Wind pompen in Brazilië

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
wes wes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/05/14, 21:32

Wind pompen in Brazilië




par wes wes » 11/05/14, 22:10

Bonjour à tous,

Ik woon in het noordoosten van Brazilië (220V - 60Hz) en mijn droom zou zijn om energetisch autonoom te zijn. Ik ben een paar jaar geleden begonnen met de productie van een generator met permanente magneten, maar ben onderweg gestopt (spoelen opwinden) bij gebrek aan levensvatbare en goedkope oplossingen voor opslag of netwerkinjectie. Zonder te weten naar welke spanning u moet streven, is het onmogelijk om te weten welke wikkelingen u moet kiezen!
Ondertussen realiseerde ik me dat mijn belangrijkste huidige verbruikers mijn verschillende dompelpompen en centrifugaalpompen zijn. Inderdaad, zonder stadswater beschikbaar, komt 100% van mijn water uit mijn bron, naar een stortbak gestuurd en door de zwaartekracht in het huis herverdeeld. Ik dacht toen aan een pompende windturbine waarmee ik een flink deel van mijn elektriciteitsverbruik zou kunnen besparen.

Dit zijn mijn criteria:
1/ Eenvoudig te bouwen, criterium nummer 1 omdat ik toegang heb tot weinig grondstoffen en nogal wat gereedschappen, afgezien van klassiek draagbaar elektrisch gereedschap.
2/ Betrouwbaar, om dezelfde redenen.
3/ Hoogte 12m is de afstand tussen de bodem van mijn put en de bovenkant van de stortbak.
4/ Ik heb de hele dag wind (tussen 15 en 35 knopen), dus ik heb geen hele hoge snelheid nodig, noch een demonische prestatie. De wind is NOOIT harder dan 50 knopen, geen stormen, geen cyclonen, niets. Geen veer of ander remsysteem nodig dus.

Ik dacht eerst aan een windturbine met horizontale as, een krukas en een zuigerpomp met membraanklep. Maar ik zie twee problemen: de delicate fabricage van het windturbinedeel met meerdere verbindingen, en de aanzienlijke hoogte.

Ik dacht toen aan een ondergedompelde houten membraanpomp (binnenband, band, enz.), aangedreven door een windturbine met verticale as. Eenvoudigere fabricage van de windturbine zelf, aandrijving zonder transformatie van beweging, en ik heb enkele ideeën voor het pompgedeelte met het principe van de Valdès-pomp maar vereenvoudigd. Ik heb alleen ernstige twijfels over de betrouwbaarheid en efficiëntie van zo'n pomp. Je zou wat moeten testen!

En dan zou een vrij eenvoudige oplossing uiteindelijk dezelfde verticale as windturbine zijn die een riem aandrijft die is uitgerust met emmers. De schuine overbrenging kan worden uitgevoerd met behulp van een afwijkende riem met een rond gedeelte. Wat me in dit geval stoort, is de verplichting om mijn windturbine hoger te plaatsen dan mijn stortbak als ik de wind niet zo hoog hoef te zoeken, en dat bemoeilijkt de toegang voor installatie en onderhoud. Vooral omdat mijn bron ver van mijn stortbak verwijderd is!

Hier ben ik op zoek naar mensen die enige ervaring op dit gebied hebben, die me aanwijzingen, ideeën of zelfs gids kunnen geven naar nieuwe oplossingen waar ik zelf niet aan zou hebben gedacht (andere pomptechnologie?).
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten