Oplichting op mini wind gevel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 14/10/13, 21:50

salut a tous
de verkopers van "gevelwindturbines" zijn een echte ramp.
Ze brengen helaas de serieuze fabrikanten en assembleurs van "huishoudelijke windturbines" (eole-systeem, enz.)

Omdat ik in het spel zat, stelde ik een paar vragen aan een verkoper van rondselwindturbines op een stand op de beurs voor hernieuwbare energie ...!!!!!!

Ellende!!!! niet kunnen beantwoorden:
Ik vraag RPM?, ze antwoorden mij Km/h, ik vraag Volt? Ik ben beantwoord Watts, etc etc........
een zelfbouwer weet veel meer dan zij!
Dit soort "reclame" brengt enorme schade toe aan de reputatie van "binnenlandse windenergie".
Een gevelwindturbine blijft een "afwijking" (hij bevindt zich per definitie in een turbulente stromingszone), en zal altijd een slechte productie hebben in vergelijking met dezelfde "goed belichte" windturbine.
Bij windenergie is het belangrijkste criterium qua productie blootstelling (windstroom zo laminair mogelijk).

zoals chatelot placht te zeggen, elke keer als ik in contact kom met deze "domme" verkopers, heb ik zin om hun incompetentie terug in hun gezicht te gooien.
maar .... laten we beleefd blijven!
Beeld

zwaluwstaart
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 15/10/13, 08:04

hallo
een verkoper, een verkoper is geen technicus maar een "venter" die ruzie maakt met de informatie die hem door de fabrikant (of de distributeur) wordt verstrekt; zijn vakgebied is vooral financieel, net zoals een goede technicus geen goede verkoper zal zijn hoewel.
Wat de verkoopprijzen betreft, we bevinden ons in een liberale samenleving waar de verkoper het recht heeft om zijn marge naar eigen goeddunken vast te stellen. Welke grenzen het is, is concurrentie .. als het bestaat! Slechts enkele gangbare consumentenproducten (zoals brood) hebben een limiet.
Waar vandaan, zoals ik al zei, om informatie te krijgen in de buurt van de consumentenverenigingen die over het algemeen vergelijkende studies over de betrokken producten hebben gemaakt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten