Hulp bij consumptie en vervuiling

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
BloodyRose26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 05/01/14, 13:49
Plaats: Drome (26)

Hulp bij consumptie en vervuiling




par BloodyRose26 » 05/01/14, 15:42

Goedemorgen iedereen!

Sorry voor de titel die misschien (waarschijnlijk) niet de best gevonden is (maar op dat moment kwam er enige bewoording in me op ^^).

Ik kom om je verlichte advies te zien (dat hoop ik tenminste ;) omdat er verschillende vragen in mijn hoofd zijn opgekomen, gekweld door zoveel tegenspraak en vragen.

Ik wil graag het brandstofverbruik en de vervuiling van mijn auto verminderen ^^.
Ik weet dat er verschillende systemen bestaan, maar eerlijk gezegd ben ik een beetje verdwaald...
Een neofiet zijn op dit gebied.

Ik heb al met succes (maar met enige leermoeilijkheid geef ik toe) de installatie van een huisarts op een generator uitgevoerd.

Ik zou momenteel een schijn van een huisarts willen installeren of op zijn minst een waterbooster (ik weet dat er een verschil is tussen dit en een volledig afgewerkt huisartsensysteem (verbeter me als ik het mis heb).

Maar helaas heb ik een "nieuwe generatie" auto (nou ja, ook niet recent maar niet zo oud) ... een 2L 100HP HDI (Peugeot 307SW alsjeblieft ^^ uit begin 2003), en verschillende vragen stellen me.

Is installatie mogelijk met alle computers die in de auto zijn geïntegreerd?
Wetende dat de auto al een beetje is aangepast: FAP-verwijdering en ERG-klep (naar mijn mening zijn de sensoren op dit niveau al verkeerd, maar ik kan het mis hebben).

Ik heb nog veel meer vragen over het aanpassen van het systeem, maar dat komt later omdat dit meer praktische of montagevragen zijn ^^

Als je me zou kunnen adviseren over andere mogelijke aanpassingen of trucs voor dit type motor, ben ik geïnteresseerd :D
(dsl hdi-motoren zijn nog niet mijn kopje thee (rip my 205 ..).

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te lezen en kijk uit naar je reactie.
Van harte.

ps: verplaats dit topic als het niet op de goede plek staat of hernoem het als het niet geschikt is x)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Betreft: steun voor consumptie en vervuiling.




par Flytox » 05/01/14, 23:04

Hallo BloodyRose26; Welkom.

BloodyRose26 schreef:Ik heb al met succes de installatie van een uitgevoerd GP op een generator.

GP voor Gillier Pantone denk ik.
Het zou goed zijn dat je ons beschrijft, je montage fotografeert.:P

Ik zou momenteel een schijn van huisarts willen installeren of op zijn minst een waterbooster (ik weet dat er een verschil is tussen dit en een volledig afgewerkt GP-systeem.


Je bedoelt, een Pantone op de markt?

Maar helaas heb ik een "nieuwe generatie" auto (nou ja, ook niet recent maar niet zo oud) ... een 2L 100HP HDI (Peugeot 307SW alsjeblieft ^^ uit begin 2003), en verschillende vragen stellen me.

Is installatie mogelijk met alle computers die in de auto zijn geïntegreerd?


Helaas heeft vrijwel niemand een Gillier-pantone-assemblage op het net op de recente HDI-motor enz. Gedocumenteerd ... Er zijn zeker grote moeilijkheden bij het beheren / misleiden van alle elektronica / regelgeving enz ... Deze motoren zijn relatief goed geoptimaliseerd en AMHA, er zijn enkele twijfels dat we deze aanzienlijk kunnen verbeteren. Voor deze manipulatie is nauwkeurige kennis vereist van de elektronica aan boord, de sensoren, de voorschriften, de programmering van de injectieboxen, enz.: Cry:

Wetende dat de auto al een beetje is aangepast: FAP-verwijdering en ERG-klep (naar mijn mening zijn de sensoren op dit niveau al verkeerd, maar ik kan het mis hebben).

We vinden op het net de manipulaties om te "dekatalyseren" en dat het zich aanpast aan de elektronica. Maar hier is het een Ecolo-site. De FAP en de EGR-klep zijn geen wondertjes zonder grote gebreken....maar het is veel beter dan niets om je vuilnisauto op te ruimen. :|

Een Gillier Pantone verbetert zeker de vervuilingslozingen (verhouding?) van oude motoren. Aan de andere kant zal het geen katalysator + DPF vervangen op een recente motor. Trouwens, voor de technische controle......ik weet niet zeker of het doorgaat.... :x
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
BloodyRose26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 05/01/14, 13:49
Plaats: Drome (26)

Betreft: steun voor consumptie en vervuiling.




par BloodyRose26 » 06/01/14, 03:35

Dank u voor uw antwoord.

GP voor Gillier Pantone denk ik.
Het zou goed zijn dat je ons beschrijft, je montage fotografeert.:P


Geen zorgen, ik doe dit op de volgende groep die binnenkort door mijn handen gaat ^^ (de 1e groep is al ver van mij vandaan...)
Maar het is een banale pantone, geen grote wijziging in vergelijking met een reeds bestaand plan.

Je bedoelt, een Pantone op de markt?


Nee, ik had het mis, ik had het eigenlijk over de pantone-motor en elektrolyse (HHO als ik me niet vergis?)

Trouwens, ik zou er graag wat informatie over willen hebben, ik heb gezien dat de effectiviteit ervan controversieel is, sommigen zeggen dat het werkt, anderen niet...
Maar ik zag dat het mogelijk was om deze aanpassing te maken voor motoren met ingebouwde elektronica (zoals HDC, CDI, etc).
De systemen die ik te koop heb gezien zijn, hoe zal ik het zeggen... ze zijn nogal exorbitant ^^ (qua prijs).
Ik vraag me af of er plannen zijn voor het complete systeem (als je een goede klusser bent, is alles in één keer veel aantrekkelijker).

...Deze motoren zijn relatief goed geoptimaliseerd en AMHA, er zijn enkele twijfels of we ze aanzienlijk kunnen verbeteren...


AHMA ???
Uh dsl maar ik zie niet wat deze letters betekenen, kunt u mij verlichten?

We vinden op het net de manipulaties om te "dekatalyseren" en dat het zich aanpast aan de elektronica. Maar hier is het een Ecolo-site. De DPF en de EGR-klep zijn geen kleine wonderen zonder grote gebreken....[b]maar het is veel beter dan niets om je vuilnisauto op te ruimen...
Een Gillier Pantone verbetert zeker de vervuilingslozingen (verhouding?) van oude motoren. Aan de andere kant zal het geen katalysator + DPF vervangen op een recente motor. Trouwens, voor de technische controle......ik weet niet zeker of het doorgaat.... :x


Ik weet het, ik deed deze manipulatie voornamelijk omdat het systeem kapot was, en gezien de prijs van het complete systeem... wel, het lag meer binnen mijn bereik om dat te doen.
Maar zeker momenteel moet ik meer vervuilen, vandaar mijn wens om een ​​pantone of elektrolyse systeem op mijn auto te monteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 06/01/14, 11:55

Hallo BloodyRose26,

Er is ook deze zeer eenvoudige tip voor het opruimen:
Beeld
Om dit proces bij te werken, zou het voldoende zijn om de LDR te vervangen door een mengsel van water en propyleenglycol? (niet giftig)
In de zomer moet u echter voorzichtig zijn, zodat de LDR de bovenkant van de vaas niet bereikt, dus vul hem niet te vol.
0 x
BloodyRose26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 05/01/14, 13:49
Plaats: Drome (26)




par BloodyRose26 » 06/01/14, 19:37

Bedankt voor dit antwoord,
Helaas zou deze procedure heel goed toegepast kunnen worden op een auto met carburateur, helaas is dit niet echt mogelijk met de huidige elektronische injectoren.

Maar het idee van waterdamp sluit aan bij het idee van de GP-motor.

Ik zal mijn onderzoek naar het elektrolysesysteem voortzetten en we zullen zien...
(zoek gewoon een plan om het waterelektrolyse-systeem te bouwen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/01/14, 21:27

Hallo gildas, de gepensioneerde en de journalist in het artikel, beschrijven eenvoudig het Vicks-systeem (al geciteerd in andere berichten).

Nee, ik had het mis, ik had het eigenlijk over de pantone-motor en elektrolyse (HHO als ik me niet vergis?)

Trouwens, ik zou er graag wat informatie over willen hebben, ik heb gezien dat de effectiviteit ervan controversieel is, sommigen zeggen dat het werkt, anderen niet...
Maar ik zag dat het mogelijk was om deze aanpassing te maken voor motoren met ingebouwde elektronica (zoals HDC, CDI, etc).
De systemen die ik te koop heb gezien zijn, hoe zal ik het zeggen... ze zijn nogal exorbitant ^^ (qua prijs).
Ik vraag me af of er plannen zijn voor het complete systeem (als je een goede klusser bent, is alles in één keer veel aantrekkelijker).


Om te zeggen dat HHO echt werkt, zouden de belangrijkste onderzoekers/advocaten die erop hebben gepost meer tijd moeten besteden aan het doen van echte, niet-twijfelachtige metingen... Dit maakte het duidelijker.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten