Econokit, hulp bij het installeren

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
etienne34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/11/13, 12:27

Econokit, hulp bij het installeren




par etienne34 » 20/03/14, 17:39

Hallo,
Ik heb zojuist een econokit gekocht en gebruik gemaakt van een geweldige aanbieding (anders had ik niet besloten). Ik kreeg het voor de helft van de prijs en met de verwarmingssonde.
Ik zou graag willen dat ik, voordat ik met de installatie begin, xp terugkrijg van degenen die al zijn begonnen.

Mijn voertuig: xsara picasso 2l hdi 90cv uit 2002.

Ik heb ook een specifieke vraag voor mijn voertuig: wetende dat het nodig is om de diffusor zo dicht mogelijk bij de turbo en de reactor op de uitlaatkraag te installeren, zou ik graag willen dat iemand me vertelt hoe ik verder moet gaan met dit type voertuig waar dit allemaal verborgen is achter de motor. Ik kom uit een mislukking om de egr-klep te demonteren die ongeveer op dezelfde plek zit, en ik zie dat. Voor de eenvoud moet je strijken... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/03/14, 20:18

Hallo etienne34, Welkom bij de club.


Ik heb zojuist een econokit gekocht en gebruik gemaakt van een geweldige aanbieding (anders had ik niet besloten). Ik kreeg het voor de helft van de prijs en met verwarmingssonde.

Kun je ons uitleggen wat het is?

Ik zou graag willen dat ik, voordat ik met de installatie begin, xp terugkrijg van degenen die al zijn begonnen.

Mijn voertuig: xsara picasso 2l hdi 90cv uit 2002.

: Cry:, geloofwaardig / overtuigend gedocumenteerde installaties op HDI-engine zijn bijna onbestaande op het net ....

Ik heb ook een specifieke vraag voor mijn voertuig: wetende dat het nodig is om de diffusor zo dicht mogelijk bij de turbo en de reactor op de uitlaatkraag te installeren, zou ik graag willen dat iemand me vertelt hoe ik verder moet gaan met dit type voertuig waar dit allemaal verborgen is achter de motor.


Toegankelijkheid is niet het sterke punt van recente voertuigen... maak wat foto's en we kunnen proberen u te helpen door u te vertellen waar we het zouden proberen te plaatsen... We kunnen het niet op uw plaats zetten, op sommige machines is het een nachtmerrie, u moet een berg accessoires demonteren, uitgerust zijn om onder de auto te werken, enz... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
etienne34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/11/13, 12:27




par etienne34 » 20/03/14, 23:18

De verwarmingssonde wordt direct in de bubbler geïnstalleerd. Eerder was het de bedoeling om tegen te plakken. Maar de perf zou niet op de vergadering moeten zijn, dus raden ze nu aan om hem in het water te leggen.
Het is 100 w dc 8 A of zo. Het membete deze operatie heeft de elec. Als het prr fuel eco was, kan ik er overheen.
Maar ik kocht het om het op te ruimen.
Aan de hackers: zou het haalbaar zijn om de slangen van de LDR te verlengen om deze rond de bubbler te leiden?

Op de 2e foto zien we de luchtinlaat op de turbo. het zou de locatie van de diffusor moeten zijn.
Om erbij te komen (ik zal dit weekend proberen) kan ik alleen de rechter wielkast zien door de plastic rok te verwijderen.
0 x
etienne34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/11/13, 12:27




par etienne34 » 20/03/14, 23:23

Hier is de ontoegankelijke achterkant, de bovenkant met de egr-leiding en de luchtslang

Beeld

De aankomst op de turbo
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 21/03/14, 18:59

etienne34 schreef:De verwarmingssonde wordt direct in de bubbler geïnstalleerd. Eerder was het de bedoeling om tegen te plakken. Maar de perf zou niet op de vergadering moeten zijn, dus raden ze nu aan om hem in het water te leggen.
Het is 100 w dc 8 A of zo. Het membete deze operatie heeft de elec. Als het prr fuel eco was, kan ik er overheen.
Maar ik kocht het om het op te ruimen.


Het is niet 100W die het verschil zal maken voor het verbruik. Met de belabberde prestaties van de dynamo, dat is 200W verloren, is dat heel weinig in vergelijking met wat uw auto produceert bij normaal rijden. Ik hoop voor u dat u tot veel substantiëlere besparingen komt.: Mrgreen:

Aan de hackers: zou het haalbaar zijn om de slangen van de LDR te verlengen om deze rond de bubbler te leiden?

Dit is natuurlijk hoe velen hun bubbler verhitten. Je kunt rond of binnen lopen. Daar heb je geen stroomverbruik meer om te beheren, alleen de lekken, de circulatie van de LDR en de congestie.

Voor uw toegang tot de ingang van de Turbo is het daar misschien gemakkelijker, ook al is deze niet zo dichtbij mogelijk. In ieder geval zal het de circulatie in de inlaat minder verstoren dan bij bevestiging aan de turbo-inlaat...

Beeld

Voor de reactor, als het nog steeds het platte ding is, kun je het daar misschien plaatsen?

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
etienne34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/11/13, 12:27




par etienne34 » 21/03/14, 23:44

Ik hoop ook voor de besparing ms niet meer dan dat. Ik ben meer gehecht aan het recupereren van een beetje stroom en vooral aan opruimen. Ik heb altijd mijn plafond bij elke snelheid ondanks dat ik op de paddenstoel druk.
Econokit raadt aan om de EGR los te koppelen, wat het bubbelen vertraagt ​​door te openen door de druk ter hoogte van de diffusor te verhogen.
Van de sonde heb ik zojuist ook gelezen dat het beter is als het onder de 10 graden is. Ik moet een + pakken na contact met de motorkap en ook de bovenkant heb ik moeite om het goed te doen.

Bedankt voor je Flytox-suggesties, ik zal ze volgen, ik zal me er morgen aan houden als het niet regent en ik zal foto's maken.

Vraag: 1) Zorgen over water in de turbo.
Ik begreep dat er geen laag niveau zou moeten zijn, maar is het beter dat alle slangen uit de bubbler komen zodat als er condensatie is, de druppels vallen?

2) Econokit raadt aan om de diffusor stroomafwaarts van de oliedampontluchter te monteren: stroomafwaarts is ver achter de ontluchter en gelijkstroom tussen deze en de turbo?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/03/14, 16:36

etienne34 schreef:Ik hoop ook voor de besparing ms niet meer dan dat. Ik ben meer gefocust op het terugkrijgen van wat kracht en vooral om te ontgiften.


Vermogen terugwinnen ... is sneller gaan en dus meer verbruiken ..... het is niet erg verenigbaar met het gewenste doel van zuinigheid ....: Cry: Maak je geen zorgen, je zit niet aan de stoel gekluisterd, het is geen bijeenkomst voor rally's.

Ik heb altijd mijn plafond bij elke snelheid ondanks dat ik op de paddenstoel druk.

Kun je het daar uitleggen?

Vraag: 1) Zorgen over water in de turbo.
Ik begreep dat er geen laag niveau zou moeten zijn, maar is het beter dat alle slangen uit de bubbler komen zodat als er condensatie is, de druppels vallen?


Om ervoor te zorgen dat de vloot niet in de turbo belandt, moet deze vooral voldoende opwarmen om een ​​mengsel van stoom en nevel van fijne waterdruppeltjes te maken, afhankelijk van de montage kan dit min of meer worden gestuwd met lucht of uitlaatgassen.

Het ideaal is natuurlijk dat de bubbler en het merendeel van de leidingen zich onder het niveau van de inlaat bevinden en geen inhammen vormen die zich kunnen vullen met drijvers / condens etc.... In jouw geval met de turbo onderaan... zul je anders moeten handelen. : Mrgreen: Water moet continu worden geconsumeerd, maar nooit in batches. De aftap gaat een turbo niet kapot maken, een vlootplug wel. :frons:

2) Econokit raadt aan om de diffusor stroomafwaarts van de oliedampontluchter te monteren: stroomafwaarts is ver achter de ontluchter en gelijkstroom tussen deze en de turbo?


Ja, het is ver erna, maar ik zie niet waar de ontluchtingsaansluiting op uw motor zit?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/03/14, 16:54

Over het voldoende verwarmen van de vloot, als je een platte reactor hebt zoals hierboven vermeld, wanneer ze aanbevelen deze te bevestigen met een kraag van het serflex-type ..... enige twijfel of het correct werkt (min of meer afgerond bereik op een vlak bereik, er wordt alleen contact gemaakt op een paar punten of generator).: Mrgreen:

In jouw plaats zal ik tussen het uitlaatgedeelte waar het wordt aangebracht en de reactor deze poot plaatsen die we gebruiken om de uitlaat af te dichten (toen noemden de monteurs het "Terre à feu"), of de warmteafdichting van het verwarmingsinzetstuk. Dit maakt het mogelijk om de lucht, die een uitstekende thermische isolator is, te verdrijven en daardoor veel meer warmte door geleiding over te brengen. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
etienne34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/11/13, 12:27




par etienne34 » 22/03/14, 17:48

Ja ja ja. precies, ik zit vast op dit punt, om de reactor met de serflex te plaatsen, waarbij een buis betrokken is en niet het deel dat je om me heen hebt. dus in + met het gebrek aan ruimte ruk ik mijn armen uit. Ik kan de juiste plek niet vinden.
Zou gun gum goed zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/03/14, 19:25

Ja, dit lijkt te werken:

Beeld

Op andere internetlinks zien we dat het behoorlijk "vies" is als het "geïnstalleerd" / gecoat is. Pas op dat u geen dingen schildert die gemakkelijk verwijderbaar moeten blijven....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten