Plantaardige olie brander ketel bal

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
upmert
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 21/11/13, 22:33




par upmert » 14/12/13, 19:39

Ik zou de test te doen op de andere brander, want ik heb twee identieke, ik denk niet dit ene nog te raken, omdat het werkt goed en het is winter.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/12/13, 04:43

Dag

Ik heb dezelfde bal uit de 1980 jaar, werd niet in de sleuf afdichten probleem het duurt een luchtfilter en karaf heeft de compressor uitgang lucht moet schoon zijn.
de brander wordt gestopt door een magneetventiel de olie blijft een bepaalde tijd stromen (het is niet deze olie die de spleet blokkeert) de spleet mag niet te smal zijn van 0.006 "tot 0.008" hoe breder hij zal zijn geef meer lucht aan de brander maar het is niet hinderlijk, de bal moet gepolijst worden het zijn praktisch de enige bewerkingen die ik één keer per jaar doe, en het schoonmaken van het oliefilter.
Ten opzichte van de interne sproeier vervuild als te rijk of arm kwaliteit olie aangepast, jet verpulverd out bal moet wellness-centrum in het mondstuk, een gemakkelijk te verwijderen mondstuk zorgt voor een snelle enettoyage (de mijne is gewoon zinken in de leiding)
Als decombustion gebruik geforceerde lucht is het gunstig om het te verzenden door een interne ringvormige gat aan het mondstuk dat de deposito's van schaal banche voorkomt, hoewel een kleine borg indien de nozzle rode rerste dat de warmte beschermt en het niet verhogen dik.
Ik ben van plan om een ​​legerment Venturi stijl kegelvormig pijpje in de vlamuitbreiding te laten maken.
Het goede fontionement is niet gelegen op de bal en het slot, maar in de sproeiers, dimenssion en locatie of toegestaan ​​om de verbrandingslucht in te voeren .. arrierre zeer weinig lucht bal net na de sproeien het hoeft alleen de verbrandingslucht voert zo mogelijk parallel aan de inwendige diameter van het mondstuk.
Als u wilt rijden in temperatuur verwarmt de verbrandingslucht
het is goed om koper nozzles vertrouwen maar niet lang resite in mijn eerste was ik het testen van een mondstuk Graphite in een stukje oven elektrode boog van de staalfabriek, is resite goed bij hoge temperatuur maar in de zomer periode van stopte het de neiging af te brokkelen.
Voor huisbrandolie voorkeur om gewoon te houden bij temperaturen smeltpunt van koper (gemakkelijk om gewoon verrifier presenteren een koperen draad in de vlam moet smelten.

Andre
0 x
upmert
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 21/11/13, 22:33




par upmert » 18/12/13, 15:05

Hier zijn de resultaten met 12 dagen van de operatie
Beeld
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/12/13, 15:25

hallo tegen je upmert,

Ik zie je grote buis om je tube, het is om de oogst van de overtollige olie van?

Ik denk aan de blauwvlamroker die ik sindsdien heb gebouwd forum : zou je proberen gaten in deze grote buis te maken, zodat de (onverbrande) lucht van de verbrandingskamer van je ketel daar komt branden?
Onderzijde niet natuurlijk niet de olie daar stroomt, maar aan de periferie?

Ik denk dat het zou kunnen werken, maar het zou de oliebrander turbulator die u hebt verwijderd, opnieuw de input van uw buis?
of een vortex MET?

voorstellen dat de blauwe vlam olie : Cheesy:

goed voor u, en gefeliciteerd
0 x
upmert
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 21/11/13, 22:33




par upmert » 18/12/13, 19:43

hallo tegen je jonule,
ja het is om de overtollige olie te plukken en houd de brander in de ketel.
voor tubulator Ik probeerde het, maar het vuil en ik heb geen mooie vlam.
door nadelen die ik heb het niet getest met AVEC ik dat doen in het voorjaar.

anders is het verbruik ongeveer 12litres dag met warm water productie
0 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 19/12/13, 08:13

fantastisch,

het model, als de bladeren !!, doe je testen uw 2ém wist, ik feliciteer u, kan heel volk is een dergelijk resultaat te komen!

:P :P

Mogelijk probeert u afschuining heeft 45 ° tone roestvrij stalen buis (binnen naar buiten) voor de laatste onverbrande niet vasthouden ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/12/13, 11:58

voor turbulator of vortex, ik ervaren voor de brander blauwe vlam op olie, het geheim is om de juiste afstand tussen het mondstuk en turbulator te vinden!
over u en u brengt + dwingt de lucht in druk te blazen is een van de doelen.

goed je me vertellen dat het waarschijnlijk niemand met de olie-brander zag dat er geen lucht blower gebruikt de brander? ah ja dus zelfs de vortex heeft geen interesse ... Ik denk dat je de mond van de luchttoevoer van de brander?

...

Door nadelen voor de recirculatie van gassen (onverbrande) van de brander / spuitmond ik denk dat speelt in + moet gaan de t ° C van het mondstuksamenstel is het gunstig bleek te zijn?

Ik zie hoe zijn gemaakt branders blauwe vlam zijn als het uwe: een kleine buis in een grote buis, de kleine licht door flenzen als jij, de grote gewoon doorboord aan de basis met gaten voor de re-circulatie ketel lichaam!
Beeld

in het ergste geval als je hole je niet gaat zul je opnieuw worden aangesloten met een eenvoudige serflex maar toen ik aankwam ik eigenlijk niet over u; =)
0 x
upmert
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 21/11/13, 22:33




par upmert » 21/12/13, 11:02

hello,
ventilatie en brander van mijn origineel en enigszins open (gesloten, omdat deze sneller klompen) en ging de lucht niet geblokkeerd is.
de hardste afgewikkeld is de afstand tussen de kogel en de binnenbuis en de komst van olie op de bal.
geen mislukking sinds 45 dagen
na de fétes zou ik testen op de andere brander te doen.
het gaat me de tijd nemen, want ik heb een idee voor een betere website.
of Ik heb een vriend die aan mij zullen komen vlam temperatuurmetingen en gerookte analyse.
Ik houd u zo snel als ik de resultaten op de hoogte.
Fete goed einde van het jaar
0 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 21/12/13, 16:45

super!

Happy Holidays voor u ook!
0 x
upmert
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 21/11/13, 22:33




par upmert » 07/01/14, 21:26

Beste wensen voor iedereen,
32 dagen van de operatie in volle auto begint het te vies
Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 333-gasten