Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/07/06, 01:54

Hallo NLC

Op basis van dit principe zou er veel turbulentie moeten zijn in de compressoren van de turbostraalmotoren (axiale compressor)
hoewel de stroom gedeeltelijk wordt rechtgetrokken met vaste peddels.

Als je de stroming achter een vliegtuigpropeller in een statische positie onderzoekt, roteert deze niet enorm, evenredig met de spoed van de propeller, als het vliegtuig op kruissnelheid voortbeweegt, roteert de stroming erachter maar een klein beetje (om gewoon vast te houden achter een ander nabij vliegtuig, om te beseffen dat er slechts een lichte stampende beweging in de voren is)

De snelheid van de luchtstroom in een spruitstuk en rond de 200 km / u
Ik had toevallig een turbine die begon te draaien, door de inlaatlucht wordt de prestatie nul en zelfs minder, de rotatie moet hoog zijn, dit heeft de slang versleten en een 1/4 6,3 mm staaf in staal gebroken (waarschijnlijk een plotselinge stop van rotatie)
Nu maak ik ze stevig vast.)
Ik heb eenvoudige propellers met meerdere bladen geprobeerd, geen goed resultaat.
Het enige wat ik ervan meekreeg was een goed passende waaier met een overlappend blad. Die met een gat in het midden heb ik ernstige twijfels. en degene met rechte bladen die net zijn gebogen voor degenen die een beetje aerodynamische noties hebben, het is erg rauw ...
Op het einde lijkt het op een François-turbine)

Hoewel de beste manier om erachter te komen is om het te proberen, je zult gefixeerd zijn..

Maar pas op, beetje advies alles wat je na het luchtfilter monteert moet netjes en robuust gebeuren, de motor slikt alles wat in de slang loopt op, en het is snel gedaan..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/07/06, 10:15

Nogmaals, ik denk dat je het niet begrepen hebt, ik denk dat ik een diagram zal moeten tekenen :!:

Inderdaad, als de bladen van de propellers traditioneel zijn, mag de rotatie van de lucht niet enorm zijn. Maar als de bladen PARALLEL zijn aan de luchtstroom, een beetje zoals een schoepenrad??
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 27/07/06, 11:06

Als de gassen in de leiding rond de 200 km/u zijn, zal uw apparaat met laminaire schoepen, werkend met een externe energietoevoer, een luchtstroom des te sneller in rotatie moeten brengen naarmate het zelf snel draait.
Gezien het geweld en de traagheid van de gassen zal er veel energie nodig zijn om dit schoepenrad te laten draaien. Groot energieverlies, met welk resultaat?
Zware spanning op de messen en risico op snelle breuk.
Vuil komt in de motor terecht...
Een apparaat gemaakt van metaal, solide, vast, heeft meer kans om het gewenste doel te bereiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/07/06, 11:13

Nou, als ik dit weekend de moed vind, zal ik de rotzooi ontmantelen om achter de vlinder te kijken en metingen te doen
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 09/08/06, 19:24

van souza:
Ik heb mijn turbulator net voor de ingang van de "doos waaruit de 6 pijpen vertrekken" geplaatst, ongeveer zoals op de foto van uw auto. Je grote plastic slang, daar heb ik hem uiterst rechts geplaatst, net voor de gasklep.
Ik zal een foto maken en die naar je sturen als je wilt.

met dezelfde auto, een goede elice (denk ik), op dezelfde plek geplaatst, heb ik het resultaat niet!
de elice staat in mijn privégalerij, commentaar is welkom :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/08/06, 00:05

Maak een turbulator met een stuk plaatwerk!
http://quanthomme.free.fr/qhsuite/avec456marcc.htm
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 18/08/06, 21:14

dus niemand adviseert mij voor mijn turbo. van bm? (zie in mijn privégalerij): resultaat 0 :frons:
wel de instructies volgen voor plaatsing (desouza die heeft dezelfde auto) opbouw etc... :schok:
gaf je mening
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/08/06, 21:51

Hallo Denis
Als ik je mijn mening geef, word je misschien boos.
Hoewel ze thuis iets soortgelijks met jou doen en het werkt. (de output van de messen en slecht getekend)
Op mijn eerste vergaderingen had ik nooit goede resultaten
met enkele propellers noch met tubines of schoepen die elkaar overlappen, zou het eruit moeten zien als de uitlaatturbine van een GARRETT-turbo, zelfs de langere uitlaten.
Ik moest er verschillende doen om resultaten te krijgen en de hoeken verschillende keren veranderen.
Maar er gaat niets boven proberen. Als je geen verschil ziet met een gemiddelde, goed gebouwde turbine, heeft die motor zijn eigen turbulentiepatroon, en ik zou zelfs zeggen dat als je hem dwingt om omgekeerd te draaien ten opzichte van de tekening van de fabrikant, je gelijk zult zijn. slechter,
de uitrijhoek van de turbine hangt af van het gebruik dat u van het voertuig maakt, als u het veel gebruikt, heeft u minder hoek nodig en turbulentie verschijnt bij hoge snelheid, als u het weinig gebruikt, heeft u veel hoek nodig, maar u verliest maximaal kracht en u zult aanzienlijke turbulentie ervaren bij gemiddelde toerentallen en economie.
De turbulator verhoogt de vulling niet, integendeel, hij verlaagt deze (ik ben in tegenspraak met wat er thuis staat geschreven) wanneer uax-snelheid in de pijp 700 km / u is, lijkt het mij veel .. de helft zou echter zijn.
In het verleden maakten motorbouwers vrijwillig motoren met een lang, smal inlaatspruitstuk om verdamping en vermenging en brandstofbesparing te bevorderen.
nu maken we korte pijpen zonder brede bocht direct in de motor, dit bevordert het vermogen en de vulling
dit is een van de voordelen van V-motoren met korte compacte spruitstukken.
Er zijn dus twee theorieën
Een turbulentie voor de economie, maar het tast de vulling en het vermogen aan.
de andere maakt een directe laminaire ingang zonder turbulentie (net bij de doorgang van de kleppen geeft het meer vermogen, maar ik denk niet dat je het bij een auto nodig hebt om op een korte baan op te stijgen.)

Sinds de laatste post moet je het geprobeerd hebben?
Je hebt mijn mening, maar er is zeker een andere manier dan de mijne om goede resultaten te bereiken...

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 18/08/06, 22:10

bedankt, André voor je mening, dus ik ga niet aandringen op dit elice, ik ga het misschien de andere kant op draaien, wat me stoort is dat desouza resultaten heeft, ondanks het elice geplaatst voor de sluiter van lucht :schok: :? :verbazingwekkend; Ik heb zelfs het model gevolgd, niet voor de elice, daar is misschien het probleem, moet ik volhouden,
0 x
Avatar de l'utilisateur
Idefix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/05, 14:17




par Idefix » 19/08/06, 17:02

Hallo allemaal,

Nieuwe deelnemer Ik knutselde wat en kwam vanzelf op deze site terecht. Er is goed en veel ideeën.

Een motor die gas moet geven, is een slechte motor. De originele turbling moet zich organiseren in de verbrandingskamer. In de nieuwe generaties dieselmotoren, inclusief indirecte injectie, worden deze mengverschijnselen, zowel axiaal als radiaal (ter hoogte van de as van de voering), nu relatief goed onder controle gehouden.
Het is altijd hetzelfde, de prestaties van het blok zijn vooraf gedefinieerd binnen het kader van specificaties die meer omvatten dan pure prestaties (prestaties in ons geval), noties van geluidscomfort, aangenaamheid, rondheid en elasticiteit, depollutie, die keuzes vereisen die soms tegenstrijdig zijn aan die van prestaties (ontwerp van kamers, injectiepompinstellingen, inlaatspruitstukken, kleplift, enz.).
De turbine in de collector, een punctueel voordeel?, daar ben ik niet van overtuigd. Breng me aan het twijfelen. Bij het mengen van gassen op een oude motor is het beter om de injectoren te vervangen, de vervuiling zal dienovereenkomstig afnemen.
De toekomst kan behoren tot veel geavanceerdere motoren (met een betere efficiëntie), maar worden uitgebuit door nieuwe transmissiesystemen.
Als we zien wat we verliezen in de overbrengingsketen van de beweging, is er zeker genoeg om een ​​maximum te winnen,......
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 235-gasten