Europa: je tuin cultiveren, binnenkort een misdaad?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/05/13, 13:55

1) Ik vind dat we de econologie verbeteren: de sensationele titel "cumltivar son jardoin, binetôt un infraction" is teruggebracht tot de juiste proportie.

Inderdaad, onder de Angelsaksische invloed en de grote groepen die we kennen, een tendens op EU-niveau om wetgeving te ontwikkelen die natuurlijke rijkdommen, genen, biomassa, enz...

2) Ik ben het daarom 100% eens met remundo.

3) En daar blijft de titel, die ineens niet exact is. Maar "verkoper"!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/05/13, 17:21

niet gehoorzamen ... cultiveer je tuin in je hoek ... wissel zaden uit tussen amateurs ... het is niet genoeg

de slechte regelgeving is gedurende 20 jaar geleidelijk ingevoerd om het werken met natuurlijke zaden te verbieden, zoals we al millennia hebben gedaan

dit betekent dat tuinders en boeren niet meer vrij kunnen selecteren wat ze verbouwen... ze hebben allemaal hetzelfde ras, en als er een ramp is, zoals een nieuwe ziekte of parasiet, dan is dat hongersnood, want er zal voor sommigen niet genoeg plantendiversiteit zijn om aan een ramp te ontsnappen

de ongehoorzaamheid van de amateurtuinier is te zwak

Het is noodzakelijk dat de verdedigers van mensenrechten of ecologie, zelfs als ze zelf geen tuiniers zijn, begrijpen dat het verdedigen van het recht om te cultiveren wat men wil net zo belangrijk is als het verdedigen van de wilde dieren aan de andere kant van de wereld
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 26/05/13, 18:14

Bonsoir,

dit is geen heel nieuw idee, een paar decennia geleden waren er geruchten over een mogelijke belastingheffing op hokken en kippenhokken...

Het zijn niet alleen de grote gifmengers die al lang een strengere wetgeving willen. Staten hebben onder meer op het gebied van btw alles te winnen.

Stelt u zich eens voor wat er allemaal aan belastingheffing ontsnapt onder amateur-tuiniers, sommigen zoals ik eten bijna uitsluitend groenten en fruit uit de tuin, gedurende 6 maanden van het jaar.

Ik zou hieraan willen toevoegen dat de gek op stekken (in het bijzonder van gepatenteerde variëteiten) ook de veredelaars irriteert die geld hebben uitgegeven om hun creatie te ontwikkelen. Als er een oplossing was om dit soort ongecontroleerde vermenigvuldiging te reguleren, geloof me, dan had de staat dat al gedaan.

Je moet dus waakzaam zijn, maar hoe controleer je? Het is strikt onmogelijk en de staten weten het goed, laat ze dromen...

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 26/05/13, 18:30

cortejuan schreef:Bonsoir,
Stelt u zich eens voor wat er onder amateur-tuiniers aan belastingheffing ontsnapt.


In zekere zin heeft de vorige regering geprofiteerd van de invoering van de 7% belasting op suikerhoudende dranken met als reden "het is voor je gezondheid", om ook de zaden en planten van o.a. groenten te belasten (waarschijnlijk ook voor onze gezondheid?).
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 26/05/13, 18:39

We hebben lange tijd planten gekweekt die verboden zijn.
Zeker hier in de Ardèche. Het lijkt grappig te zijn.

Het enige zaadje dat niet te vinden is, is dat van tabak.
Terwijl gezien de consumptie van sigaretten over de hele wereld: het wijdverspreid zou moeten zijn.
Echt niet.
Er is een zeer sterk monopolie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/05/13, 20:23

Remundo schreef:er zijn misschien een paar "uitzonderingen" voor amateurtuiniers, hoe dan ook, het is moeilijk te controleren.

maar we voelen de regulering van de op leven gerichte "grote firma" en de vrijheid van elk die gefragmenteerd is ...

Wat ooit als volkomen voor de hand liggend en legitiem werd beschouwd, zelfs voor professionals (je zaden kiezen, onafhankelijk zijn), wordt een vrijstelling die wordt verleend aan individuen...

Volgende stap ?

@+

Voortzetting van de "commodificatie van het leven", dankzij de twintigduizend lobbyisten die de wetteksten in Brussel schrijven, zonder dat enige groep burgers zich daartegen kan verzetten, aangezien er onder de afgevaardigden nogal wat onder een hoedje zouden spelen met dit systeem, en onder de meest vooraanstaande (Delors, Barroso en vele anderen).

De regeringen van Europese landen lijken hierdoor overweldigd"supranationale zaak"waartegen ze geen vat meer hebben, en waar ze op straffe van sanctie aan moeten voldoen (of als we het "paranoïde" spelen is het vrijwillig en dat is alleen maar een scherm).

Het is mijn gevoel meer en meer, de crisis is het feit van deze onverlaten, die een goed spel hebben om de bal te leiden door te zwaaien met een richtlijn die hun belangen dient (of die van de lobbyisten aan wie ze trouw hebben gezworen) elke keer dat ze wil de straat buigen...
0 x
bitza32
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/10/09, 01:51
Plaats: zo 32




par bitza32 » 09/10/13, 14:04

hallo allemaal, het onderwerp verschijnt momenteel in de alternatieve kranten, moeilijk om meer te weten, maar om met een oog te kijken ....

http://etat-du-monde-etat-d-etre.net/du-reste/faites-vos-jeux-rien-ne-va-plus/europe-vers-une-interdiction-des-potagers-prives
0 x
tester van alle ideeën in de marge van het algemene discours, met 3 keer niets... (aanbidder van Saint Macgyver)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/10/13, 14:44

20 jaar geleden hebben de regels, de een al absurder dan de ander, opgelegd aan de professional, langzaam de tuinders en kleine boeren kapot gemaakt.

hoe zich te verzetten tegen al deze regels die in strijd zijn met de mensenrechten?

misschien als het genoeg niveaus van absurditeit bereikt, zullen we ons er serieus tegen gaan verzetten?

voorzorgsprincipe tot het uiterste doorgevoerd! we moeten al die amateur-tuinders verbieden die hun eigen zaden uitkiezen en die dom genoeg zouden zijn om zaden van giftige planten te planten in plaats van hun groenten, het verschil niet zien en ze opeten

natuurlijk is het beter om CE-gemarkeerde zaden te kopen die altijd van perfecte kwaliteit zijn!

er zijn ecologen die de biodiversiteit van wilde dieren verdedigen, wilde planten... maar de mens zal niet langer recht hebben op de biodiversiteit van zijn voedsel! opgelegd industrieel zaad

en wanneer er een genetische ramp is in de zaden van de industrie, zullen we allemaal verhongeren, omdat niemand de zaden zal hebben bewaard die zijn overgedragen door generaties tuinders

Het walgt me om niet te weten wat ik moet doen om deze te slopen ......

tot nu toe gelden de stomme regels alleen voor professionals wat al serieus is omdat het een werkverbod is: wie goede groenten weet te produceren heeft het recht om ze te eten, maar niet het recht om ze te verkopen, dus niet het recht om van te leven het werk dat hij weet te doen

in dit land waar 5 miljoen werklozen zijn, is het verbieden van dergelijk nuttig werk al absurd

zal het willen reguleren van amateurtuinders de druppel zijn?
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 09/10/13, 23:29

Goede nacht allemaal

100% met je eens chatelot.

Deze regeling is de weerspiegeling van de trend sinds jaren, namelijk de geleidelijke vermindering van onze ruimte van vrijheid.
Dit alles uiteraard ten voordele van multinationals (Syngenta, monsanto, bayer....) en dit over de hele wereld.
Bijvoorbeeld in Colombia, of met de "vrijhandel"-overeenkomsten met de VS, hebben boeren niet langer het recht om geoogste zaden te zaaien, op straffe van gevangenisstraf, wat provoceert, aan de onderkant van grote demonstraties en niet alleen boeren, maar .. ..motus op de conventionele media!!!!
zie michel collon: onderzoeksactie

bovendien onderhandelt Europa momenteel met de VS over zogenaamde "vrijhandels"-overeenkomsten...ik vrees het ergste.

misschien als het genoeg niveaus van absurditeit bereikt, zullen we ons er serieus tegen gaan verzetten?

Daar tast het ons "voedsel" aan, dus ons voortbestaan, en om uit dit corrupte systeem tot de kern te komen, zie ik alleen maar een soort "directe democratie". zie Etienne Chouard en pak de oorzaak der oorzaken aan!

ondertussen cultiveren we, oogsten we, herzaaien we, ruilen we,
....... kortom WIJ VERZETTEN ons en gaan zoveel mogelijk uit het systeem!

autonomie jaagt het kapitalisme de stuipen op het lijf.

En ik heb het niet over de "genetische erosie" van het zaaderfgoed gedurende 50 jaar, als gevolg van de progressieve monopolisering van zaden door de grote zaadbedrijven (zie kokopelli)

tot +
zwaluwstaart
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten