Radioactiviteit en import brandhout

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/02/13, 22:03

bidouille23 schreef:
Houtstof is ook kankerverwekkend, nu in timmerwerk enz. Ze worden verondersteld een masker te dragen voor bepaalde taken.
Wat moeten we begrijpen? kon je antwoord op verschillende manieren begrijpen, hoef niet per se het beste te hebben als je begrijpt wat ik bedoel ...;)


Zelfs niet-getsjernobyliseerd of gefukushimatiseerd hout kan bij inademing als fijn stof kanker veroorzaken... Sterker nog, dit wordt bij de rest opgeteld... :|
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 27/02/13, 00:50

welkom

Vlieg, het was meer het woord ‘normaal’ in je zin dat zou kunnen suggereren dat ze in principe normaal gesproken verplicht zijn om hun masker op te zetten, dus als ze ziek zijn is het hun schuld (zelfs als het diep van binnen waar is vanaf het moment dat de baas waarvan zij op de hoogte waren, of er werd tenminste verzekerd dat zij dat deden en dat zij de juiste en geboden beschermingsmiddelen gebruikten)...

Normaal gesproken had de baas ze maskers moeten laten dragen, maar heel vaak is er geen sprake van preventie of bescherming... tenzij je je eigen uitrusting meeneemt...

Dit neemt niets weg van het probleem, het is beter om zeker te zijn waar je brandhout vandaan komt, of het in supermarkten wordt verkocht, vooral tegen lage of zelfs zeer lage prijzen... ja, sommige mensen kopen hun hout in supermarkten ken ik er geen, maar als er zakken hout liggen, komt dat omdat het verkocht wordt...

Lokaal gegeten ;) ...
0 x
guy123
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 27/09/13, 15:45




par guy123 » 27/09/13, 16:10

Hallo,

Ik ben journalist en ben geïnteresseerd in het onderwerp van uw vraag forum, radioactief hout, in het bijzonder door de woorden van BHAM.

Bham, kun je mij de contactgegevens geven van de baas van de zagerij die je noemde?

hier is mijn post reportagebois@yahoo.fr, waar ik u meer informatie kan geven.

Mijn mailbox staat ook open voor iedereen, ik ben op zoek naar informatie over de houtindustrie en luister naar jullie ervaringen.

allemaal bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 30/09/13, 11:25

guy123 schreef:Hallo,

Ik ben journalist en ben geïnteresseerd in het onderwerp van uw vraag forum, radioactief hout, in het bijzonder door de woorden van BHAM.

Bham, kun je mij de contactgegevens geven van de baas van de zagerij die je noemde?

hier is mijn post reportagebois@yahoo.fr, waar ik u meer informatie kan geven.

Mijn mailbox staat ook open voor iedereen, ik ben op zoek naar informatie over de houtindustrie en luister naar jullie ervaringen.

allemaal bedankt

Hallo kerel, ik weet helaas de naam niet meer van deze zagerij die in Meuse of Meurthe et Moselle gevestigd moet zijn geweest, ik moest contact opnemen na een aankondiging, maar het was al een paar jaar geleden. Teleurgesteld !
Welke aanvullende informatie kunt u ons geven?
0 x
almebwas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/09/14, 09:27




par almebwas » 20/09/14, 09:30

Wat Bretagne betreft, de enige plaats die ik ken, afgezien van de algemene radioactiviteit op alle granietplaatsen, ken ik de Huelgoat-mijn (als ik me niet vergis), een oude mijnsite. uranium, eigendom van wijlen cogema en nu Areva, de extractie gebeurde met een waterstraal onder hoge druk, dus al het geproduceerde water werd naar buiten verdreven... uit de kernenergie stappen is metingen doen, de verteller c Ik ben ernstig in paniek, de man die eruit wil Kernenergie heeft iedereen gevraagd verder te gaan en te discussiëren, veel verder...

er was geen bescherming of waarschuwing en het is een hoek waar paddestoelzoekers gingen (ik weet niet of het nog steeds gratis is zoals voorheen ...) persoonlijk Ik was er avonden ... . *

Dus ja, er zijn hier ook gevaarlijke sites waar we het niet over hebben en die gratis zijn, maar niet alleen in Bretagne helaas ... Dus er zijn bomen die radioactief zijn, waarom niet volgens plaats waar ze werden gekapt ... maar de plaatsen zijn hier verkleind in vergelijking met de afmetingen van de oostelijke bossen.

En uiteindelijk zei ik dat het geen tijd is om met de vinger te wijzen, het doel is er niet, hoewel ik een beetje wil zeggen dat we vandaag de dag nog steeds hout tegen lage prijzen kopen (hierdoor zijn de arbeiders betaald met loquats zijn we het helaas ook mee eens) zonder het te weten zijn oorsprong wordt meer dan alleen maar riskeren...

en nu het stukje Evil of Very Mad Evil of Very Mad Evil of Very Mad en toen vertelden ze ons dat het raar is dat het aantal soorten kanker toeneemt met het aantal weesziekten enz. bla bla bla bla bla.... Kwaad of heel boos

dat is alles wat ik zeg, om een ​​loser te zijn moet je je gegeir-toonbank in de buurt hebben in plaats van een mobiele telefoon in je zak ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/09/14, 17:55

radioactief stof is oneindig veel gevaarlijker dan blootstelling aan radioactiviteit van een grote bron

met een enorme bron als je niet meer in de buurt bent, stopt het gevaar... als je radioactief stof inademt, blijft het in het lichaam en veroorzaakt het voortdurend verwoestingen

Ik heb grote twijfels over het gevaar van schoon houtstof: ik vraag me af of het advies dat aan iedereen wordt gegeven om zich tegen houtstof te beschermen niet voortkomt uit de frequentie waarmee we deze houtsoort zwak radioactief kunnen aantreffen

Ik vraag me af of het niet hetzelfde verhaal is als verarmd uranium in munitie... als we een tegengewicht van uranium maken, blijft het onopgemerkt, maar de projectielen creëren veel stof wanneer ze op hun doel botsen, en degenen die dit stof inademen, hebben het radioactieve bron zeker in hun lichaam

jezelf beschermen tegen radioactief stof is moeilijker dan tegen een krachtige bron: een krachtige bron laat de gegermeter zichtbaar rinkelen... stof blijft onopgemerkt naast natuurlijke radioactiviteit: het is de mogelijkheid van dit stof om zich te concentreren in het lichaam dat gevaar veroorzaakt
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten