Installatie van een ketel

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
orane
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/07/14, 07:01

Installatie van een ketel




par orane » 25/07/14, 07:08

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en binnenkort (als het goed is baasje) ineens in ons huis wel kachelpijpen maar geen "centrale verwarming",

We hadden graag een keteloven volledig geïnstalleerd (inclusief leidingnet), we zijn op zoek naar offertes, dus als iemand een idee heeft, een adres enz. Ik ben een en al oor!! :!:

Alvast bedankt!

Oran : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 26/07/14, 18:11

Dit soort installatie, dat enkele decennia geleden erg in de mode was op ons platteland, heeft voor- en nadelen.
Alvorens deze weg te bewandelen, die nu bijna verlaten is*, is het beter om deze te kennen: beperkt verwarmingsvermogen, variatie in verwarming, lage autonomie, moeilijkheid om de warmteverdeling in evenwicht te houden (de ketel heeft de neiging zijn kamer te oververhitten).
Deze nadelen moeten worden gerelativeerd en gewogen volgens de specifieke gegevens van elk geval.
Ik heb het niet met u over de voordelen, aangezien u ze moet kennen om deze keuze te hebben gemaakt.

Het praktische probleem, als u volhardt in uw voornemen, is een installateur te vinden die bekwaam is om aan de specifieke kenmerken van dit type installatie tegemoet te komen; het kan des te lastiger zijn als je geen kennis hebt van loodgieterswerk waardoor je het werk kritisch in de gaten kunt houden...
Het zou leuk zijn als je iemand op deze manier kunt vinden om op te warmen.

*Dit is een feitelijke bevinding, geen waardeoordeel; veel bevredigende technieken worden verlaten voor andere, meer geavanceerd en niet noodzakelijkerwijs beter voor de gebruiker.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 51-gasten