hindernisbaan: werk, zelfopoffering en waanzinnige vastberadenheid voor degenen die zich erop wagen
het complexe monolithische element in zijn primitieve staat:
Beeld
Zie anders de rest en de originele tekst van het patent op mijn IPERNITY blog via deze link:
http://www.ipernity.com/blog/pascalhapham/375041
pascal
[/ Quote]

Op de proof of concept-demonstrator die in oktober 2014 werd voltooid, kunnen we de geboekte vooruitgang meten: de vorm van het oorspronkelijke monolithische element is fundamenteel geëvolueerd

En dit is nog maar het begin, interessante ontwikkelingen gematerialiseerd door aanvullende patenten zullen snel volgen....geduld!

: Idee: : Idee:
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

Het RICHARDOT Simon-patent uit 1987




par Pascal HA PHAM » 29/11/14, 12:46

Hallo,

Voor wie het beter wil begrijpen.
Waarom werd in het RICHARDOT-patent geciteerd als “D1” in de technologische achtergrond geen prioriteit gegeven aan “X” of “Y”

6 emblematische pagina's van de 10 vellen van dit RICHARDOT-patent:

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

SYNTHETISCHE
Het is een mooi patent...maar
op de achtergrond :
de centrale transmissie/krachtafnemer roept te veel vragen op
het lijkt moeilijk om 3, 4 of zelfs meer elementen samen te stellen (hier is elk element dubbel, op de EMGC zijn het enkele elementen)
het is erg moeilijk om een ​​variabel compressieapparaat toe te voegen bij volledige run/volledige belasting.

in vorm :
Bewering nr. 1 is niet discriminerend genoeg en blijft helaas "redactioneel" te laconiek vergeleken met de toenmalige stand van de techniek (1987)

TOT SLOT
Simon RICHARDOT was bijna foutloos.

Ik wist niets van zijn patent toen ik het mijne zo'n 25 jaar later indiende!

Respect voor u, meneer RICHARDOT, en als u mij toevallig heeft gelezen, heeft uw patent mij andere interessante ideeën opgeleverd... aarzel niet om contact met mij op te nemen!

Beeld

Pascal HA PHAM
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

het YANDA-patent van 1975




par Pascal HA PHAM » 30/11/14, 10:57

Hallo,
In de technologische achtergrond van mijn EMGC-octrooi, kort vóór het patent van de heer RICHARDOT, is er dat van Léon YANDA, ingediend in februari 1974 (40 jaar eerder!):
Beeld


kers op de taart...in de technologische achtergrond van het patent van Léon YANDA is er het patent dat op 28 april 1874 werd ingediend door Charles H. PALMER:

Beeld

het is een heel mooi document dat ons 140 jaar terugvoert.

LET OP:
en opnieuw 12 jaar eerder (16 januari 1862) diende Alphonse Beau de ROCHAS zijn patent op een viertaktfiets in... een andere Fransman Etienne LENOIR onderscheidde zich op 4 januari 24 door patent nr. 1860 in te dienen: “voor een motor die is uitgebreid met de verbranding van door elektriciteit ontstoken verlichtingsgas”!

Beeld
Beeld

“Alphonse en Etienne, help... we missen jullie!”
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

chouclotroïde




par Pascal HA PHAM » 30/11/14, 12:53

Een allerlaatste nieuw machineconcept vóór de maaltijd:
De rode chouclotroid met meerdere niveaus van abdominale gasvariatie
Beeld
Beeld
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

vervormbare diamant + zuigers op cirkelvormige omtrek!




par Pascal HA PHAM » 30/11/14, 14:44

laten we weer serieus worden:
het patent ingediend door de heer Landon A. DOWDEY op 18 december 1927....
het combineert vervormbare diamanten en de kinematica van zuigers die evolueren in een cirkelvormige omtrek!
Ik denk echt dat er iets te ontdekken valt in dit prachtige conceptuele object:
Beeld
A+
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: vervormbare diamant + zuigers op cirkelvormige omtrek!




par Remundo » 30/11/14, 15:07

Pascal HA PHAM schreef:laten we weer serieus worden:
het patent ingediend door de heer Landon A. DOWDEY op 18 december 1927....
het combineert vervormbare diamanten en de kinematica van zuigers die evolueren in een cirkelvormige omtrek!
Ik denk echt dat er iets is om in dit prachtige conceptuele object te graven

het is niet verrassend.

Zelf had ik gedacht aan dit vervormbare diamantmechanisme om de kat/muisbewegingen van roterende zuigers te controleren. Omdat de medianen van de pulserende vervormbare diamant een kat-en-muisbeweging kennen.

Dan hoeft u alleen nog maar de diamant te pulseren. Dit kan eenvoudig worden gedaan op bijvoorbeeld een bilobed cam.
Beeld

Er zijn veel andere methoden om de kat/muis te verkrijgen: schakels gemonteerd op epicyclische treinen, niet-homokinetische kruiskoppelingen, niet-cirkelvormige tandwielen (met variabele kinematische verhouding)... niet uitputtend.

Onze vriend Daniel de Sousa is momenteel iets aan het ontwikkelen...

Beeld
http://www.youtube.com/watch?v=NaPMaFSsgrk

Zijn site in het algemeen een kijkje waard!! Veel zeer interessante mechanische archieven, plus enkele onafhankelijke technische activiteiten.

"dds78 Passiemotoren Het alternatief"
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten