Banken plukken de Fransen!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Banken plukken de Fransen!




par Christophe » 27/09/14, 13:44

Fiorentino, een berouwvolle handelaar?

De ex-handelaar, hoofd van een investeringsadviesbureau, publiceert een gids met de explosieve titel: "Break the bank!" Het doel: de Fransen ertoe aanzetten hun rekeningen weer in handen te nemen.

In je boek * schilder je een venijnig portret van bankiers. Heeft de crisis niets veranderd?

- De bazen van de grote banken hebben niet geleden onder de crisis! De bonussen zijn afgetopt, soms aanzienlijk, maar niet altijd. En tegelijkertijd zijn hun salarissen explosief gestegen. In Frankrijk bestaat een echt begrip tussen politieke macht en financiën, wat een hervorming van het systeem verhindert. Emmanuel Macron was een investeringsbankier voordat hij bij de regering kwam. Maar dit is niets vergeleken met de invloed die Michel Pébereau, de voormalige president van de BNP, kan hebben gehad! Deze permanente communicatieve vaten tussen politiek en bankwezen worden op alle niveaus weerspiegeld. Dit is het meest perverse. Het gaat van de chef-staf naar de casemanager.

De Fransen zijn echter nog steeds erg loyaal aan hun bank. Waarom ?

- De volgzaamheid waarmee de Fransen zich lieten plukken, maakt me hysterisch. Ze zijn als verdoofd en blijven hoe dan ook trouw aan hun bankier. Deze relatie met de instelling, met autoriteit, is erg Frans en bijna psychoanalytisch. Ik wou dat ze zouden beseffen dat de banken meedogenloos zijn. Ze proberen van individuen te herstellen wat ze niet meer van de markten kunnen halen. En met de nieuwe regelgeving zullen ze harder en harder worden. Ik zeg dit zodat mensen ongeremd zijn. Ik begrijp niet dat de bazen van de grote banken nog les durven te geven aan de Fransen!

U schrijft in uw boek dat u tussen de 200 en 2.000 euro aan bankkosten kunt besparen. Echt ?

- Ja ! En je moet ze nu nemen! Ten eerste moeten we ons bankconsumptiepatroon veranderen. Maak bijvoorbeeld geen rekening met rood staan ​​als u geld op beleggingsrekeningen heeft staan! Het is een kwestie van gezond verstand. Vervolgens verdienden de banken fortuinen dankzij de niet-vergoeding van de rekeningen. De Fransen mogen niet langer onbetaald geld op hun betaalrekeningen laten staan. Om mee te doen, moet u onmiddellijk een tweede rekening openen bij een online bank. Ga dan zo ver mogelijk naar gratis, stop met het verhogen van het aantal creditcards dat nutteloos is ... Tegenwoordig zijn er vergelijkers op internet. Je moet het gebruiken en aarzel niet om van vestiging te veranderen of om over je kosten te onderhandelen.

(...)


http://tempsreel.nouvelobs.com/economie ... nques.html
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 27/09/14, 14:41

Dit toont duidelijk aan dat het niet de haren zijn die ons lichaam bedekken, maar veel veren!
Zit ik op het verkeerde onderwerp? : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 107 gasten