"We produceren op grote schaal genoeg om iedereen te voeden"

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 25/03/14, 20:42

DedeJe schreef:
Ik sta achter wat ik schreef over "eerlijke" handel, ik zie het als een poging om de regels van het spel te veranderen ...

'Eerlijke' handel is noch verzachtend, noch onvoldoende, noch vertragend, om de eenvoudige reden dat het onderworpen is aan dezelfde regels als alle andere bedrijven en dat in dit spel alleen de sterksten de overhand hebben en niet de fairest (ervan uitgaande dat dit het geval is).
Dit soort handel speelt zelfs een slechte wending in dit "collectieve bewustzijn" dat u oproept door naïef te laten geloven in de mogelijkheid om tegen de logica van het systeem in te gaan.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/03/14, 09:47

ahmed hello
Helemaal. Het is net als dit spel van de muziekstoel waaraan de aanhangers of tegenstanders van alle thermische of alle elektrische zich overgeven. Afhankelijk van de situatie zal iedereen proberen te laten zien dat zijn oplossing de beste is, maar de inhoud niet verandert.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/03/14, 12:39

uitstekende documentaire over de hongermarkt om te herzien!
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 330 gasten